Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det er jo forkastelig med dårlige holdninger uansett, men Incel er vel ikke forkastelig i seg selv bortsett fra de som har negative holdninger mot kvinner.

Incel er vel ufrivillig sølibat, noen Incels har dårlige holdninger mot kvinner men sikkert bare en liten del. Både media blander men incel er som nevnt kun ufrivillig sølibat.

Anonymkode: 59d6a...cfd

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

en kvinnelig person

En kvinnelig person? Det heter kvinne.

Anonymkode: 99052...f0c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det har ingen relevans lenger. Visste du ikke det? Jo…

Anonymkode: 27a24...1eb

Betydning og definisjon har ingen relevans? Nei, det er jo akkurat det feministene har forsøkt å oppnå. De har lyktes i å få store deler av samfunnet til å omdefinere et ord slik at det kun gjelder en liten subgruppe som man ønsker å slenge dritt om, og ignorere resten av betydningen. Det er gjort for å kunne svartmale og slenge dritt om noen på en simplistisk måte. Man skal beholde retten til å kunne rakke ned på menn som er incels, samtidig som at man visker ut kvinnelige incels. 

Visste du ikke det? Jo ...

Anonymkode: 3a11c...220

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

En kvinnelig person? Det heter kvinne.

Og en mannlig person er en mann. Godt resonnert!

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Betydning og definisjon har ingen relevans? Nei, det er jo akkurat det feministene har forsøkt å oppnå. De har lyktes i å få store deler av samfunnet til å omdefinere et ord slik at det kun gjelder en liten subgruppe som man ønsker å slenge dritt om, og ignorere resten av betydningen. Det er gjort for å kunne svartmale og slenge dritt om noen på en simplistisk måte. Man skal beholde retten til å kunne rakke ned på menn som er incels, samtidig som at man visker ut kvinnelige incels. 

Betydning og definisjon endrer seg over tid. Noen ord får helt motsatt betydning, søk opp pendelord.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Gjør vi?

Jeg har aldri hørt eller lest at kvinner kaller menn generelt for incels. Hva opprinnelse av et begrep var har mindre å si enn hvordan det faktisk brukes. For de fleste er incels et begrep som brukes kun angående menn som slenger rundt incels- teorier om alfa, Chad og så videre, som synes Tate er fornuftig å lytte til og beundre, som forakter kvinner og som mener kvinner er urimelige. I verste fall ønsker de å ta tilbake makt over kvinner med vold/revolusjon, så kvinner blir ting menn kan fordele mellom seg. (Som om menn noen gang har fordelt noe rettferdig mellom seg, og noen gang vil gjøre det. Er det noen som virkelig ser ned på svake menn er det vellykkede menn.)

Feminisme er for eksempel et begrep som vektet likestilling og likeverd, men det er tydeligvis ikke slik du bruker begrepet, så det blir litt ironisk da at du kritiserer andre for å bruke incel som en betegnelse kun på menn som hater og forakter kvinner, og ikke for greie menn som tilfeldigvis er jomfru enn så lenge. 

Så påstår du at vi hater menn. Selvfølgelig frykter kvinner menn som hater kvinner, men det betyr IKKE at vi hater, og iallefall ikke at vi hater menn generelt. Selv er jeg gift med en super mann, jeg har to sønner, en fantastisk far og veldig mange bra menn rundt meg. Selvfølgelig hater jeg ikke menn generelt! Jeg liker de fleste menn og elsker flere menn. Jeg hater ikke engang incels, men jeg vil selvfølgelig unngå menn som hater kvinner det jeg kan. Menn som hater og forakter kvinner, og betrakter oss som ting nærmest, noe dumt å ha sex med bare, de vil jeg ikke ha i livet, og jeg synes også de ødelegger sitt eget liv på slikt tull de hjernevasket seg selv og andre med. Det er absolutt ikke uten grunn kvinner unngår slike, for menn som hater og forakter kvinner er farlig for kvinner. Det er derfor absolutt naturlig å unngå slike så godt man kan. 

Menn derimot, det ønsker de fleste av oss kvinner å ha i livet. Greie menn! 

Anonymkode: bd942...a43

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Incel er vel bare ufrivillig jomfru/sølibat, mens incel-miljøet og andre deler av mannosfæren har til felles et dårlig kvinnesyn og generelt kynisk/depressivt livssyn 

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Men dette stemmer jo. Det har jo florert på media til og med vært på NRK debatten. En gjennomsnittlig gift familiemann får jo med seg at dette er realiteten. Jeg tror heller mange kvinner bruker betegnelsen incel for å fornekte at det faktisk stemmer.

