Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg leier en leilighet. Da jeg flyttet inn kjøpte jeg persienner til vinduet på stua. Nå er leilighet solgt og jeg skal flytte i morgen. Jeg vet ikke hva huseier har avtalt angående persienner og salg. Har sendt melding til eier men får ikke svar. 

Hva sier reglene om Persienner?

Anonymkode: b4558...2ae

Skrevet

De er jo skrudd opp og passer til det vinduet, så jeg ville bare latt de henge igjen. Hva skal du med noen støvete persienner, og etterlate skruehull i vinduskarmen som utleier kanskje krever du ordner?

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke vanlig å ta med persienner og lignende, dersom du skal gjøre det må du også rette opp, og tilbakeføre. Les: reparere hull, male over.

Det beste er å gå i dialog med utleier om dette. Mulig utleier er villig til å kompensere deg for persiennene. Eller det beste er egentlig å ikke å gjøre en sak ut av det. 

Anonymkode: 2ab6b...9e6

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Gjelder det samme rullegardin?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg leier en leilighet. Da jeg flyttet inn kjøpte jeg persienner til vinduet på stua. Nå er leilighet solgt og jeg skal flytte i morgen. Jeg vet ikke hva huseier har avtalt angående persienner og salg. Har sendt melding til eier men får ikke svar. 

Når du leier tar du med det du eier. Skulle du vært eieren så skal perienner følge med dersom ikke annet er avtalt. 

Anonymkode: 6ec41...4cc

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Gjelder det samme rullegardin?

Er det ikke like greit å bare kjøpe nye? 

Anonymkode: fae56...efc

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde bare latt det henge og gått videre. 

Anonymkode: 99679...1a7

• Liker 1
Skrevet

Har du som leietager kjøpt persiennene og hengt de opp, så er de dine, og du kan ta de med deg når du flytter. 

Om persiennene hang oppe på visning vil nok kjøper forvente å få de med på kjøpet - men det er selgers problem, og ikke ditt. Selger skulle kommunisert med deg om persiennene for lenge siden, om du ville beholde dem eller om selger kunne overta dem. 

Så vil du ha dem kan du ta dem med. 
Men da må du også fikse hull og male over vinduskarmen. Jeg hadde bare latt de henge, om det var meg, da det ikke er sikkert de passer i nye vinduer, og gamle persienner ikke er det letteste å få solgt (med mindre de er veldig fine og eksklusive). 

Anonymkode: 46c65...879

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...