AnonymBruker Skrevet 29. juni #1 Skrevet 29. juni Sommeren her er, bikinien er gravd frem og bikinilinja må tas. Jeg får vanvittig utslett av barbering. Det er så vondt og ubehagelig. Jeg er ikke tøff nok til å dra å vokse, men kan man klare selv? Noen tips Anonymkode: 80cea...836
AnonymBruker Skrevet 29. juni #2 Skrevet 29. juni Bruk barbergel fra kondomeriet, spesiallaget for intimbarbering. Ha avkjølende gel på etterpå, og ikke ta på truse på noen timer. Gjerne mer gel når den første tørker inn. Da jeg begynte å gjøre det på den måten fikk jeg null utslett 😊 Anonymkode: 640e4...bdf
AnonymBruker Skrevet 30. juni #5 Skrevet 30. juni Laser var det eneste som fungerte for meg og var derfor verdt hver krone. Anonymkode: f683a...86b 1
AnonymBruker Skrevet 30. juni #6 Skrevet 30. juni Det ENESTE jeg har funnet som fungerer for meg er en aftershave krem fra australian bodycare. Bruker i kombinasjon med barbergel. Sånn barberskum har sldri funket. denne Den lukter en blanding av jord og treverk, men den har gjort underverker for meg. Samme dag som jeg barberer smører jeg på dette 2-3 ganger i løpet av dagen. Samme under armene. Anonymkode: f5d58...2af
AnonymBruker Skrevet 30. juni #7 Skrevet 30. juni Jeg får utslett av barbering, men av hårfjerningskrem får jeg ikke. Bruker Veet. Anonymkode: e3e4c...263
AnonymBruker Skrevet 30. juni #9 Skrevet 30. juni Har du vaska deg godt med såpe før du barberer? Personlig fortrekker jeg pinsett. Anonymkode: 4ec53...b9b
AnonymBruker Skrevet 30. juni #10 Skrevet 30. juni Jeg bruker trimmer, på 1 mm. Null utslett, ingen inngrodde hår, ingen kløe. Og det stikker ikke slik som stubbene etter barbering gjør. Anonymkode: dbc36...129 1
AnonymBruker Skrevet 30. juni #11 Skrevet 30. juni Bruker antibakk på etterpå. Det svir, men da får jeg ikke inngrodde hår. Anonymkode: f90d4...216 1
AnonymBruker Skrevet 30. juni #12 Skrevet 30. juni AnonymBruker skrev (12 timer siden): Sommeren her er, bikinien er gravd frem og bikinilinja må tas. Jeg får vanvittig utslett av barbering. Det er så vondt og ubehagelig. Jeg er ikke tøff nok til å dra å vokse, men kan man klare selv? Noen tips Anonymkode: 80cea...836 Får du utslett så har du utstyr som ikke er rent nok. Får du nupper, så er det huden din sin måte å reagere på, når du fjerner hår, og huden forsøker å lukke seg over hårene. Helelr ikke stort å gjøre noe med, selv om du vil få mengder av svar om hva du skal kjøpe og gjøre, i tråden. Anonymkode: acdeb...92d
wandagirl Skrevet 30. juni #14 Skrevet 30. juni Man kan vokse selv, men det er veldig vondt når man ikke er vant til å vokse der, samt at du ikke har "teken" på det. Du kan få vokset i salong der de gjør det hele tiden. Var pinlig å tenke på første gangen jeg skulle, men de ser altså så mange forskjellige vulvaer hele tiden, og er uansett veldig raske. Ville ikke brukt hårfjerningskrem før du har undersøkt om huden reagerer på det. Jeg kan ikke bruke det. Ellers et godt råd å bruke maaskin på kort innstilling, og heller gå over med høvel/vokse utenfor bikinilinjen. 1
AnonymBruker Skrevet 30. juni #15 Skrevet 30. juni Bruker IPL. Har Braun silk expert pro 5. Veldig fornøyd med den. Den har fjernet alt hår i bikinilinjen og det aller meste på bena. Anonymkode: b250c...f2a
AnonymBruker Skrevet 30. juni #16 Skrevet 30. juni AnonymBruker skrev (3 timer siden): Har du vaska deg godt med såpe før du barberer? Personlig fortrekker jeg pinsett. Anonymkode: 4ec53...b9b Pinsett? Napper du ett og ett hår? Da er jeg bare litt nysgjerrig på hvor mye hår du har. Jeg har svart pels nedover lårene hvis jeg ikke fjerner dem jevnlig 🤪 Anonymkode: f4b37...6b0 2
AnonymBruker Skrevet 30. juni #17 Skrevet 30. juni Epilator, hårfjerningskrem, voks hos behandler. Også er det viktig å eksfoliere regelmessig Jeg smører over med desinfeksjonsmiddel etter hårfjerning. Også er det lurt å ikke gå i for tettsittende klær for det gnager. Anonymkode: d7e39...8ab
Anjatapinjata Skrevet 30. juni #18 Skrevet 30. juni Vokse bikinilinja hos en profesjonell, epilere med epilator (det gjør jeg). Fjerne med laser, men det tar tid så ikke noe du får gjort nå😅
Blåsippa Skrevet 30. juni #19 Skrevet 30. juni Jeg hadde alltid fæle utslett (og kløe!) etter barbering både på legger og bikinilinje. Oppdaget tilfeldigvis at det ikke ble så ille når jeg droppet shaving cream og heller brukte vanlig håndsåpe (merkelig nok). Bruker også antibac etterpå, gjerne med aloe vera (tar det jeg finner hjemme). Om bladet på høvelen ikke er nytt, får det stå litt i alkohol før det brukes. Og barberer ALDRI om morgenen! Sol, solkrem, klor etc. og nybarbert hud er å be om utslett.
AnonymBruker Skrevet 30. juni #20 Skrevet 30. juni AnonymBruker skrev (10 timer siden): Får du utslett så har du utstyr som ikke er rent nok. Får du nupper, så er det huden din sin måte å reagere på, når du fjerner hår, og huden forsøker å lukke seg over hårene. Helelr ikke stort å gjøre noe med, selv om du vil få mengder av svar om hva du skal kjøpe og gjøre, i tråden. Anonymkode: acdeb...92d Barberhøvelen er helt ny, med nytt blad. Jeg får røde nupper, sår hud. Alltid fått det, men aldri prøvd voks. Ny bikinitruse da 😁 Takk for mange tips, jeg skal prøve meg litt frem. Jeg ble litt bedre av å smøre på fuktighetskrem i dag. Men det er jo ikke pent... ts Anonymkode: 80cea...836
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå