AnonymBruker Skrevet 29. juni #1 Skrevet 29. juni Lite penger å bruke på det og ingen å reise med. Har 3 uker ferie om ikke lenge. Hva ville dere gjort i 3 uker? Hva skal dere heldige som skal noe og med hvem? Anonymkode: 42629...b03 2
AnonymBruker Skrevet 29. juni #2 Skrevet 29. juni Jeg skal ikke på feire, men så var det egentlig ikke det du spurte om da. Bruker ferien på å flytte, så her sitter jeg i Trondheim der det har regnet mer eller mindre i 5 uker i strekk, med ett og annet unntak. Langtidsvarselet er heller ikke optimistisk. Jeg må bare håpe på at neste år blir bedre. Anonymkode: 92837...2d8 3 5 1
AnonymBruker Skrevet 29. juni #3 Skrevet 29. juni Jeg er straks ferdig med min 3 uker ferie, jeg har vært hjemme og kosa meg. Har en liten veranda med sol på, som akkurat har plass til hengekøya. Ferien har kostet meg ingenting, og jeg har ladet batteriene skikkelig. Jeg bryr meg ikke om hvor eller hva andre gjør i sin ferie. Hva har du lyst til å gjøre? Anonymkode: 95260...ff2 13 7 1
AnonymBruker Skrevet 29. juni #4 Skrevet 29. juni Vi skal dra på egen hytte og låne en annen hytte. Blir sykling, gåturer, fiske etc. Litt god drikke og mat. Hadde hatt råd til ferie utenlands, men synes Norge er topp. Anonymkode: 4d0e8...e04 2
AnonymBruker Skrevet 29. juni #5 Skrevet 29. juni Trenger vel ikke å koste så mye? Reise alene er også hyggelig! Tidligere har jeg brukt DNT medlemskap som jeg får i julegave av mamma hvert år og hatt ferie på fjellet med relativt billig overnatting. Telt på campingplass var det jeg hadde råd til når ungene var små, utrolig gøy det også når været var ok! I år skal jeg på festival, Europeisk storby med 3 venner. Gleder meg! God sommer til deg Anonymkode: 283c6...ef8 1
AnonymBruker Skrevet 29. juni #6 Skrevet 29. juni Ferie er også å vere hjemme og lade batteriene, sove lenge, spise litt godt, drikke en vin en ikke har smakt før, oppdage nye ting i nærmiljøet, gå turer, ta en liten tur til nærmeste by om en bor landlig, kanskje en konsert? Vi har siste åra vært hjemme. Vi har tatt helgeturer om det har klødd i reisefoten, - men de kan en jo ta hele året. Vi landet på att vi synes faktisk ferieturer er bare stress, og vi er mer slitne etter slike ferier, enn hva vi var før ferien begynte. Men, legger penger til sides der vi kan, så har vi iallefall mulighet for å hoppe på ett eller anna om vi føler for å vere spontane. Anonymkode: 5554d...41d 6 2 1
AnonymBruker Skrevet 29. juni #7 Skrevet 29. juni AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ferie er også å vere hjemme og lade batteriene, sove lenge, spise litt godt, drikke en vin en ikke har smakt før, oppdage nye ting i nærmiljøet, gå turer, ta en liten tur til nærmeste by om en bor landlig, kanskje en konsert? Vi har siste åra vært hjemme. Vi har tatt helgeturer om det har klødd i reisefoten, - men de kan en jo ta hele året. Vi landet på att vi synes faktisk ferieturer er bare stress, og vi er mer slitne etter slike ferier, enn hva vi var før ferien begynte. Men, legger penger til sides der vi kan, så har vi iallefall mulighet for å hoppe på ett eller anna om vi føler for å vere spontane. Anonymkode: 5554d...41d Fornuftige tanker. Ferie kan fort bli stress. Anonymkode: 4d0e8...e04
AnonymBruker Skrevet 29. juni #8 Skrevet 29. juni Har ikke hatt ferie på 9 år. Ikke vært ute av kommunen på 8 år. Kjipt som fy, men hva skal man gjøre når man er syk og enslig? Anonymkode: a235e...95e 4 1
AnonymBruker Skrevet 29. juni #9 Skrevet 29. juni Jeg har vært i USA med mitt voksne barn allerede. Tidlig ferie. Kun en uke der, men det holdt greit det. Anonymkode: aa58d...5ba
AnonymBruker Skrevet 29. juni #10 Skrevet 29. juni AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ferie er også å vere hjemme og lade batteriene, sove lenge, spise litt godt, drikke en vin en ikke har smakt før, oppdage nye ting i nærmiljøet, gå turer, ta en liten tur til nærmeste by om en bor landlig, kanskje en konsert? Vi har siste åra vært hjemme. Vi har tatt helgeturer om det har klødd i reisefoten, - men de kan en jo ta hele året. Vi landet på att vi synes faktisk ferieturer er bare stress, og vi er mer slitne etter slike ferier, enn hva vi var før ferien begynte. Men, legger penger til sides der vi kan, så har vi iallefall mulighet for å hoppe på ett eller anna om vi føler for å vere spontane. Anonymkode: 5554d...41d Ja, det er vel forlengst blitt en slags trend at har ein ikkje vert på reise til syden e.l i ferien så har ein ikkje vert på ferie. Spesielt utfordrende er det for mange barn av foreldre som kanskje ikkje har hatt råd å reise på ferie. Ferie er å gjøre noe annet en det ein vanligvis gjør i kvardagen. Anonymkode: f5613...612 1
AnonymBruker Skrevet 29. juni #11 Skrevet 29. juni Jeg har også ferie i juli, og blir bare hjemme i Oslo. Åpner mitt hjem for dyr i nød og er frivillig da 🩷 kan anbefales Anonymkode: 794ec...ec6 4 6
AnonymBruker Skrevet 29. juni #12 Skrevet 29. juni AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ferie er å gjøre noe annet en det ein vanligvis gjør i kvardagen. Selv om en har hjemmeferie er jo hverdagen en helt annen. Ingen skal på jobb og skole. Ferie er ferie, ikke bare Syden. Bad i nærmeste vann, ha piknik i nærmeste park. Sov i telt i hagen. Lek med barna. Anonymkode: 95260...ff2 7 2
AnonymBruker Skrevet 29. juni #13 Skrevet 29. juni Gå tur. Du kan være dyrevakt evt? Anonymkode: ec56c...d7b 1
AnonymBruker Skrevet 29. juni #14 Skrevet 29. juni Hvis du har dårlig råd og/eller ingen å reise på tur med, hva med å bruke ferien på en «glow-up»? Tren og spis sunt og kom tilbake på jobb i en freshere utgave av deg selv. Hvis du allerede trener og er superfresh, så kanskje bruke tiden på frivillig arbeid? Anonymkode: 5d1eb...5fa 6 1
Queen19 Skrevet 29. juni #15 Skrevet 29. juni Jeg hadde Norgesferie i fjor, da ble det dagsturer rundt nærområdet og bading på forskjellige badeplasser i byen. Tok også noen dager for å besøke familie et annet sted i landet. 1 1
AnonymBruker Skrevet 29. juni #16 Skrevet 29. juni AnonymBruker skrev (1 time siden): Lite penger å bruke på det og ingen å reise med. Har 3 uker ferie om ikke lenge. Hva ville dere gjort i 3 uker? Hva skal dere heldige som skal noe og med hvem? Anonymkode: 42629...b03 Jeg er hjemme hele sommeren. Skal invitere veninner på besøk en og en. Skal på jordbær selvplukk og så lage syltetøy. Skal sove, se filmer, rydde litt hjemme, bade i fjorden og sole meg. Anonymkode: f37b0...22d 2 5
AnonymBruker Skrevet 29. juni #17 Skrevet 29. juni Jeg er småbarnsmor og må innrømme at tre uker helt alene høred nydelig ut, selv med dårlig råd. Jeg hadde dratt på biblioteket og lånt en del bøker, gått turer, sittet i sola eller på verandaen og lyttet til regnet. Hadde gått på feks kunstutstilling og andre gratis arrangementer. Kost meg med frukt og is, sovet lenge, sett på solnedgang OG soloppgang. Rett og slett slappet av. Det er naturligvis litt annerledes dersom man ønsker å dra på ferie med noen andre, så jeg forstår at det kan føled trist. Håper du får noen gode ideer for hvordan du kan få en fin ferie❤️ Anonymkode: e68a9...780 6 3 2
AnonymBruker Skrevet 29. juni #18 Skrevet 29. juni Jeg skal jobbe. Har sommerjobb i ferien. Anonymkode: 1e386...bdd 1
AnonymBruker Skrevet 29. juni #19 Skrevet 29. juni Jeg reiser ti dager til Kroatia alene. Synes det er greit å reise alene, spesielt når økonomien er stram. Da kan jeg velge helt selv om jeg lager meg en lett lunsj i leiligheten, eller om jeg går ut å spiser, jeg trenger ikke ta hensyn til hva reisefølget ønsker. Bestilte fly når det var salg, så kommer vel på 12 000,- for fly og leilighet. Anonymkode: 6e9ae...a2c 1
AnonymBruker Skrevet 29. juni #20 Skrevet 29. juni Skal på en liten norgesferie med mann og barn, samt en tur til utlandet kun med min mann da. Vi kunne ikke bestemme oss så vi tok 50/50 Anonymkode: 56abb...e98
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå