AnonymBruker Skrevet 29. juni #1 Skrevet 29. juni Jeg har ca en million kroner jeg har tenkt å investere i fond/aksjer, men vil ikke gå "all in" på én gang (markedet er tross alt på ATH nå). Jeg vil derfor bruke dollar cost averaging for å gå gradvis inn i markedet i løpet av 2025 og muligens 2026. Noen som har kjennskap til beste høyrentekonto med null uttaksbegrensninger og ingen bindingstid? Jeg ser at Storebrand har en konto med 4,5 prosent rente (fra og med august). Her kan man imidlertid kun gjøre fire uttak per kalenderår. Dette er litt ugunstig hvis man skal gjøre månedlige aksje- eller fondskjøp, og i mellomtiden vil ha mesteparten av pengene stående på en konto med høyest mulig rente. Andre banker tilbyr enda bedre flytende rente, men da med kun 2 uttak per kalenderår. Enda mer ugunstig. Anyone? Anonymkode: f4a67...ac3 1
AnonymBruker Skrevet 29. juni #2 Skrevet 29. juni OBOS tilbyr 4,07 fra august - her er det 24 gebyrfrieuttak pr år. Anonymkode: 1257c...4fe
AnonymBruker Skrevet 29. juni #3 Skrevet 29. juni Bulder har 4.24%. Ingen uttaksbegrensninger. Pluss kundeutbytte! (Meget bra lånevillkår også!) Anonymkode: 2f45c...8aa 2
Hololo Skrevet 29. juni #4 Skrevet 29. juni Bank Rente Uttak Bindingstid Garantiordning Kredittbanken 5,00 % Ubegrenset Nei Norsk (2 mill. kr) Danske Bank 4,85 % Ubegrenset Nei Norsk (2 mill. kr) BN Bank (BareSpar) 4,75 % Ubegrenset Nei Norsk (2 mill. kr) Morrow Bank 4,50 % Ubegrenset Nei Norsk (2 mill. kr) Disse fant jeg med mer en 4.5% og ubegrenset uttak, jeg har personlig ingen erfaring med disse da. 1
AnonymBruker Skrevet 29. juni #5 Skrevet 29. juni Hololo skrev (5 minutter siden): Bank Rente Uttak Bindingstid Garantiordning Kredittbanken 5,00 % Ubegrenset Nei Norsk (2 mill. kr) Danske Bank 4,85 % Ubegrenset Nei Norsk (2 mill. kr) BN Bank (BareSpar) 4,75 % Ubegrenset Nei Norsk (2 mill. kr) Morrow Bank 4,50 % Ubegrenset Nei Norsk (2 mill. kr) Disse fant jeg med mer en 4.5% og ubegrenset uttak, jeg har personlig ingen erfaring med disse da. Hm, takk for tipset. Jeg ser på Kredittbanken nå. Ser veldig bra ut. Tror jeg satser på den, selv om de sikkert senker renta litt snart. (Det gjør jo uansett alle andre også.) Anonymkode: f4a67...ac3 1
AnonymBruker Skrevet 29. juni #6 Skrevet 29. juni Kraft bank 4.95% effektiv rente. Anonymkode: 30f93...b05
AnonymBruker Skrevet 29. juni #7 Skrevet 29. juni Kredittbanken har 5 % og ingen begrensninger: https://www.kredittbanken.no/sparing Anonymkode: ef0a6...24c
AnonymBruker Skrevet 29. juni #8 Skrevet 29. juni Gjorde litt research på Finansportalen. Jeg ser nå at Bank2 tilsynelatende tilbyr best rente med null uttaksbegrensninger. 5,1 prosent. Men får bare en feilmelding når jeg trykker på "sparekonto" på hjemmesiden deres. Noen som har erfaringer med Bank2? Anonymkode: f4a67...ac3
AnonymBruker Skrevet 30. juni #9 Skrevet 30. juni AnonymBruker skrev (10 timer siden): Gjorde litt research på Finansportalen. Jeg ser nå at Bank2 tilsynelatende tilbyr best rente med null uttaksbegrensninger. 5,1 prosent. Men får bare en feilmelding når jeg trykker på "sparekonto" på hjemmesiden deres. Noen som har erfaringer med Bank2? Anonymkode: f4a67...ac3 Får ikke feilmelding her. De har ikke begrensninger på antall uttak, men du må varsle om uttak 31dager før. Anonymkode: ef0a6...24c
AnonymBruker Skrevet 30. juni #10 Skrevet 30. juni AnonymBruker skrev (1 time siden): Får ikke feilmelding her. De har ikke begrensninger på antall uttak, men du må varsle om uttak 31dager før. Anonymkode: ef0a6...24c Aha. Da utgår de. Det samme gjelder også mange andre banker. Men forhåpentligvis ikke Kredittbanken. Anonymkode: f4a67...ac3
AnonymBruker Skrevet 30. juni #12 Skrevet 30. juni AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Sparesmart 4,5% Anonymkode: 46d71...e3f De satte akkurat ned til 4,4 % fra 28. august. Anonymkode: ef0a6...24c
AnonymBruker Skrevet 30. juni #13 Skrevet 30. juni Da ble det Kredittbanken. Så vidt jeg ser har den ubegrenset uttak, og man slipper å bestille uttakene tretti dager i forveien. Renta settes sikkert ned fra fem prosent til litt lavere i august, men totalt sett så dette ut til å være den gunstigste løsningen for meg akkurat nå. Anonymkode: f4a67...ac3
