AnonymBruker Skrevet 29. juni #1 Skrevet 29. juni Har gått opp litt i vekt, og nå har jeg bmi på 20,4. Ikke helt komfortabel med det, men er jeg fortsatt slank? Anonymkode: a7d48...0a0
Toast Skrevet 29. juni #3 Skrevet 29. juni Ja. Som mann foretrekker jeg kvinner rundt 20-22 BMI. Under det blir fort litt skjellettaktig for min smak. 1 1
AnonymBruker Skrevet 29. juni #4 Skrevet 29. juni Kommer nok helt an på øyet som ser og på kroppstypen. Selv føler jeg meg lubben på den BMI-en, fordi jeg har en figur hvor fettet legger seg veldig på de kvinnelige formene, og ikke litt over alt, som hos de med mer rett figur. Jeg har f.eks mye mer markerte hofter, rumpe og pupper som str XS enn venninner som er str M. Jeg har fått flere negative kommentarer på vekt/fett oppgjennom enn de overnevnte venninnene, selv om jeg er 20 kg lettere og i cm mye smalere, selv om hoftene er mer markerte. De har BMI på rundt 24 og blir kalt tynne. Anonymkode: 2a462...2a4 1
AnonymBruker Skrevet 29. juni #5 Skrevet 29. juni Skjerp dere. Med en BMI på 20 er man tynn uansett. Anonymkode: 6355f...60b 8 4
AnonymBruker Skrevet 29. juni #7 Skrevet 29. juni Toast skrev (33 minutter siden): Ja. Som mann foretrekker jeg kvinner rundt 20-22 BMI. Under det blir fort litt skjellettaktig for min smak. Se her ts - du har fortsatt sjans hos drømmemannen!😂😂 Anonymkode: 2e55d...6b0 1 1 4
AnonymBruker Skrevet 29. juni #8 Skrevet 29. juni AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Skjerp dere. Med en BMI på 20 er man tynn uansett. Anonymkode: 6355f...60b Nei, man er faktisk ikke nødvendigvis det. Anonymkode: 04025...d95 1 1
AnonymBruker Skrevet 29. juni #9 Skrevet 29. juni AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Skjerp dere. Med en BMI på 20 er man tynn uansett. Anonymkode: 6355f...60b Tynn?! Nei, slank er rette ordet. Jeg er selv 170 cm høy. BMI på 20 vil altså for meg tilsi en vekt på rundt 58 kg. Det vil de fleste anse som helt perfekt, både helsemessig og rent utseendemessig. Jeg har fine, kvinnelige former ved det vektnivået og ser overhodet ikke tynn ut! Anonymkode: 765e7...614 5 2
Gnå Skrevet 29. juni #10 Skrevet 29. juni AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Kommer nok helt an på øyet som ser og på kroppstypen. Selv føler jeg meg lubben på den BMI-en, fordi jeg har en figur hvor fettet legger seg veldig på de kvinnelige formene, og ikke litt over alt, som hos de med mer rett figur. Jeg har f.eks mye mer markerte hofter, rumpe og pupper som str XS enn venninner som er str M. Jeg har fått flere negative kommentarer på vekt/fett oppgjennom enn de overnevnte venninnene, selv om jeg er 20 kg lettere og i cm mye smalere, selv om hoftene er mer markerte. De har BMI på rundt 24 og blir kalt tynne. Anonymkode: 2a462...2a4 Men er dere egentlig så gode venner? Hvorfor snakker dere sånn om/med hverandre? 1
AnonymBruker Skrevet 29. juni #11 Skrevet 29. juni Toast skrev (43 minutter siden): Ja. Som mann foretrekker jeg kvinner rundt 20-22 BMI. Under det blir fort litt skjellettaktig for min smak. Hvor mye vet du egentlig om hvilken bmi kvinner du treffer har? Anonymkode: 3c4a5...048 2
AnonymBruker Skrevet 30. juni #12 Skrevet 30. juni Herregud, dette sykelige fokuset på vekt når man har normal vekt. Anonymkode: a1028...325 3
AnonymBruker Skrevet 30. juni #13 Skrevet 30. juni AnonymBruker skrev (4 timer siden): Herregud, dette sykelige fokuset på vekt når man har normal vekt. Anonymkode: a1028...325 Dette er kanskje i overkant, men…. Forskining viser at de som veier seg hver dag (og tydeligvis er opptatt av vekten), går ned i vekt/holder seg innenfor normal bmi lengre enn de som ikke veier seg. Så kanskje gir det mening at de med normal vekt ønsker seg ned i bmi, for å passe på at de ikke går opp? Og at de som ikke bryr seg om hverken mat eller (passende) inntak, går opp i vekt og bryr seg derfor mindre? Anonymkode: 81cbf...d6c 1
AnonymBruker Skrevet 30. juni #14 Skrevet 30. juni Sukk. Det vet du godt at du er. Se deg rundt, jente. Anonymkode: 70cdc...16f 3
AnonymBruker Skrevet 1. juli #15 Skrevet 1. juli AnonymBruker skrev (På 29.6.2025 den 21.41): Hvor mye vet du egentlig om hvilken bmi kvinner du treffer har? Anonymkode: 3c4a5...048 Lurer på det samme. Aldri fått vite vekten til noen av mine venninner, er jo ikke vanlig å nevne. Anonymkode: 4d9cb...380 2
AnonymBruker Skrevet 1. juli #16 Skrevet 1. juli AnonymBruker skrev (22 timer siden): Dette er kanskje i overkant, men…. Forskining viser at de som veier seg hver dag (og tydeligvis er opptatt av vekten), går ned i vekt/holder seg innenfor normal bmi lengre enn de som ikke veier seg. Så kanskje gir det mening at de med normal vekt ønsker seg ned i bmi, for å passe på at de ikke går opp? Og at de som ikke bryr seg om hverken mat eller (passende) inntak, går opp i vekt og bryr seg derfor mindre? Anonymkode: 81cbf...d6c Man kan bli sykelig opptatt av vekt hvis man går på vekta hver dag. Anonymkode: 1cc18...28a 1
AnonymBruker Skrevet 1. juli #17 Skrevet 1. juli AnonymBruker skrev (På 29.6.2025 den 21.34): Tynn?! Nei, slank er rette ordet. Jeg er selv 170 cm høy. BMI på 20 vil altså for meg tilsi en vekt på rundt 58 kg. Det vil de fleste anse som helt perfekt, både helsemessig og rent utseendemessig. Jeg har fine, kvinnelige former ved det vektnivået og ser overhodet ikke tynn ut! Anonymkode: 765e7...614 Nei, men du er tynn, selv om du kanskje ikke ser det selv. Slank og tynn er jo synonymer, så det er det samme. Jeg ser ikke så overvektig eller tjukk ut heller, men det er jeg. Med BMI på 20 er man godt innenfor normalområdet, faktisk i nederste del av skalaen. En kvinne som er 170 cm høy er normalvektig om hun veier mellom 54 og 72 kg, du skiver at du veier 58 kg. Altså har du en god del å gå på. At du ikke føler deg tynn er jo noe helt annet. Følelser er jo som kjent ikke fakta. Føler du deg slank, forresten? Siden du ikke mener de to ordene betyr det samme? Anonymkode: c1046...139
AnonymBruker Skrevet 1. juli #18 Skrevet 1. juli Jeg ble omtalt som "mager" når jeg hadde bmi på 20. Da var jeg også godt trent. Nå er jeg på bmi 21, men helt utrent, pg det er et hav av forskjell. Ville ikke kalt meg tynn nå foråsiresånn Anonymkode: d47ba...475 2
AnonymBruker Skrevet 1. juli #19 Skrevet 1. juli Sant, men det er jo noe som heter «tynnfeit», ikke noe å trakte etter det heller! Anonymkode: d89e7...133
AnonymBruker Skrevet 1. juli #20 Skrevet 1. juli AnonymBruker skrev (På 29.6.2025 den 20.46): Har gått opp litt i vekt, og nå har jeg bmi på 20,4. Ikke helt komfortabel med det, men er jeg fortsatt slank? Anonymkode: a7d48...0a0 Google BMI kalkulator, sjekk der du Anonymkode: 6e02c...920
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå