Gjest 1111 Skrevet 21. mars 2006 #61 Skrevet 21. mars 2006 Jeg liker navnet mitt. Det er egentlig veldig sjeldent, men ettersom det nylig har kommet en pop-stjerne som heter det så vil jeg tro det blir mer vanlig nå.
Gjest Gjesta Skrevet 21. mars 2006 #62 Skrevet 21. mars 2006 Ja, også er jeg den eneste i hele Norge som heter det. ← Nå ble jeg forferdelig nysgjerrig!!
Arkana Skrevet 21. mars 2006 #63 Skrevet 21. mars 2006 Interessant å se at de som liker navnet sitt best har et uvanlig navn. I navnetråder er det mange som blir forferdet over uvanlige navn foreldre velger å gi barna sine og mener at de stakkars barna kommer til å bli mobbet og venneløse i skolegården. ← Men det finnes forskjellige grader av uvanlige navn. Jeg synes det er stor forskjell på navn som ikke inngår i 10 på topp-listene, og navn som er så uvanlige at de fleste knapt har hørt om det. Det går an å være originale uten å bruke navn som kan være en belastning. Jeg synes noen går litt langt i forsøket på å gi barna sine unike navn. Jeg liker veldig godt å ha et sjelden navn, men jeg er glad det likevel er et navn som alle har hørt om og kjenner til. Kunne ikke tenke meg å hete noe underlig som ser ut som noe foreldrene mine fant på selv.
Blackjack Skrevet 21. mars 2006 #64 Skrevet 21. mars 2006 Jeg har et relativt sjeldent navn, men jeg liker det også. Av meg og søskenene mine er det jeg som har det vanligste, men det er likevel VELDIG få som heter det samme som meg. Så ja, jeg er vel kanskje en av de med foreldre som liker spesielle navn.
Blackjack Skrevet 21. mars 2006 #65 Skrevet 21. mars 2006 Ja, også er jeg den eneste i hele Norge som heter det. ← Sånn er det med både søsteren og broren min også.
Gjest Havcard Skrevet 21. mars 2006 #66 Skrevet 21. mars 2006 Jeg er helt fornøyd med navnet mitt, fikk det oppkalt etter en onkel, som nå har skiftet navn til hva jeg heter
Gjest Gjest Skrevet 21. mars 2006 #67 Skrevet 21. mars 2006 ja i voksen alder er jeg det. Det er vel noen og 40 i norge som heter det som meg. Navnene er meget kjent men navnekombinasjonen er da ikke vælbrukt. Men jeg er jo meg og ferdig med det.
Gjest Bodillen Skrevet 21. mars 2006 #68 Skrevet 21. mars 2006 Jeg har et litt typisk 60-70-tallsnavn som ikke er særlig sjeldent, men jeg kjenner bare etpar andre som heter det. Da jeg var liten/ungdom hatet jeg det, jeg syntes det var ille bare å si det. Nå synes jeg det er helt greit.
Tusseline Skrevet 21. mars 2006 #69 Skrevet 21. mars 2006 Tja, det i hvertfall uvanlig (ikke to navn), og det liker jeg. Kjenner ingen som har akkurat samme fornavn som meg.
Ciara Skrevet 21. mars 2006 #70 Skrevet 21. mars 2006 Ja, jeg er fornøyd. Jeg synes det er pent, og det er akkurat passe vanlig.
salsera Skrevet 21. mars 2006 #71 Skrevet 21. mars 2006 Synes navnet mitt er ok, men det er dessverre veldig upraktisk i utlandet.
Murron Skrevet 21. mars 2006 #72 Skrevet 21. mars 2006 Veldig fornøyd med fornavnet mitt, og mellomnavnet er noe jeg er blitt fornøyd med som voksen. Men etternavnet liker jeg ikke noe særlig. Det har jeg heller aldri gjort.. Men akkurat DET kan jo såfint gjøres noe med.. Murron på byn: Hei du, hva heter du til etternavn da?