Anonymkode: abb64...f7e

Nei det stemmer ikke. Det er tendensen som blir debattert og drøftet. Om dette stemte ville vi hatt kun 10% parforhold i verden, 90% single. Og det har vi jo ikke. 
Men tendensen blir som du sier diskutert. Men der også at begge kjønn vurderer sin egen verdi og utseende som høyere enn reelt og satser «for høyt». Så når folk satser for høyt ender man med en kjede av å trakte høyere enn en det som faktisk blir match. 

Dette fenomenet gjelder jo også de som betegnes som incels. De som betegnes som incels med rette, altså inkludert et fiendtlig kvinnesyn, har særdeles urimelige krav fordi de er inspirert av Tate. Feks at hun må ha under et vist antall tidligere sexpartnere og at de må prøve å ligge med henne tidlig i relasjonen for å få «makt» over henne, samt at hun må rangeres topp på utseende for å være bra nok.
En beskjeden nerdegutt som ikke har våget å kontakte kvinner blir dessverre ødelagt av incels propaganda som forteller ham at det er håpløst pga ene og andre teorien. Det er bare så forb. synd! For den beskjedne nerdegutten har har egentlig gode odds for å finne seg ei like beskjeden nerdejente og få et godt liv med, om ikke denne propagandaen ødela dem. 

Og så har du en egen type «incels» som faktisk får sex med tilfeldige kvinner de møter, men ikke hyppig nok.. Og som likevel har dette hatet og incels-livssynet om at kvinner «begrenser tilgangen deres» og at de færreste kvinner er bra nok, at de skal være underordnet mannen osv.. Noe som ikke er liv laga i den virkelige verden, og derfor opplever de mislykkede relasjoner gang på gang. 

Anonymkode: 68f60...cd2

• Liker 5
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
Virrevirrevapp skrev (8 minutter siden):

Incel er vel bare ufrivillig jomfru/sølibat, mens incel-miljøet og andre deler av mannosfæren har til felles et dårlig kvinnesyn og generelt kynisk/depressivt livssyn 

Ja det var godt og enkelt forklart. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

For den beskjedne nerdegutten har har egentlig gode odds for å finne seg ei like beskjeden nerdejente og få et godt liv med

Hvordan skulle det skjedd tror du? To personer som begge er for sky til å ta initiativ til å kontakte hverandre.

Dessuten har typisk en nærdejente totalt forskjellige hobbyer og interesser enn en nærdegutt. De henger ikke i samme miljø. Mens jenta kanskje driver med cosplay og sosiale spill driver gutten med teknologi og action spill. og de tar også forskjellige utdannelser og yrker.

Anonymkode: 2df8b...995

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Hvordan skulle det skjedd tror du? To personer som begge er for sky til å ta initiativ til å kontakte hverandre.

Dessuten har typisk en nærdejente totalt forskjellige hobbyer og interesser enn en nærdegutt. De henger ikke i samme miljø. Mens jenta kanskje driver med cosplay og sosiale spill driver gutten med teknologi og action spill. og de tar også forskjellige utdannelser og yrker.

Er ikke uvanlig at jenter gamer samme game som gutter. Og mange nerder har møtt hverandre der. 
Men det er jo problemet som du sier. Hvordan få to som er en perfekt match til å møtes, når de begge sitter hjemme og er beskjedne. Men det er her det i alle fall ikke hjelper å lese incels-teori hvor det ene kjønnet blir sint på det andre. 

• Liker 1
  • Nyttig 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Gjør vi?

Jeg har aldri hørt eller lest at kvinner kaller menn generelt for incels. Hva opprinnelse av et begrep var har mindre å si enn hvordan det faktisk brukes. For de fleste er incels et begrep som brukes kun angående menn som slenger rundt incels- teorier om alfa, Chad og så videre, som synes Tate er fornuftig å lytte til og beundre, som forakter kvinner og som mener kvinner er urimelige. I verste fall ønsker de å ta tilbake makt over kvinner med vold/revolusjon, så kvinner blir ting menn kan fordele mellom seg. (Som om menn noen gang har fordelt noe rettferdig mellom seg, og noen gang vil gjøre det. Er det noen som virkelig ser ned på svake menn er det vellykkede menn.)

