AnonymBruker Skrevet 29. juni #1 Skrevet 29. juni Hos jenter er det jo slik at man kun vokser et visst antall cm etter mens, men hvordan er det med gutta? Litt bekymra for sønnen min som er så liten, men han har ikke kommet i puberteten enda. Gir det håp om at han kan vokse i litt flere år enn de som har hatt en ekstrem vekstspurt og har kommet i puberteten. Hvordan var det med gutta deres? I hvilken alder vokste de mest og når kom de i puberteten? Anonymkode: 6a90c...a3c
jegerrinne Skrevet 29. juni #2 Skrevet 29. juni Gutter kan ofte vokse til de er i 20 åra. Sønnen her var tidlig ferdig i pubertet som sykehuset her sa, da var han 15. Er nå snart 21 og siden han var 15 og til nå så er han nesten 10 cm høyere en som 15 åring. Her sa legen at gutter kunne vokse lenger en jenter Men så og på jenta. Det sies etter de får mens så vokser de ikke så mye, men jenta her vokste nå 13 cm fra ho fikk mensen og til ho ble 18 2 2
AnonymBruker Skrevet 29. juni #3 Skrevet 29. juni jegerrinne skrev (7 minutter siden): Gutter kan ofte vokse til de er i 20 åra. Sønnen her var tidlig ferdig i pubertet som sykehuset her sa, da var han 15. Er nå snart 21 og siden han var 15 og til nå så er han nesten 10 cm høyere en som 15 åring. Her sa legen at gutter kunne vokse lenger en jenter Men så og på jenta. Det sies etter de får mens så vokser de ikke så mye, men jenta her vokste nå 13 cm fra ho fikk mensen og til ho ble 18 Kan jeg spørre når hun fikk mens? Min jente skal opp i 7 nå og har forlengst kommet i puberteten med alt det innebærer. jeg håper hun vokser en del for hun er kun1,60 Min gutt vokste mye på ungdomskolen, da gikk han nok 15-20 cm i været Anonymkode: 21f62...0cb
AnonymBruker Skrevet 29. juni #4 Skrevet 29. juni Jeg fikk mensen i 7.klasse, og var ferdig utvokst i slutten av 9.klasse mener jeg å huske. De fleste guttene var små frem til sommeren mellom 9. og 10.kl. Og vokste vel jevnt og trutt gjennom videregående. Anonymkode: 6ab4f...264 1
jegerrinne Skrevet 29. juni #5 Skrevet 29. juni AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Kan jeg spørre når hun fikk mens? Min jente skal opp i 7 nå og har forlengst kommet i puberteten med alt det innebærer. jeg håper hun vokser en del for hun er kun1,60 Min gutt vokste mye på ungdomskolen, da gikk han nok 15-20 cm i været Anonymkode: 21f62...0cb Ho fikk når ho var 11
AnonymBruker Skrevet 29. juni #6 Skrevet 29. juni Jeg ser i klassen til min sønn, han skal opp i sjette nå, så er det stor variasjon i høyden på guttene. Noen har vokst mye siste året, men flere er også en del lavere enn min sønn, som nok er ganske midt på treet. Anonymkode: 3398f...a6d
AnonymBruker Skrevet 29. juni #7 Skrevet 29. juni AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Kan jeg spørre når hun fikk mens? Min jente skal opp i 7 nå og har forlengst kommet i puberteten med alt det innebærer. jeg håper hun vokser en del for hun er kun1,60 Min gutt vokste mye på ungdomskolen, da gikk han nok 15-20 cm i været Anonymkode: 21f62...0cb Kan svare for meg selv, jeg fikk mens som 11-åring. Var 155 da, ble 165 som utvokst Anonymkode: 6a90c...a3c 1
AnonymBruker Skrevet 29. juni #8 Skrevet 29. juni AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Kan svare for meg selv, jeg fikk mens som 11-åring. Var 155 da, ble 165 som utvokst Anonymkode: 6a90c...a3c Takk for svar, jeg håper hun blir 165! Anonymkode: 21f62...0cb
AnonymBruker Skrevet 29. juni #9 Skrevet 29. juni Hvor ligger han på vekstpercentilen, TS? Kan du få tilsendt vekstkurven i Helsenorge fra helsesykepleier på skolen? Har selv en bitteliten 12-åring på 5-percentilen, som hverken ble tatt på alvor av helsesykepleier på skolen eller av barnelegen på Ahus. Dro til privat barnelege på Aleris. Det er nå bestilt et lass med blodprøver og han skal inn på håndrøntgen for å sjekke skjelettets voksesoner/alder mtp estimering av endelig vekst. Begge brødre er på 60-percentilen og begge vi foreldre er på 55-percentilen. Han har dessverre allerede rukket å bli 12 år men er umoden for alderen og viser ingen pubertetstegn, håper derfor at løpet ikke er kjørt. Anonymkode: 7ff6f...6dd 2
AnonymBruker Skrevet 29. juni #10 Skrevet 29. juni AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Takk for svar, jeg håper hun blir 165! Anonymkode: 21f62...0cb Jeg har mange kvinnelige kollegaer på 158-160 cm, det er virkelig null problem med "lave" kvinner. Det er stort sett mye mer positivt å være en kvinne på 160 enn en kvinne på 185, mange menn elsker petite kvinner. Anonymkode: 7ff6f...6dd 3 1
AnonymBruker Skrevet 29. juni #11 Skrevet 29. juni AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg har mange kvinnelige kollegaer på 158-160 cm, det er virkelig null problem med "lave" kvinner. Det er stort sett mye mer positivt å være en kvinne på 160 enn en kvinne på 185, mange menn elsker petite kvinner. Anonymkode: 7ff6f...6dd Ja takk jeg er en av de petite kvinnene selv. Det er fordeler og ulemper med alt. Selv om mange menn liker små damer og man har har små føtter så skulle jeg gjerne vært ti cm høyere🤣 Anonymkode: 21f62...0cb 1
AnonymBruker Skrevet 29. juni #12 Skrevet 29. juni AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Takk for svar, jeg håper hun blir 165! Anonymkode: 21f62...0cb Du burde legge fra deg slike tanker, det er ikke noe bedre å være 165 enn 160, og ungen vil merke at du ikke er fornøyd med utseendet hennes. Anonymkode: bcecc...79c 5
AnonymBruker Skrevet 29. juni #13 Skrevet 29. juni AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du burde legge fra deg slike tanker, det er ikke noe bedre å være 165 enn 160, og ungen vil merke at du ikke er fornøyd med utseendet hennes. Anonymkode: bcecc...79c Jeg er fornøyd men som sagt håper jeg at hun vokser noen cm til. Det må jeg nesten få lov til. Det er som å si at det spiller ingen rolle om du går ned (kun) 5 kilo, jo for en som har en del kilo for mye så er det deilig å bli kvitt fem. Anonymkode: 21f62...0cb 1
AnonymBruker Skrevet 29. juni #14 Skrevet 29. juni AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Hos jenter er det jo slik at man kun vokser et visst antall cm etter mens, men hvordan er det med gutta? Litt bekymra for sønnen min som er så liten, men han har ikke kommet i puberteten enda. Gir det håp om at han kan vokse i litt flere år enn de som har hatt en ekstrem vekstspurt og har kommet i puberteten. Hvordan var det med gutta deres? I hvilken alder vokste de mest og når kom de i puberteten? Anonymkode: 6a90c...a3c Den tanken eller teorien om vekst kan du kaste i søpla og glemme at du har hatt. Anonymkode: 262db...9bf
AnonymBruker Skrevet 29. juni #15 Skrevet 29. juni AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg er fornøyd men som sagt håper jeg at hun vokser noen cm til. Det må jeg nesten få lov til. Det er som å si at det spiller ingen rolle om du går ned (kun) 5 kilo, jo for en som har en del kilo for mye så er det deilig å bli kvitt fem. Anonymkode: 21f62...0cb Jeg gir opp. Anonymkode: bcecc...79c
AnonymBruker Skrevet 29. juni #16 Skrevet 29. juni Sønnen min kom i puberteten som 13 åring, og vokste mye i årene etter det. Tror han ikke var ferdig utvokst før han var 20. Anonymkode: d79f4...9fe 1 1
AnonymBruker Skrevet 29. juni #17 Skrevet 29. juni AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Ja takk jeg er en av de petite kvinnene selv. Det er fordeler og ulemper med alt. Selv om mange menn liker små damer og man har har små føtter så skulle jeg gjerne vært ti cm høyere🤣 Anonymkode: 21f62...0cb Må innrømme at jeg selv skulle ønske at jeg var 10 cm høyere og jeg er 166 cm 😅 Men det er fordi jeg har fått 3 sønner som IKKE vil arve mammas smale håndledd, tynne ankler, bittesmå hender og bittesmå føtter 😅 Veldig gøy å ha masse feminine trekk, helt til man får sønner som vil spille håndball og drive med svømming.... 😬 Anonymkode: 7ff6f...6dd
AnonymBruker Skrevet 29. juni #18 Skrevet 29. juni AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Kan jeg spørre når hun fikk mens? Min jente skal opp i 7 nå og har forlengst kommet i puberteten med alt det innebærer. jeg håper hun vokser en del for hun er kun1,60 Anonymkode: 21f62...0cb Jeg fikk mensen i 5. klasse og var ferdigvokst i 7. klasse. Er 163. Anonymkode: c0266...f0d
AnonymBruker Skrevet 29. juni #19 Skrevet 29. juni Jeg er 173 og hadde hatt null problem med å være 160! Jeg blir jo veldig høy med hæler f.eks. Man vil vel være det man ikke er 😊 Anonymkode: ec85d...19d 3
AnonymBruker Skrevet 29. juni #20 Skrevet 29. juni Her var min gutt 153 når han begynte på ungdomsskolen, nå er han 183 og virker ikke ferdig enda. Gutter er litt senere enn jenter, husker som jente på 12 selv, vi jentene var omtrent høyere enn alle guttene, slutten av ungdomsskolen var guttene hode eller mer høyere enn oss jenter. Anonymkode: edc4f...3dc 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå