Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Bor i blokk med postkassene inne i blokka. Er det da mulig å få solgt med fiks ferdig? Vil det ikke blant annet si at fraktselskapet henter pakken hjemme hos selgeren om natta?

Anonymkode: aa48a...70d

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Bor i blokk med postkassene inne i blokka. Er det da mulig å få solgt med fiks ferdig? Vil det ikke blant annet si at fraktselskapet henter pakken hjemme hos selgeren om natta?

Du velger selv hvordan du vil sende pakka, du nå ikke velge Helthjem hvis du ikke ønsker det

Anonymkode: 1bca0...464

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Posten har nok garantert nøkkel til blokken, mens Helthjem kan sannsynligvis ha nøkkel. De leverer også aviser. Om du prøver å opprette en annonse så kommer det sikkert opp hvilke fraktalternativer som er mulig for deg. Jeg bor et sted hvor alt er mulig, så vet ikke hvordan det ser ut for de som ikke ha det. Har kjøpt fra en del som bare har noen få alternativer, 

Anonymkode: 47462...0b5

AnonymBruker
Skrevet

Bor i blokk og har sendt og mottatt med helt hjem flere ganger. Legger pakken rett utenfor døren til leiligheten på kvelden. Hvis jeg får pakke, ligger den samme sted. Pakkene hentes og leveres på samme sted som jeg får avis.

Anonymkode: 27de5...d4b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Helthjem har ikke bare fiks ferdig som fraktalternativ. Jeg har for eksempel valgt bort Helthjem som alternativ på fiks ferdig hvis jeg har skullet selge noe som er verdt litt, jeg legger f.eks. ikke en pakke med noe som er verdt 1000 kr. i postkassen.

Anonymkode: 37e16...b54

AnonymBruker
Skrevet

Ikke jeg heller ligger dyr pk i postkassen. Ligger heller ikke dyr pakke på matta utenfor døren. 

Anonymkode: e90c7...74c

AnonymBruker
Skrevet

Bor i blokk, har brukt FF masse. Alle etablerte firmaer som leverer pakker, post og reklame har nøkkel. 

Legger eller mottar pakke på dørmatta i løpet av natta. 

Så lenge man har greie naboer tenker jeg det er tryggere enn å få pakka levert på matta i enebolig hvor mange fler har tilgang til å ta den. 

Anonymkode: a1660...afa

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Fiks ferdig er ikke begrensert til å bruke helthjem. Du kan bruke fiks ferdig å levere pakken på Posten eller Postnord, du må bare huke av for dette i annonsen når du velger fiks ferdig og fraktalternativ. 

Anonymkode: 3e7f7...808

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker nesten konsekvent Posten når jeg selger med fiks ferdig. (Jeg tar bort de andre alternativene.) 

Fordelen da er at jeg kan levere inn pakken på nærmeste pakkeboks, og slipper å lete etter stedet der helthjem eller andre finner ut at de skal hente den. 
(Vi får beskjed fra HeltHjem om at pakken skal legges ved postkassen. Men der henter de aldri. Vi pleier derfor legge pakken på dørmatten, og der pleier det å gå greit.) 

Med posten velger jeg "innlevering på hentested"  og så går jeg inn i Postens app og velger at jeg vil levere inn i pakkeboks. Da velger jeg pakkeboks, og reserverer en luke for to timer, og går og legger pakken i pakkeboksen. 

Lettvint, og pakken ligger ikke ute der den kan stjeles.

Anonymkode: d5e12...73f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Helthjem henter og sendes på dørmatten. 
Men du kan jo velge posten eller PostNord, både som kjøper og selger og da ca må du sende fra postibutikk. 

Anonymkode: 4dabd...16e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 29.6.2025 den 23.55):

Kommer adressen du bor på opp, i søkefeltet når du bestikker pakke, så henter de. Du får beskjed om pakken skal ligge på din dørmatte, eller ved postkassene. 
I store blokker med mye folk hadde jeg ikke brukt fiks ferdig, fordi det finnes uærlige sjeler, overalt. 

Liten Norges pakke med posten til kr. 73, for småting, er like greit. Og da er du trygg på at ingen stjeler. 

Anonymkode: 87399...b78

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Helthjem henter og sendes på dørmatten. 
Men du kan jo velge posten eller PostNord, både som kjøper og selger og da ca må du sende fra postibutikk. 

Anonymkode: 4dabd...16e

Hvis du som selger bruker Posten, så må du ikke sende fra postibutikk. Du kan gå inn i postens app, etter å ha valgt å sende fra postibutikk på finn, og velge å levere pakken i en pakkeboks. 

Det er også mulig å betale litt ekstra som selger, og sende fra egen postkasse. Men siden det er gratis å sende fra pakkeboks, så anbefaler jeg det for de som har det i nærheten.

Anonymkode: d5e12...73f

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...