Feminisme er for eksempel et begrep som vektet likestilling og likeverd, men det er tydeligvis ikke slik du bruker begrepet, så det blir litt ironisk da at du kritiserer andre for å bruke incel som en betegnelse kun på menn som hater og forakter kvinner, og ikke for greie menn som tilfeldigvis er jomfru enn så lenge. 

Så påstår du at vi hater menn. Selvfølgelig frykter kvinner menn som hater kvinner, men det betyr IKKE at vi hater, og iallefall ikke at vi hater menn generelt. Selv er jeg gift med en super mann, jeg har to sønner, en fantastisk far og veldig mange bra menn rundt meg. Selvfølgelig hater jeg ikke menn generelt! Jeg liker de fleste menn og elsker flere menn. Jeg hater ikke engang incels, men jeg vil selvfølgelig unngå menn som hater kvinner det jeg kan. Menn som hater og forakter kvinner, og betrakter oss som ting nærmest, noe dumt å ha sex med bare, de vil jeg ikke ha i livet, og jeg synes også de ødelegger sitt eget liv på slikt tull de hjernevasket seg selv og andre med. Det er absolutt ikke uten grunn kvinner unngår slike, for menn som hater og forakter kvinner er farlig for kvinner. Det er derfor absolutt naturlig å unngå slike så godt man kan. 

Menn derimot, det ønsker de fleste av oss kvinner å ha i livet. Greie menn! 

Anonymkode: bd942...a43

Det er var bare en påpekning, det er litt vanskelig å diskutere når ord brukes forskjellig.

Anonymkode: 59d6a...cfd

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 30.6.2025 den 1.06):

Synes blikket til menn røper dem mest. Sinne, forakt eller nedlatende når en kvinne sier mot dem, eller lufter meninger de ikke liker

Bra kvinner ikke viser sinne forakt eller nedlatende holdning når noen sier mot dem eller lufter meninger kvinnene ikke liker. 

AnonymBruker
Skrevet

Utrolig rart at noen menn i kommentarfeltet faktisk tror at man snakker om ufrivillig sølibat når man bruker «incel» begrepet. Det finnes omtrent ingen menn i ufrivillig sølibat. Kun noen svært få. De aller fleste menn kan få en kjæreste om de faktisk tar vare på seg selv og behandler damer med respekt og er god mot dem! Incels hater kvinner.. og de evner ikke å skjule sitt avsky. De søker å bli avvist! De sjekker opp damer med en undertone av forakt av nedverdigende oppførsel og bruker avvisningen som bensin på bålet! Jeg er far til to jenter og jeg ser på incels som en av de aller farligste bevegelsene i hele det vestlige samfunnet. Jeg håpet lovverket slår brutalt hardt ned på incels som sprer hat mot kvinner. 

Anonymkode: c665e...060

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)
Nowayback skrev (På 30.6.2025 den 0.21):

Du spør vedkommende om han ufrivillig ikke har sex og han sier ja.

Er ikke så enkelt som det. Da er det jaggu mange Incels her til lands. 

En incel (kort for involuntary celibate) er en person, vanligvis en mann, som identifiserer seg som ute av stand til å finne en romantisk eller seksuell partner til tross for at de ønsker det. Begrepet har utviklet seg fra å være en nøytral beskrivelse av ensomhet til å bli assosiert med visse nettmiljøer som uttrykker frustrasjon, sinne og ofte fiendtlighet mot kvinner og samfunnet. Begrepet, som flere skriver her, ble først brukt på 1990-tallet, men da med en annen betydning enn den har i dag. Begrepet ble laget av en kvinne som ønsket å skape et støttende fellesskap for folk som slet med ensomhet. I dag forbindes det ofte med nettfora der enkelte incels uttrykker misogyni, kvinnehat og ekstreme synspunkter. Incel-kulturen har blitt studert innenfor både psykologi og sosiologi som et uttrykk for dyp sosial isolasjon, lav selvfølelse og manglende tilhørighet. Begrepet er altså blitt temmelig utvidet siden det først ble brukt. 

At man er en mann som ufrivillig ikke har sex, er derfor ikke dekkende for begrepet i dag. 

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Og hvordan passer denne teorien din med innlegg som dette fra denne tråden?:

Først skaper dere en demonisert dehumanisert karikatur av en mann som dere kan hate, også kaster dere alle menn dere vil hate inn i denne karakteristikken ved å kalle de for en incel som dere dermed kan slynge så mye hatefullt innhold mot som dere vil.

Kvinner på dette forumet kaster rundt seg med incel betegnelser mot masser av menn for å legitimere hatet de så slynger mot disse mennene. Og et illustrativt eksempel på dette er jo TV serien "Sigurd fåkke pult" i siste episode (E8) av sesong 1 hvor noen unge menn som sliter på kjønnsmarkedet blir lurt av en kvinnelig psykolog til å bli med i en slags "dokumentar" hvor de via kraftig manipulert klipping fremstilles som noen monstere foran et live publikum hvor demoniseringen og dehumaniseringen av dem toppes når de så etter visningen parodieres inn foran publikum iført masker så publikum kan slynge så mye hat mot de som de klarer.

Jeg tror kanskje du bør legge av deg denne tonen på forumet. Du oppnår ikke annet enn et forsterket bilde av Icels (og deg selv) som ensomme og kvinnehatende. Det at du så til de grader er "på" i denne diskusjonen og hevder at kvinnene i tråden allerede fra første stund er mannshatere som dehumaniserer menn ved å komme med generelle betraktninger om hva en Incel for tiden er oppfattet som, viser at du har huet langt nede i hengemyra. Du gjør lurt i å lese mindre om/ av eller se færre videoer av Andrew Tate eller Jordan Peterson hvis du skal få deg dame. 

Endret av Gaia
skriveleif
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 30.6.2025 den 4.27):

LES LINKEN FRA WIKIPEDIA. Du vet ikke hva incel er!!!

«…..

Kjennetegn er uttrykt intenst kvinnehat, hat mot såkalte «alfa-menn», voldsforherligelse, samt omfattende konspirasjonsteorier grunnet i at biologisk attraktivitet bestemmer et menneskes samfunnsposisjon. Selvmordsfantasier er også utbredt; såkalt «sui-posting», fra engelsk suicide (selvmord).[3][4]

Bevegelsen er blitt beskrevet som en ekstremistisk hatgruppe og har blitt assosiert med minst 4 massemord rett…..» osv osv

Fra Wikipedia.

Våknoppa! Det handler ikke om at DU ikke får pult. Det er en usunn bevegelse!!!

Anonymkode: 27a24...1eb

Kildene til disse sitatene kommer fra meningsinnlegg, som mye annet vrøvl på wikipedia. Altså fra folk som vrir definisjonen av ordet til å passe til egen agenda. Det dere beskriver her inne er kvinnehatere, ikke incels. En incel er en person som er ufrivillig sølibat.

Anonymkode: 8cc5b...094

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Kildene til disse sitatene kommer fra meningsinnlegg, som mye annet vrøvl på wikipedia. Altså fra folk som vrir definisjonen av ordet til å passe til egen agenda. Det dere beskriver her inne er kvinnehatere, ikke incels. En incel er en person som er ufrivillig sølibat.

Fins ikke ufrivillig sølibat.. med unntak av noen ekstremt få så klart. Men de aller fleste som påstår at de lever i ufrivillig sølibat gjør faktisk ikke det.. de er bare lat, giddeløse og har en offer mentalitet. Løfter ikke en finger for å gjøre seg selv mer attraktiv eller lar være å behandle kvinner bedre. Ufrivillig sølibat er så sjeldent at det nesten ikke burde vært et begrep. Selvsagt fins det noen som har alvorlige problemer som gjør at de ikke kan leve i forhold, men det er utrolig sjeldent. 

Anonymkode: c665e...060

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Nei dette er ikke riktig. Ufrivillig sølibat er skal aldri sees i sammenheng med incel. 
En mann som avstår fra sex mens konen gjennomgår kreftbehandling er ikke incel. En mann som dater men ikke har lyktes enda med å finne klaff på datingmarkedet, og derav ikke har hatt sex på en god stund, er heller ingen incel. Incels er incel-kulturen og alt den innbefatter. Fordi ufrivillig sølibat innebærer så mye mer enn bare det å ikke få seg. 

Mannen min levde tidligere i ufrivillig sølibat i 10 år, i et dårlig ekteskap helt uten nærhet og sex. Han var eller er langt fra noen incel. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 30.6.2025 den 18.18):

Det er en mann som ikke klarer å samhandle med kvinner på en måte som genererer tiltrekning. 

Hvorfor skal menn samhandle med kvinner for å generere tiltrekning? Det fører bare til #meetoo. Jeg ønsker ikke at menn som samhandler med meg skal ha en indre agenda om å generere tiltrekning. Men det sier jo kanskje litt om hva mange kvinner forventer?

Hilsen kvinne. 

Anonymkode: 08a00...eaf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...