Lula Skrevet 22. mars 2006 #73 Skrevet 22. mars 2006 Jeg er veldig godt fornoyd med mitt fornavn. Det er et pent og sterkt kvinnenavn som passer til meg! Det var veldig vanlig i generasjonen over meg, men blandt mine jevnaldrende saa er det mindre vanlig, og jeg treffer ikke janter paa min egen aldre med samme navn veldig ofte.
Theka Skrevet 22. mars 2006 #74 Skrevet 22. mars 2006 Er vel forsåvidt fornøyd med fornavnet, men skulle ønske det var litt mer spesielt. Og det klinger ikke så bra når jeg sier det. Penere når andre sier det da. Mellomnavnet liker jeg vel best egentlig. Ettenavnet er greitt nok, men det er bare fordi jeg tenker på hvor vanskelig det hadde vært hvis bestefar ikke hadde tatt gårdsnavnet istedet
Gjest Gjest Skrevet 22. mars 2006 #75 Skrevet 22. mars 2006 Tja, sånn passelig fornøyd med fornavnet. 4500 personer som heter det samme. Så det er ikke veldig uvanlig, men det er jammen sjelden jeg treffer noen som heter det samme. Litt upraktisk i utlandet, da det er et gammelt norrønt navn som må staves til alle utlendinger. I Norge må jeg stadig presisere at det er med to konsonanter og ikke bare en. Etternavnet mitt er jeg stolt av. Viser hvor jeg har mine aner. Bare 44 i hele landet som heter det, og 28 til som har en litt annen stavemåte. Så jeg kjenner de fleste. Men det er også et navn som ofte må staves, også til nordmenn. Likevel har jeg tenkt å skifte etternavn når jeg gifter meg. Mannen har et navn som er svært likt mitt (like få stavelser, starter med samme bokstav), så det blir bare tull å bruke begge navnene. Klinger ikke sammen i det hele tatt, og blir bare misforståelser av det. Gidder heller ikke å ha et navn uten å ha intensjoner om å bruke det. Og så er det viktig for meg at familien har samme navn, og min mann vil ikke skifte. Så da blir det sånn!
Rio Skrevet 22. mars 2006 #76 Skrevet 22. mars 2006 Jeg er veldig fornøyd med fornavnet mitt og det er heller ikke dumt at det er internasjonalt. Etternavnet er en annen sak, jeg liker ikke å uttale det.
Holly Hobbie Skrevet 23. mars 2006 #77 Skrevet 23. mars 2006 (endret) Jeg er veldig fornoeyd, selv om jeg verken har et spesielt eksotisk eller uvanlig navn! Jeg synes det klinger pent, og saa er det jo "meg." Endret 23. mars 2006 av Popelka
Gjest gjest1 Skrevet 23. mars 2006 #78 Skrevet 23. mars 2006 Ja, jeg er fornøyd nok jeg. Har et uvanlig fornavn, og for så vidt også etternavn. I Norge er det kun en som har det fornavnet og det etternavnet jeg har (i kombinasjon altså) - og det er meg. Litt slitsomt når folk aldri klarer å uttale navnet mitt riktig, og skriver det feil, eller forveksler det med et annet - men det er bare luksusproblemer. Føler meg litt spesiell pga. navnet mitt, jeg...
TNode Skrevet 23. mars 2006 #79 Skrevet 23. mars 2006 Ja, jeg er fornøyd nok jeg. Har et uvanlig fornavn, og for så vidt også etternavn. I Norge er det kun en som har det fornavnet og det etternavnet jeg har (i kombinasjon altså) - og det er meg. Litt slitsomt når folk aldri klarer å uttale navnet mitt riktig, og skriver det feil, eller forveksler det med et annet - men det er bare luksusproblemer. Føler meg litt spesiell pga. navnet mitt, jeg... ← Jammen du er jo spesiell! Du er jo filmstjerna mi jo
Gjest marthepia Skrevet 23. mars 2006 #80 Skrevet 23. mars 2006 Om jeg liker navnet mitt? Ja, faktisk jeg gjør det
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå