Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er dette vanlig?

Har ofte pleid å klippe meg hos frisørlærling pga. begrenset økonomi. Jeg bor også i en by der frisørtjenester er veldig dyrt.

Har klippet meg flere ulike steder, og stort sett vært godt fornøyd. Man betaler jo fremdeles for tjenesten, men en lavere pris. Man må som regel akseptere at lærlingen bruker lengre tid, og at ikke alt blir helt perfekt. ❤️

Noen salonger differensierer prisen ut fra hvor lang erfaring lærlingen har (lærlingene er inndelt i ulike nivåer, og hva du betaler kommer an på lærlingens kunnskapsnivå. Du kan se hvilket nivå lærlingen er på når du booker timen). Helt ryddig, det. Men jeg har alltid fått oppgitt en fast pris.

Men nå skulle jeg bestille frisørtime på en ny salong, og oppdaget at de opererer med «fra-pris» på lærlingklipp. Ble litt overrasket.

Synes at dette virker ganske uforutsigbart. Hvordan differensierer de denne prisen? Lærlingens tidsbruk? Da risikerer man jo å betale mer jo mer urutinert lærlingen er

Tenker at dette er ganske uryddig, ettersom lærlingklipp har vært et fint tilbud til studenter, uføre og arbeidsløse. Vi har bedre tid, men dårligere råd. 

Dersom man skal begynne å operere med fra-priser på lærlinger også, blir det mindre fristende å bruke tjenesten for de som har behov for forutsigbarhet. Det virker jo som at disse lærlingene har relativt få kunder i utgangspunktet, også.

Hva tenker dere andre? 

P.S.: Jeg har selvsagt tenkt å løse dette på den enkleste måten, ved å bestille klippetime i en salong der lærlingene har fastpris. 

Anonymkode: 04553...7e6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...