Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Føler meg så lurt nå at jeg vurderer å si opp jobben. Søkte på en jobb hvor arbeidsgiver reklamerte for at i denne stillingen får du 3 ekstra friuker, noe arbeidsgiver også bekreftet på intervju. Har nå fått turnusen min og ser ingenting til disse ukene. Da jeg spør arbeidsgiver svarer de at de ukene er fordelt på ca 20 minutter hver dag og er ikke reelle hele uker. Altså har de reklamert for de 35,5 timene med arbeidstid man har i turnus, som 3 ekstra friuker!! Kjenner jeg er så forbanna nå at jeg har faktisk ikke ord. 

Anonymkode: 249c9...364

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Skjønner deg godt. Hvordan er det formulert i stillingsannonsen og i arbeidskontrakten?

Endret av nordlending
  • Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Føler meg så lurt nå at jeg vurderer å si opp jobben. Søkte på en jobb hvor arbeidsgiver reklamerte for at i denne stillingen får du 3 ekstra friuker, noe arbeidsgiver også bekreftet på intervju. Har nå fått turnusen min og ser ingenting til disse ukene. Da jeg spør arbeidsgiver svarer de at de ukene er fordelt på ca 20 minutter hver dag og er ikke reelle hele uker. Altså har de reklamert for de 35,5 timene med arbeidstid man har i turnus, som 3 ekstra friuker!! Kjenner jeg er så forbanna nå at jeg har faktisk ikke ord. 

Anonymkode: 249c9...364

Hva slags jobb er dette? Offentlig? 
Dette er jo det rene lureriet. 

Anonymkode: bfa53...8f2

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Den var ny! Hvis de gjør dette, kan man jo lure på hva ellers er galt i bedriften. 

Anonymkode: 5c8ec...b5a

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Mat for fredrik fornes 😁

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Mat for fredrik fornes 😁

Det hun sa ☝🏻

Send melding om dette til Fredrik Fornes, enten på instagram eller linkedin.

Da han satte lys på diskriminering på arbeidsplassen av gravide kvinner og kvinner som får barn (ikke i intervju-rundene, men mens man allerede er ansatt), var det mine opplevelser han skrev om i det første innlegget. Dette førte til at mange tok kontakt med ham om lignende og enda verre opplevelser fra andre kvinner. Det ble aftenposten-sak, tv-saker, radio-intervjuer mv. 

Jeg er aldri blitt identifisert, og heller ikke andre som ønsket å være anonyme, men det hjalp til å sette fokus på systematisk diskriminering i mange bedrifter og bransjer. 

Uansett hva det blir av det, så lager jan fantastisk gode skråblikk på dårlige og/eller urimelige forhold og vilkår i arbeidslivet. Synes du burde skrive til ham 🙌🏻

Anonymkode: b6489...eea

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

"Hei, viser til utlysning og intervju hvor det ble reklamert for 3 ekstra friuker. I etterkant kommer det frem at disse er fordelt på 20 minutter mindre arbeidstid per dag, noe som utgjør 35,5 timers uke. Dette er tariffestet arbeidstid ihht XYZ (sett inn avtale her), og ikke å regne som ekstra fri. På kopi er tillitsvalgt, fagforening og HR-sjef i kommunen. Ber om forklaring på hvordan det kan ha skjedd at tre ukers ekstra fri nå viser seg å være tariffestet normalarbeidstid, og ikke ekstra fri i det hele tatt. 

Mvh Sinna."

Men les kontrakten nøye. Ta skjermdump av utlysning eller noe lignende, slik at du har det dokumentert. Avhengig av hvor upopulær du vil gjøre deg, så går du til media/legger ut innlegg på sosiale medier.

Høres ut som helse? Myndighetene begynner å bli desperate, så det blir mer og mer lureri og hard HR.

Anonymkode: e34d5...251

• Liker 7
  • Nyttig 2
Skrevet

Dette hadde jeg ikke latt ligge nei. Søk opp annonsen, de pleier ikke å forsvinne helt, og spar den, og gjør det før du tar det videre.  
Noe av det sprøeste jeg har hørt av denne typen ting. 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Det er noe av det verste jeg har lest her inne.

35,5 timers arbeidstid er normalen, om man jobber turnus med helg.

Anonymkode: 7a2ec...097

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...