Gå til innhold

Liker du navnet ditt?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg er fornøyd med etternavnet, men fornavnet liker jeg ikke noe særlig... kan vel ikke gjøre stort med det nå, blir så mye papirarbeid ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg LIKER IKKE navnet mitt. Har aldri gjort det. Det er et "stygg gammel tante" navn og jeg føler overhodet ikke sånn. (Fatter ikke at noen finer på å kalle en liten baby for en sånt tantete navn.)

Det er super norskt og må staves i alle sammenhenger i utlandet. I tillegg klarer ingen å uttale det riktig. Pleier å bruke et engelsk navn som liker litt når jeg er i utlandet for jeg orker ikke stave mere.

Etternavnet er like jævlig. Og selvom det kun består av 5 bokstaver og jeg STAVER det hver gang noen spør om det skrver 90% navnet feil!! (Som om de vet bedre hvordan det staves enn jeg gjør...)

(Nicket mitt er ikke navnet mitt...det er navnet til dattern min.)

Skrevet

Ååå, jeg blir så nyskjerrig på hva dere heter! :sur:

Selv har jeg et vanlig, kjedelig men enkelt og internasjonalt navn. Synes ikke det er spesielt fint, men det er nå meg da.

Gjest Shadowlyn
Skrevet
Ååå, jeg blir så nyskjerrig på hva dere heter!  :sur:

Jeg og! :ler:

Skrevet

jeg er igrunnen veldig glad i navnet mitt.

har alltid vært likt det, selv om det var en periode i fjortissalderen hvor jeg mest hadde lyst til å kun hete ett av fornavnene mine.

har to vanlige fornavn, men de er ikke like vanlige satt sammen, så jeg får stort sett mange feil variasjoner rundt om... :ler:

men det er i grunnen helt greit, retter litt på folk innimellom og lar det vær andre ganger.

etternavnet mitt er jeg også glad i, det betyr mye for meg fordi det kommer fra og jeg deler det med mennesker jeg er fryktelig glad i.

Skrevet (endret)

slettet

Endret av Gabriella
Gjest Gjest
Skrevet

Har to helt vanlige navn spleiset på med et uvanlig etternavn. Husker at jeg som liten ønsket meg et mer spennende navn. Mitt navn står godt til mine søskens. Det som jeg derimot synes er merkelig er at både jeg og min mann har 2 søsken med enkeltstående navn, mens vi begge er minst og har doble. Merkelig!

Skrevet

Da jeg gikk på skolen syntes jeg ikke det var så kult, men nå synes jeg det er helt greit. Det eneste er at det er veldig vanskelig å uttale for fremmedspråklige, og det kan være litt plagsomt (les: hysterisk morsomt eller flaut) når jeg er ute og reiser hist og her.

Skrevet
Ååå, jeg blir så nyskjerrig på hva dere heter!  :sur:

Jeg også. Sitter å vrir hjernen min for å komme på alle mulige varianter.

Skrevet

Jeg er helt fornøyd jeg. Før syntes jeg kanskje det var litt kjedelig. Men nå liker jeg egentlig navnet mitt. Det er et godt, gammelt norsk navn som ikke alle har- takk og pris! De fleste som har det samme navnet som meg er damer som er endel eldre enn meg, og det er jo like greit egentlig ;)

Skrevet

Ja, jeg er veldig fornøyd. Spesielt fordi jeg, så vidt jeg vet, er den eneste i Norge med min kombinasjon av navn (har to fornavn, men bruker bare det første til daglig). Har alltid syntes at det må være kjedelig å ha 13 på dusinet-navn. I tillegg er det et internasjonalt navn, noe som var veldig praktisk da jeg bodde i utlandet. Etternavnet mitt liker jeg også veldig godt, det er også relativt uvanlig i Norge. Kommer absolutt ikke til å bytte etternavn når jeg gifter meg.

Skrevet

Jeg er fryktelig glad i navnene mine, fornavnene og efternavnet. :)

Gjest GreenSky
Skrevet

Ja, etter at jeg byttet fornavn, er jeg fornøyd.

Skrevet

Ja det er jeg.

Men så heter jeg ikke loffen på ordentlig heller.

Skrevet

Ja, jeg er veldig fornøyd med navnet mitt. Ikke bare fordi jeg synes det er fint i seg selv, men også fordi det ikke er altfor mange som heter det og at jeg er oppkalt etter en skuespillerinne. ;)

Mvh Yvonne :heiajente:

Gjest synseren
Skrevet

Ja, liker navnet mitt jeg :rosasmil:.

Skrevet (endret)

Jeg syns navnet mitt er greit.

Ville egentlig hete noe annet til fornavn når jeg var yngre, men nå er det greit, selv om det ikke er så veldig spennende.

Etter at jeg giftet meg tok jeg mannens etternavn, og mitt eget ble mellomnavn, og det er jeg fornøyd med selv om begge er litt "vanskelige" og ofte skrives feil. Men ikke verre enn at det stort sett går greit. Når jeg blir eldre tipper jeg at jeg kun kommer til å bruke mitt fornavn og nye etternavn til daglig, og da får jeg jo ett kort og greit navn :)

Endret av Yamaha
Skrevet

Ja, er fornøyd med navnet mitt, jeg! Kan ikke forstå folk som vil bytte navn.. Liker ikke den nye navneloven!

Gjest lilletroll
Skrevet (endret)

Jeg har et vanlig navn, og møter mange med samme navn i hverdagen og det synes jeg er kjempe kjedelig!!!

Har lekt med tanken på å skifte til et navm mamma og jeg synes er kjempefint, men som hun ikke fikk gjennomslag for hos pappa den gangen jeg ble født, men når man begynner å bli så voksen som meg er det ikke bare bare å skifte navn. Alle kjenner meg jo ved navnet jeg har, og det er liksom blitt ens identitet.

På bakgrunn av min "misnøye" fikk datteren et navn kun et lite fåtall har til felles med henne, men det er ikke på noen måte sært slik at noen kan reagere på det.

16785 har mitt navn, mens det til sammenligning er 8 som har min datters :)

Endret av lilletroll

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...