AnonymBruker Skrevet 30. juni #14 Skrevet 30. juni AnonymBruker skrev (14 timer siden): Jeg har ca en million kroner jeg har tenkt å investere i fond/aksjer, men vil ikke gå "all in" på én gang (markedet er tross alt på ATH nå). Jeg vil derfor bruke dollar cost averaging for å gå gradvis inn i markedet i løpet av 2025 og muligens 2026. Noen som har kjennskap til beste høyrentekonto med null uttaksbegrensninger og ingen bindingstid? Jeg ser at Storebrand har en konto med 4,5 prosent rente (fra og med august). Her kan man imidlertid kun gjøre fire uttak per kalenderår. Dette er litt ugunstig hvis man skal gjøre månedlige aksje- eller fondskjøp, og i mellomtiden vil ha mesteparten av pengene stående på en konto med høyest mulig rente. Andre banker tilbyr enda bedre flytende rente, men da med kun 2 uttak per kalenderår. Enda mer ugunstig. Anyone? Anonymkode: f4a67...ac3 Har brukt Santander til noe sparing i flere år. Der får du rentene inn 1. i hver måned. Tror der nå er 4,7 % rente. Kan ta ut og sette inn så mye og så mange ganger du vil. Går enkelt og greit til bankkonto i daglig bank. Faktisk den banken av de vi har, hvor dette fungerer best. Renteendringer i flere banker fra slutten av august, hvor mye ned rentene går i de ulike bankene varierer. https://www.santanderconsumer.no/sparing/priser-og-betingelser Anonymkode: 8794b...776
AnonymBruker Skrevet 30. juni #15 Skrevet 30. juni AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Da ble det Kredittbanken. Så vidt jeg ser har den ubegrenset uttak, og man slipper å bestille uttakene tretti dager i forveien. Renta settes sikkert ned fra fem prosent til litt lavere i august, men totalt sett så dette ut til å være den gunstigste løsningen for meg akkurat nå. Anonymkode: f4a67...ac3 Det samme tenkte jeg da jeg hadde samme behov som deg forrige uke. Så får vi bare se hva som skjer 🤞 Anonymkode: ef0a6...24c
AnonymBruker Skrevet 30. juni #16 Skrevet 30. juni AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Har brukt Santander til noe sparing i flere år. Der får du rentene inn 1. i hver måned. Tror der nå er 4,7 % rente. Kan ta ut og sette inn så mye og så mange ganger du vil. Går enkelt og greit til bankkonto i daglig bank. Faktisk den banken av de vi har, hvor dette fungerer best. Renteendringer i flere banker fra slutten av august, hvor mye ned rentene går i de ulike bankene varierer. https://www.santanderconsumer.no/sparing/priser-og-betingelser Anonymkode: 8794b...776 Denne kontoen hos Santander har effektiv rente på 4,4 % fra 27. august. Men det gjelder bare for 0 - 499 999 kroner, for høyere summer er den ennå dårligere: 0 - 499 999 kr 4,40 % 500 000 - 999 999 kr 4,10 % 1 000 000 - 1 999 999 kr 4,10 % Over 2 000 000 kr 4,10 % Anonymkode: ef0a6...24c
AnonymBruker Skrevet 30. juni #17 Skrevet 30. juni AnonymBruker skrev (53 minutter siden): Denne kontoen hos Santander har effektiv rente på 4,4 % fra 27. august. Men det gjelder bare for 0 - 499 999 kroner, for høyere summer er den ennå dårligere: 0 - 499 999 kr 4,40 % 500 000 - 999 999 kr 4,10 % 1 000 000 - 1 999 999 kr 4,10 % Over 2 000 000 kr 4,10 % Anonymkode: ef0a6...24c Får bytte bank da. Anonymkode: 8794b...776
AnonymBruker Skrevet 30. juni #18 Skrevet 30. juni AnonymBruker skrev (1 time siden): Får bytte bank da. Anonymkode: 8794b...776 Hehe, ja - det gjorde jeg. Anonymkode: ef0a6...24c
AnonymBruker Skrevet 1. juli #19 Skrevet 1. juli AnonymBruker skrev (20 timer siden): Hehe, ja - det gjorde jeg. Anonymkode: ef0a6...24c Opprette konto i kredittbanken i går. Har du prøvd å overføre penger? Anonymkode: 8794b...776
AnonymBruker Skrevet 1. juli #20 Skrevet 1. juli AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Opprette konto i kredittbanken i går. Har du prøvd å overføre penger? Anonymkode: 8794b...776 Ja, det går helt fint det. Det er som det er med de fleste slike typer konti, man må bruke både kontonummer og KID for å sende penger dit. Pengene kom inn like fort som i andre banker. Anonymkode: ef0a6...24c 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå