Gjest Sille Skrevet 20. mars 2006 #42 Skrevet 20. mars 2006 Ja, jeg liker navnet mitt. Synes det passer til meg.
Gjest gjest1 Skrevet 20. mars 2006 #44 Skrevet 20. mars 2006 Jeg likte aldri navnet mitt, så jeg byttet og nå er jeg fornøyd
Trampe Skrevet 20. mars 2006 #45 Skrevet 20. mars 2006 Fornavnet mitt er helt OK. Likte det ikke da jeg var lita, men det er blitt "meg" og jeg kunne aldri fjernet det. Jeg har også et mellomnavn som fungerer som et andre fornavn, som jeg liker veldig godt. Mitt nåværende etternavn er jeg veldig glad i, og mitt nye etternavn, som jeg tar når vi gifter oss, er også et nydelig navn. Alt i alt fornøyd!
cosmo Skrevet 20. mars 2006 #46 Skrevet 20. mars 2006 Ja, er fornøyd med fornavnet mitt.. Uvanlig da jeg var mindre, men hører om flere som heter det nå. Synes det er pent når folk sier det riktig. Litt småirriterende at det er en del som ikke klarer å legge trykket der det skal være bare, men det kommer seg jo etterhvert som folk hører om det. Hadde en periode da ca halvparten på jobben sa navnet riktig og halvparten feil, hvor jeg ble litt oppgitt over at jeg het noe så "vanskelig"..
Tinken Skrevet 20. mars 2006 #47 Skrevet 20. mars 2006 Jeg liker navnet mitt veldig godt, men kallenavnet mitt elsker jeg.
Gjest Gjest Skrevet 20. mars 2006 #48 Skrevet 20. mars 2006 Jeg er strålende fornøyd med fornavn og etternavn. Begge to er fine navn som "ikke tar opp så mye plass" Fordi jeg liker navnet mitt så godt beholdt jeg det når jeg giftet meg. Så kan min mann bare ha sitt kjedelige navn...
Gjest *Snart medlem* Skrevet 20. mars 2006 #49 Skrevet 20. mars 2006 Liker hverken fornavnet eller etternavnet mitt. Fornavnet var veldig populært da jeg ble født, og det er mange på min alder som har det navnet. Det høres ikke bra ut, jeg føler ikke at jeg kler det, og det betyr noe som jeg overhode ikke kan stå inne for. Etternavnet mitt er et typisk sen-navn, og når jeg uttaler det med min dialekt høres det ikke akkurat pent ut.
TNode Skrevet 20. mars 2006 #52 Skrevet 20. mars 2006 Nja, fornavnet synes jeg er helt greit. Rimelig vanlig navn. Men mellomnavnet (som også er et vanlig navn), synes jeg klinger litt dårlig med fornavnet. Har vurdert å få fjerna det, men blir litt styr med bankkort, adressering etc.. så den planen ligger og støver på hylla foreløpig. Og av en eller annen grunn, blir jeg stort sett ALLTID kalt med begge navnene, selvom jeg presiserer i etterkant at det holder med fornavnet. *Sukk*,det skal ikke være lett
Svart Katt Skrevet 20. mars 2006 #53 Skrevet 20. mars 2006 Ja. Jeg er i bunn og grunn fornøyd. Har aldri tenkt tanken på å bytte fornavn. Jeg e r jo de to fornavnene mine. Har to vanlige norske fornavn, men de to sammen er det kun et fåtall som heter. Jeg er egentlig veldig glad i de to navnene, i tillegg var de nøye gjennomtenkt fra foreldrene mines side. Har til sammen fire navn, så det må alltid staves, men jeg har hørt at navnet mitt høres ut som et dikt, så det veier jo litt opp. For øvrig har jeg alltid drømt om å komme i Aftenpostens navnedagsspalte. Dette kan kanskje kompansere med at jeg ikke er berømt nok til å havne der.
Within my guitar Skrevet 20. mars 2006 #55 Skrevet 20. mars 2006 Ja, faktisk. Både fornavn og etternavn. Fornavnet er ikke så vanlig,men det er heller ikke kjempesært. Navnet mitt begynner på B og jeg liker bokstaven B. Og etternavnet mitt er veldig norsk. Og det er jeg stolt over. b.
Lillie Skrevet 21. mars 2006 #56 Skrevet 21. mars 2006 Fornavnet mitt er helt greit, det lå nok på topp 10 lista på midten av 70-tallet vil jeg tro . Etternavnet mitt er mer sjelden. Jeg er omsider fornøyd med det og, selv om jeg slet litt med det da jeg var barn. Etter at jeg giftet meg valgte jeg å beholde navnet slik det var .
Floja Felíz Skrevet 21. mars 2006 #57 Skrevet 21. mars 2006 Jeg likte det ikke før, men nå er det ok. Er oppkalt etter farmoren min, og hun var en så stolt og fantastisk dame at det går ikke an å være misfornøyd med det.
Gjest gjesta Skrevet 21. mars 2006 #58 Skrevet 21. mars 2006 (endret) Jepp. Har et litt uvanlig navn. Fornøyd med det Kjedelig , vanlig etternavn, men nå skal jeg skifte etter jeg gifter meg heldigvis! Endret 21. mars 2006 av Epica
hilli Skrevet 21. mars 2006 #59 Skrevet 21. mars 2006 Sånn passe. Fornavnet mitt er nøytralt og greit, ganske vanlig, etternavnet liker jeg bedre og bedre. Jeg har også et mellomnavn som jeg aldri bruker så det bryr jeg meg ikke noe om. Jeg vil aldri bytte navn siden jeg forbinder navnet mitt med identiteten min. Interessant å se at de som liker navnet sitt best har et uvanlig navn. I navnetråder er det mange som blir forferdet over uvanlige navn foreldre velger å gi barna sine og mener at de stakkars barna kommer til å bli mobbet og venneløse i skolegården.
Gjest Gjest Skrevet 21. mars 2006 #60 Skrevet 21. mars 2006 Jeg har to fornavn som egentlig ikke er så uvanlige, men som er kombinert på en uvanlig måte. I Norge er det ok, men i utlandet er det veldig upraktisk. Etternavnet mitt er ganske fint, synes jeg, men det er også veldig upraktisk. Siden jeg bor i utlandet kommer jeg nok til å streve lenge med å finne et navn som ikke er kjedelig, men som samtidig ikke er vanskelig når jeg en dag får barn.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå