Gå til innhold

Personlig tilpassede ørepropper for søvn - funker de mot snorking?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

jeg har hantek sine formstøpte "total block"og en mann som snorker til tross for operasjoner og de fungerer helt supert, det er sjelden jeg våkner og jeg merker ikke at jeg har de på. Vi har opplevd å bli flyttet på hotel osv fordi andre gjester har klaget :P men jeg har sovet godt.. 

Anonymkode: 6e372...5c2

Tusen takk for tips!

Jeg ser de skal kunne blokke ut veldig mye av lyd, men står at de ikke anbefales til søvn da de er harde og kan være ubehagelige. Er de vonde å sove med? Bruker du de hver natt og klarer du å sove på siden når de har de på? 

ts

Anonymkode: 6a71d...42b

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har dårlige erfaringer med silikonpropper.  De former seg for godt i øregangen, så godt at jeg ikke fikk dem ut igjen. Det skjedde da jeg var lite bran, og det skjedde som voksen. Måtte til sykehuset for å få dem ut fordi de satt så langt inne begge gangene. Aldri mer silikonpropper på meg ihvertfall.

Anonymkode: f40df...4bd

AnonymBruker
Skrevet
Duraton skrev (7 timer siden):

Ja, men også nei. Man kan fint kjøpe en slik maskin selv. Den sørger for trykk slik at man unngår at luftpassasjen i svelget blir trangere under søvn, slik at bløtvevet vibrerer og lager lyd.

Fint å bruke cpap hvis man har søvnapné, men fungerer fjell ved vanlig snorking også.

Takk for tips!

Har hørt at det kan funke mot snorking. 

Skal sjekke det ut.

ts

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Ligg på hvert sitt rom. Ja koselig å sove sammen. Men ikke verdt det hvis begge sover dårlig. 

Anonymkode: 81563...9cb

Helt enig i det. Problemet vårt her er at vi ikke har noe ekstra soverom. Derfor ligger han nå på en madrass i stuen eller på sofaen. Hadde vi hatt et gjesterom ville vi bare sovet hver for oss, men å skulle sove slik han gjør nå resten av livet er ikke holdbart tenker jeg. 

Vi har to barn som har hvert sitt lite soverom. Det ene barnet har køyeseng, og jeg har foreslått at jeg kan legge meg der om han vil ligge på soverommet av og til, i en ordentlig seng. Men dette vil han ikke, og det er jo egentlig ingen holdbar løsning i lengden at jeg sover på barnets rom heller.

ts

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Absolutt verdt å prøve ut, det har jeg også sagt til ham. Men han liker å «kose» seg med godis og junk. Røyker heldigvis ikke og vi drikker sjeldent alkohol.

ts

Hvis han virkelig ønsker å få bukt med problemet, så må han jo også gjøre grep. Supert at han ikke røyker, men kostholdet er så veldig veldig viktig. 

Dette er jo grunnen til at mange har separate soverom, og det er jo det som blir neste steg. Å sove med ørepropper er bare ubehagelig, har selv formstøpte og bruker det når jeg må. Men...det er ikke godt :ler:

Anonymkode: febb7...ffb

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har også formstøpte ørepropper i silikon. De demper lyder, men jeg hører likevel alt. Kan fint snakke med mannen selv om jeg har i øreproppene. Så man hører snorking godt. Synes ikke de demper hverken mer eller mindre enn de i voks fra apoteket.

Jeg sliter også med øregangseksem, og får minst plager med voksproppene Sov i ro (gul eske).

Anonymkode: bfad5...f6f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjøpte meg formstøpte fra Hantek og de fungerer bra mot lyden, men de er så grønnjævlig vonde å ha i ørene om natten at jeg ikke orker å bruke dem.

Anonymkode: 8fa79...c03

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...