AnonymBruker Skrevet 29. juni #1 Skrevet 29. juni Jeg vil ikke utbrodere episoden, men etter noen måneders konflikt der jeg gradvis falt mot separasjon (pga. utroskap, løgner, med mer) - prøvde han å drepe meg. Delvis i affekt, men samtidig planlagt nok. Jeg kom meg akkurat unna i tide og fikk berget meg. Det at det virket delvis planlagt og ja... i det hele tatt. DET er helt utrolig sjokkerende og uvirkelig for meg enda. Han har tidligere vært litt voldelig én gang, ellers vært den snilleste på overflaten. Men manipulerende, unnvikende og løgnaktig - mye mer enn jeg ante. Jeg har terapi og får støtte, men episoden har traumatisert meg ned til ryggmargen. Jeg hadde IKKE forventet dette fra ham og er i fullstendig sjokk. Jeg er også redd for hva som skjer videre, da jeg ikke har turt å anmelde enda (av flere grunner: han vet mye om meg fra fortiden og han er utrolig slu... jeg er redd for "systemer", generelt - noe han vet), men skal be om besøksforbud og voldsalarm (som forhåpentligvis blir innvilget). De har fått full forklaring av hva som skjedde. Det at politiet kom med innsatsstyrken og full pakke, og det ble veldig dramatisk, skremte meg også. Han ble tvangsinnlagt IGJEN (han har blitt det før pga. suicidalitet under konfrontasjon med løgner og utroskap - sannsynligvis mest manipulasjon) - og er fortsatt innlagt etter flere uker. Jeg har ikke fått noe som helst info enn fra familiemedlemmer, og ønsker selvfølgelig INGEN kontakt videre. Jeg er livredd. Det er ikke lenge siden dette skjedde, og jeg sliter med flashbacks og har det veldig tøft med PTSD-lignende symptomer. Er det noen som har opplevd lignende og hvordan kom dere videre? 💔 Anonymkode: a67bf...d58 5
AnonymBruker Skrevet 29. juni #2 Skrevet 29. juni Dersom politiet var der, så kan det jo hende de anmelder forholdet? Det gjorde de i "min sak", så jeg slapp å gjøre noe i den forbindelse. Det eneste som hjalp meg, var å ta styringen tilbake i eget liv. Jeg gikk til en psykologspesialist som kunne traumebehandling, og jeg brøt fullstendig kontakt med tidligere partner, og hans nettverk. Jeg bestemte meg for at dette ikke skulle få ødelegge livet mitt fremover, og at han hadde tatt nok fra meg. Han skulle ikke få ta fra meg fremtiden. Vi var derimot ikke gift, og forholdet varte ikke veldig lenge. Og jeg var heller ikke veldig redd for at han skulle prøve på nytt, eller ta hevn, da han var mest opptatt av å holde seg unna meg (han mistet mange venner etter det han gjorde, og fikk veldig klar beskjed av noen av mine mannlige venner om å holde seg langt unna, så tror ikke han torte). Så voldsalarm og slikt har jeg desverre ikke noen tips å komme med. Men snakk med politiet om det, det er vel de som kan sånt. Jeg håper du finner din vei tilbake til et godt liv. ❤️ Anonymkode: 4c37c...dd3
AnonymBruker Skrevet 30. juni #3 Skrevet 30. juni AnonymBruker skrev (16 timer siden): Jeg vil ikke utbrodere episoden, men etter noen måneders konflikt der jeg gradvis falt mot separasjon (pga. utroskap, løgner, med mer) - prøvde han å drepe meg. Delvis i affekt, men samtidig planlagt nok. Jeg kom meg akkurat unna i tide og fikk berget meg. Det at det virket delvis planlagt og ja... i det hele tatt. DET er helt utrolig sjokkerende og uvirkelig for meg enda. Han har tidligere vært litt voldelig én gang, ellers vært den snilleste på overflaten. Men manipulerende, unnvikende og løgnaktig - mye mer enn jeg ante. Jeg har terapi og får støtte, men episoden har traumatisert meg ned til ryggmargen. Jeg hadde IKKE forventet dette fra ham og er i fullstendig sjokk. Jeg er også redd for hva som skjer videre, da jeg ikke har turt å anmelde enda (av flere grunner: han vet mye om meg fra fortiden og han er utrolig slu... jeg er redd for "systemer", generelt - noe han vet), men skal be om besøksforbud og voldsalarm (som forhåpentligvis blir innvilget). De har fått full forklaring av hva som skjedde. Det at politiet kom med innsatsstyrken og full pakke, og det ble veldig dramatisk, skremte meg også. Han ble tvangsinnlagt IGJEN (han har blitt det før pga. suicidalitet under konfrontasjon med løgner og utroskap - sannsynligvis mest manipulasjon) - og er fortsatt innlagt etter flere uker. Jeg har ikke fått noe som helst info enn fra familiemedlemmer, og ønsker selvfølgelig INGEN kontakt videre. Jeg er livredd. Det er ikke lenge siden dette skjedde, og jeg sliter med flashbacks og har det veldig tøft med PTSD-lignende symptomer. Er det noen som har opplevd lignende og hvordan kom dere videre? 💔 Anonymkode: a67bf...d58 Jeg tror nok heldigvis at politiet anmelder uansett hvis det var drapsforsøk, så det hjelper ikke at du ikke vil anmelde. Du bør oppsøke helsehjelp og få råd der. Anonymkode: d03a5...04f 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå