Gå til innhold

Liker du navnet ditt?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Inspirert av tråden om uvanlige navn spør jeg: Er du fornøyd med navnet ditt?

Jeg er, og det har jeg stort sett alltid vært. Det var ikke så fryktelig vanlig da jeg var liten, men jeg ser det har blitt mer populært nå.

Hva med deg?

Videoannonse
Annonse
Gjest gjesta
Skrevet

Jeg er veldig fornøyd med navnet mitt, og har alltid vært det.

Det er ikke veldig vanlig, men jeg vet om noen andre som også heter det.

Gjest Ester
Skrevet

Ja, det er jeg. Har et klassisk navn som aldri har vært på topp 10, så vidt jeg vet, men det er heller ikke uvanlig. Og så er det inernasjonalt.

Skrevet

Er ganske fornøyd med det. Det var ikke uvanlig da jeg ble født, og det er fremdeles et vanlig navn. Men det har alltid vært navnet mitt, og er en del av min identitet. Tror ikke jeg ville byttet.

Gjest Shadowlyn
Skrevet

Ikke spesielt. Slitsomt å dra til utlandet f.eks hvor ingen kan uttale det uten å få det forklart 100 ganger.

Skrevet

Jeg er ikke fornøyd med fornavnet mitt.

Mellomnavnet er jeg fornøyd med, det har jeg selv lagt til for noen år siden, og etternavnet er jeg strålende fornøyd med.

Skrevet

Eg er veldig glad i etternavnet mitt. Det er samme navn som plassen eg kjem frå (ei bittelita og nydelig bygd). Dessuten er det veldig få som har det navnet.

Fornavnet er heilt greit. Syns ikkje det er spesielt fint, men det er liksom meg. Kunne aldri fallt meg inn å bytte det ut.

:)

Skrevet

Mitt navn har aldri vært på moten, men vet om et par til som heter det.

Likte ikke navnet mitt da jeg var 13-14, da ville jeg helst noe annet, men nå er jeg glad i det fordi det betyr noe spesielt for meg og mine foreldre.

Gjest Gjesta
Skrevet

Jeg hadde opprinnelig et fornavn, et mellomnavn og et etternavn. Etter at jeg tok til meg farmor og mormors pikenavn har jeg nå blitt hetende fornavn fornavn mellomnavn etternavn

Er veldig glad i etternavnene mine, de er fine begge to. Mellomnavnet er et vanlig navn, internasjonalt også er det tradisjon at den eldste datteren til den eldste datteren heter det (morssiden).

Fornavnet mitt liker jeg ikke. Det er mindre pent, og jeg føler det er navnet på ei russisk hore. Ikke sånn veldig mange jeg vet om som heter det heller, jeg vet om to andre.

Tanten min som fant det på (pappas eldste søster) og hun ble fadder for meg, det var jo en fin gjenytelse :forvirret:

Jeg kan jo ikke bytte det heller, for det er jo "meg" uansett

Gjest Kålungen
Skrevet

Etternavnet mitt er helt greit.

Fornavnet mitt er kjedelig syns jeg, ikke av det mest brukte navnet egentlig, men rett og slett kjedelig.

Men jeg kommer ikke til å bytte det, for det er jo meg.

Gjest Emera
Skrevet

Nja, mitt første fornavn henger på massevis av jenter i min generasjon. Litt kjedelig. Men mitt andre fornavn er ikke så veldig vanlig, og det er jeg ordentlig fornøyd med!

Skrevet

Jeg er egentlig fornøyd med både fornavn og etternavn, men de er vanskelige å bruke både på norsk og engelsk....ofte bruker jeg bare første del av fornavnet når jeg henger av klær feks.!!

Men bytte? Aldri!! :ler:

Gjest King James
Skrevet (endret)

Jeg liker det ene av mine 3 navn. Det navne jeg bruker de 2 andre vunderer jeg og ta vekk. Men gjør det nok ikke.

men så vit jeg vet er det ingen andre i Norge som heter det jeg heter.

Endret av King James
Gjest Jalileh
Skrevet

Ja, også er jeg den eneste i hele Norge som heter det. :danse:

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg er ikke spesielt fornøyd, ettersom det er så uvanlig. Det er kjedelig å stave navnet sitt hele tiden. Ville ikke forandret det, for det er jo en del av min identitet.

Men jeg får faktisk veldig mange komplimenter for hvor pent det klinger. (Hører det ikke selv, da.)

Gjest Donna
Skrevet

Ja, jeg er veldig glad i navnet mitt - er rett og slett stolt av å hete det jeg heter :)

Skrevet

Nja, er relativt fornøyd med fornavnet mitt, det er kort og greit. Vet ikke om så mange på min alder eller eldre som heter det, men tror det et i ferd med å bli mer populært. Det eneste må være at det kanskje passer bedre på en liten jente, enn på en voksen.

Har to etternavn, som begge må staves, det er jeg mindre fornøyd med.

Gjest Gjesta
Skrevet

Er fornøyd med etternavnet mitt.

Fornavnet mitt er litt for vanlig, synes jeg. Men det er et forholdsvis "pent" navn.

Mellomnavnet mitt er litt gammeldags, men jeg er likevel meget fornøyd med det. :)

Gjest -eline-
Skrevet (endret)

Jeg synes navnet mitt er helt greit jeg, spesielt sammen med andrenavnet mitt, klinger bra sammen... Likte det ikke da jeg var liten siden det ikke vare en sjel som het det samme som meg og jeg alltid ble kalt noe annet... Upraktisk her i UK og siden det ikke lar seg uttale på engelsk, men det er ikke noe stort problem, jeg reagerer på alt som er omtrent navnet mitt.

...og nei, jeg heter ikke -Eline- :sjenert:

Endret av -eline-
Gjest Sukkerert
Skrevet

Ja, liker det.

Det gjør mange andre også.

Det er populært nå, men var ikke like vanlig da jeg ble født.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...