AnonymBruker Skrevet 29. juni #1 Skrevet 29. juni Hadde planlagt å reise til syden nå i sommer, men fant plutselig ut at passet til barnet mitt er utgått. Noen som har erfaring med hvordan det er å få nødpass på flyplassen? Og går det greit å få det til barn? Anonymkode: 3152c...cc2
AnonymBruker Skrevet 29. juni #2 Skrevet 29. juni Ja det kan du. Sjekk på politet sin nettside hvordan gå fram. Du får jo litt dårlig tid så husk og ta med gammelt pass eller ID på barnet. Det står hvordan man går fram. Anonymkode: 40f48...a9b
Mezzosoprena Skrevet 29. juni #3 Skrevet 29. juni Hvorfor er det ikke automatikk i at man går å finner passene og sjekker når de går ut, samtidig med at man bestiller ferien? 17
AnonymBruker Skrevet 29. juni #4 Skrevet 29. juni Mezzosoprena skrev (26 minutter siden): Hvorfor er det ikke automatikk i at man går å finner passene og sjekker når de går ut, samtidig med at man bestiller ferien? Jeg trodde det var gyldig i 5 år, men var visst bare 3.. og ja, det var jo skikkelig tåpelig av meg å ikke sjekke dette for flere uker siden. For å si det slik så var det jo flaks at jeg såg det nå og ikke etter turen var bestilt.. Jeg er allerede rimelig forbanna på meg selv da jeg hadde lovd barna utenlandstur nå i sommer. Anonymkode: 3152c...cc2
AnonymBruker Skrevet 29. juni #5 Skrevet 29. juni AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Ja det kan du. Sjekk på politet sin nettside hvordan gå fram. Du får jo litt dårlig tid så husk og ta med gammelt pass eller ID på barnet. Det står hvordan man går fram. Anonymkode: 40f48...a9b Jeg sjekket men står jo ikke så mye annet en at en må beregne god tid. Den andre forelderen skal gi samtykke til pass, lurer på om det da går greit med nødpass og.. står ingenting om det.. Anonymkode: 3152c...cc2
AnonymBruker Skrevet 29. juni #6 Skrevet 29. juni AnonymBruker skrev (1 time siden): Hadde planlagt å reise til syden nå i sommer, men fant plutselig ut at passet til barnet mitt er utgått. Noen som har erfaring med hvordan det er å få nødpass på flyplassen? Og går det greit å få det til barn? Anonymkode: 3152c...cc2 hvordan er det mulig??? Anonymkode: ba3ce...f5a 2
AnonymBruker Skrevet 29. juni #7 Skrevet 29. juni Hvis du ikke skal reise i morgen forsøk å bestill time for nytt pass eller nødpass på lokalt politidistrikt. Politiet på Gardermoen har mange andre oppgaver enn nødpass, så du kan være uheldig at det plutselig tar lang tid. Vær i derfor i god tid ute, og husk å lese deg opp på alle krav til eventuell fullmakt osv. Anonymkode: 17ce9...601 1
AnonymBruker Skrevet 30. juni #8 Skrevet 30. juni Når reiser du da? Pass tar ca to uker å produsere + post hvis ikke du henter det selv på politistasjonen. Hadde forsøkt finne en time i et annet distrikt om ikke de har ledig time asap i ditt. Anonymkode: f70d1...b02
AnonymBruker Skrevet 30. juni #9 Skrevet 30. juni Får man virkelig nødpass for å reise på ferie? Anonymkode: 32e28...5f9 2
Rotemor Skrevet 30. juni #10 Skrevet 30. juni Mezzosoprena skrev (7 timer siden): Hvorfor er det ikke automatikk i at man går å finner passene og sjekker når de går ut, samtidig med at man bestiller ferien? Så enig!!! Fire barn gjennom 30 år og det der har aldri skjedd med noen av oss. 2
TBL12 Skrevet 30. juni #11 Skrevet 30. juni (endret) Innenfor EU/ EØS er nasjonalt id kort med reiserett godkjent. I dette tilfellet har barnet trolig ikke noe gyldig id i det hele, men andre som mangler gyldig pass kan bruke id kort i stedet for pass, om man har. Enkelte land aksepterer ikke nødpass. Omfatter ikke typiske "sydenferie land". Greit å sjekke om man skal til England eller USA. Endret 30. juni av TBL12
AnonymBruker Skrevet 30. juni #12 Skrevet 30. juni AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Får man virkelig nødpass for å reise på ferie? Anonymkode: 32e28...5f9 Det er ikke bare-bare lenger, de har strammet inn på dette, så om man får, koster det flæsk! Anonymkode: 9af5c...64d 2
TBL12 Skrevet 30. juni #13 Skrevet 30. juni AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det er ikke bare-bare lenger, de har strammet inn på dette, så om man får, koster det flæsk! Anonymkode: 9af5c...64d "Søknadsgebyret for nødpass er 1 250 kroner. Det er samme pris for barn og voksen" Gyldig for en reise. 2
AnonymBruker Skrevet 30. juni #14 Skrevet 30. juni AnonymBruker skrev (8 timer siden): Hadde planlagt å reise til syden nå i sommer, men fant plutselig ut at passet til barnet mitt er utgått. Noen som har erfaring med hvordan det er å få nødpass på flyplassen? Og går det greit å få det til barn? Anonymkode: 3152c...cc2 Når reiser du? Er det fire uker til ville jeg ringt politistasjonen og spurt om det er mulig å få en passtime i dag for å prøve å få ordnet før ferien. Anonymkode: e752c...3ca
AnonymBruker Skrevet 2. juli #15 Skrevet 2. juli Barna mine fikk nye id-kort i fjor sommer. Tror det tok ca. 1 uke fra vi var hos politiet til kortene kom i posten. Anonymkode: 493a1...a96 2
AnonymBruker Skrevet 3. juli #16 Skrevet 3. juli AnonymBruker skrev (På 29.6.2025 den 23.01): Hadde planlagt å reise til syden nå i sommer, men fant plutselig ut at passet til barnet mitt er utgått. Noen som har erfaring med hvordan det er å få nødpass på flyplassen? Og går det greit å få det til barn? Anonymkode: 3152c...cc2 Nødpass får du når du er i nød. Når noen ligger for døden i et annet land, og det er viktig å komme seg dit. Nødpass fikk man før enkelt, nå er det kraftig strammet inn. Må da være mulig å finne en passtime? Hvor ofte sjekker du om der er noe ledig der du bor? Anonymkode: 95e94...78f 1
AnonymBruker Skrevet 3. juli #17 Skrevet 3. juli AnonymBruker skrev (På 29.6.2025 den 23.59): Jeg trodde det var gyldig i 5 år, men var visst bare 3.. og ja, det var jo skikkelig tåpelig av meg å ikke sjekke dette for flere uker siden. For å si det slik så var det jo flaks at jeg såg det nå og ikke etter turen var bestilt.. Jeg er allerede rimelig forbanna på meg selv da jeg hadde lovd barna utenlandstur nå i sommer. Anonymkode: 3152c...cc2 I hi, er det barnet ditt som mangler pass. I dette innlegget hadde du lovd barn utenlandstur. Hvor mange barn har du som mangler pass? Ikke rart du sliter med å holde orden på utløpsdato på pass til barn, når du ikke engang har kontroll på om det er ett barn eller alle de barna. Anonymkode: 95e94...78f
AnonymBruker Skrevet 3. juli #18 Skrevet 3. juli AnonymBruker skrev (7 timer siden): I hi, er det barnet ditt som mangler pass. I dette innlegget hadde du lovd barn utenlandstur. Hvor mange barn har du som mangler pass? Ikke rart du sliter med å holde orden på utløpsdato på pass til barn, når du ikke engang har kontroll på om det er ett barn eller alle de barna. Anonymkode: 95e94...78f TS har flere barn. Det ene barnet mangler pass. Hva er det som er forvirrende her? Til informasjon har barns pass varierende gyldighetstid, basert på barnets alder. Anonymkode: 35b70...27e 6 1
AnonymBruker Skrevet 3. juli #19 Skrevet 3. juli Så ekle enkelte er her inne, aldri har de gjort noe feil selv 😅 Avhengig av når dere skal reise: enten kontakt politiet v passavdelingen og spør om hvor lang tid det vil ta å ordne nytt pass (sjekk også avdelingene litt unna deg, hender de har bedre kapasitet). Da jeg trengte nødpass dukket vi bare opp på flyplassen en del timer tidlig så gikk det helt fint, men det er kanskje 20 år siden. Det var for en helt vanlig ferie i mai. Anonymkode: 4f485...172
Brunello Skrevet 3. juli #20 Skrevet 3. juli Det er ledige passtimer ganske umiddelbart flere steder på Østlandet. Man får passet i løpet av noen få dager om man betaler et gebyr og henter på passkontoret. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå