Gå til innhold

Ny jobb - ny stil? Hjelp! (Lærer)

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Jeg er nylig utdannet lærer, og skal begynne i jobb nå til høsten. 

I praksis og vikararbeid har jeg sett på hvordan andre lærere kler seg, og det går mye i komfortable pene bukser, skjorte, blazer. Har sett lite til det stereotypiske jeans og cardigan, hehehe. 

Jeg tar gjerne i mot tips til hvor jeg kan finne pene, komfortable klær i god kvalitet, som passer til lærerhverdagen. Jeg er i førtiårene og har aldri hatt en spesiell klesstil, men ønsker det nå.

Anonymkode: c11d9...d4c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvilken skole er du lærer: barneskole, ungdomsskole, vgs? Jeg liker veldig godt de lærerne som kler seg i farger som barneskole-lærer. Tror jeg aldri har sett lærer i skjorte og blazer. 

Anonymkode: 66a4b...b10

AnonymBruker
Skrevet

På skolen til mitt barn (barneskole), går alle lærerne veldig casual kledd. 

Det går i jeans, strikkagensere, turbukser, collegegenser osv. Aldersspenn fra 25-55.

Det er ei som er penere kledd, hun er  strøken fra topp til tå og veldig pen og får samtlige andre til å se ut som grå mus.

Jeg tror jeg hadde sett an hvor listen lå på min nye arbeidsplass før jeg hadde investert i ny garderobe.

Anonymkode: 62908...0a5

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber på skole. Går stort sett alltid med kjole eller skjørt. Vi er flere som liker å pynte oss :)

Anonymkode: 39499...808

AnonymBruker
Skrevet

Komfortable, pene bukser er det mange som bruker på min jobb. Jeg har kjøpt noen på Hm, på nett og selected. Den jeg får mest komplimenter for er fra calvin klein, ser at snittet på den er mye finere, men kan ikke bare kjøpe sånne bukser.

Er også mange på jobb i jeans og cardigan. Har ikke møtt på noen i blazer. Folk går egentlig i det de vil. Er en gjeng gymlærere som stort sett går i treningsbukse eller turbukse og. Eneste fellesnevneren er at alle bruker hele og rene klær 😅 Jeans er nok buksetypen de fleste bruker, med en fin topp, enkel T-skjorte eller en genser til.

Anonymkode: d7e02...c7c

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært lærer i 10 år, og er for øvrig yngre enn deg, men har aldri tenkt at man må ha en spesiell stil som lærer. Alle (kvinner) under 50 på min arbeidsplass kan finne på å gå i både jeans, dressaktige bukser, skjørt, kjole og shorts i sommertemperaturer, collegegenser, bluse, t-skjorte, singlet, topp og cardigan og generelt hele spekteret av klær. Da mener jeg at alle kan finne på å variere mellom alle disse stilene. Blazer er vel det jeg ser minst av, faktisk. De fleste har et gjennomført antrekk da, skal nevnes. Ser aldri noen i dressbukse og hettegenser samtidig, selv om vedkommende kan ha begge deler i klesskapet sitt.

Med andre ord: Gå i det du vil. 

Anonymkode: dc304...5df

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hvilken skole er du lærer: barneskole, ungdomsskole, vgs? Jeg liker veldig godt de lærerne som kler seg i farger som barneskole-lærer. Tror jeg aldri har sett lærer i skjorte og blazer. 

Anonymkode: 66a4b...b10

Ungdomsskolen :)

Skrevet

Gå slik du liker best. Jeg jobber på barne- og ungdomsskole og går alltid i kjoler. :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror jeg hadde sett an hvor listen lå på min nye arbeidsplass før jeg hadde investert i ny garderobe.

Anonymkode: 62908...0a5

Godt tips, takk!

Med andre ord: Gå i det du vil. 

Anonymkode: dc304...5df

Da slipper jeg å finne en ny stil, da 😅

Jeg tenker stikkordet får være gjennomført, ja. 

AnonymBruker
Skrevet
SPOCA skrev (2 minutter siden):

Gå slik du liker best. Jeg jobber på barne- og ungdomsskole og går alltid i kjoler. :)

Takk for svar! Jeg liker å gå i kjoler, kanskje jeg skal gjøre mer av det!

Jeg skal være ærlig på at fem år som student har gjort meg litt daff i klesveien, og det er derfor jeg spør om råd 😅

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...