Gå til innhold

Låse av soverom i ferie

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ungdommer som blir hjemme i huset i sommer når vi reiser på ferie. Jeg ønsker ikke at de har tilgang til vårt soverom - seng, klærne mine etc. Finnes det noe man kan putte i låsen så de ikke får tilgang til rommet? Mener å huske at det er en slags greie du kan putte I låsen? Noen gode tips? 

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Putte i låsen? Holder det ikke å låse døren?

Anonymkode: e57d6...17b

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Innstikkslås/sikkerhetslås til dør med nøkkelhull | Clas Ohlson https://share.google/GFyPFfg7KlDOlTyku

Vet ikke om denne passer slik lås,men husker vi hadde det på ene låsen til tanta og onkelen min

Anonymkode: 19478...249

• Liker 1
Skrevet

Som forslått over vil innstikkslås fungere.

Men, husk på rommet blir mer spennende om det er låst.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Putte i låsen? Holder det ikke å låse døren?

Anonymkode: e57d6...17b

Alle innerdører i et hus har normalt sett samme nøkkel. Å låse hjelper ikke så mye da nøkkel er en standardnøkkel, samme som benyttes på bad, toalett osv.

• Liker 8
  • Nyttig 1
Skrevet

Ja du får det på europris. 

Skrevet

Så flott a gitt👏👏👏 Fikk jeg litt hjelp til noe jeg har tenkt på en stund også👏

Skrevet (endret)
Midnightblue skrev (1 time siden):

Jeg har ungdommer som blir hjemme i huset i sommer når vi reiser på ferie. Jeg ønsker ikke at de har tilgang til vårt soverom - seng, klærne mine etc. Finnes det noe man kan putte i låsen så de ikke får tilgang til rommet? Mener å huske at det er en slags greie du kan putte I låsen? Noen gode tips? 

Fighter83 skrev (1 time siden):

Så flott a gitt👏👏👏 Fikk jeg litt hjelp til noe jeg har tenkt på en stund også👏

Innstikklås som vist til. Bare husk en ting, sitter låsakassa til venstre på døra vil den låses opp igjen med den. Hadde slik selv for mange år siden for sikre hybelen, men låskasse måtte byttes til en annen type. Det er den lille biten i stål som vris til høyre, som tar tak i innmaten i nøkkelhullet.

Det er 5’er nøkkelen som har slik innmat i nøkkelhullet.

Endret av tdm900
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Midnightblue skrev (1 time siden):

De er så gira på å gå inn på dette spennende soverommet (de skal være hjemme alene så de er ganske store da altså?) at det ikke holder å låse døra og si de ikke får gå inn der?

16-18åringer som på død og liv vil inn på dette soverommet deres, hva i alle dager kan være der som er så uimotståelig for dem?

Anonymkode: 77e56...5d6

• Liker 2
Skrevet
TBL12 skrev (1 time siden):

Alle innerdører i et hus har normalt sett samme nøkkel. Å låse hjelper ikke så mye da nøkkel er en standardnøkkel, samme som benyttes på bad, toalett osv.

Hvis det å låse en dør og gi beskjed om at tenåringene ikke skal gå inn der ikke er nok, fordi de kan finne nøkler andre steder i huset, ville jeg revurdert om de var voksne og ansvarlige nok til å være alene hjemne i utgangspunktet. 

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
Daria skrev (13 minutter siden):

Hvis det å låse en dør og gi beskjed om at tenåringene ikke skal gå inn der ikke er nok, fordi de kan finne nøkler andre steder i huset, ville jeg revurdert om de var voksne og ansvarlige nok til å være alene hjemne i utgangspunktet. 

Det TS prøver å si er at de har hobbymateriale der inne som ikke tåler dagens lys 😅 

Ei jeg kjenner skulle lete etter noe helt uskyldig hos sine ekstremt konservative kristne foreldre.

I nattbordsskuffen lå boka «Kristent sex- og samliv», glidemiddel og en stykk gul oppvaskhanske. 

• Liker 1
  • Hjerte 3
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

De er så gira på å gå inn på dette spennende soverommet (de skal være hjemme alene så de er ganske store da altså?) at det ikke holder å låse døra og si de ikke får gå inn der?

16-18åringer som på død og liv vil inn på dette soverommet deres, hva i alle dager kan være der som er så uimotståelig for dem?

Nei altså jeg har ikke så lyst til at andre skal ha sex i sengen min eller at det er fritt frem i klesskapet mitt. Ungene er store men bor hjemme om sommeren. 

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet
tdm900 skrev (2 timer siden):

Innstikklås som vist til. Bare husk en ting, sitter låsakassa til venstre på døra vil den låses opp igjen med den. Hadde slik selv for mange år siden for sikre hybelen, men låskasse måtte byttes til en annen type. Det er den lille biten i stål som vris til høyre, som tar tak i innmaten i nøkkelhullet.

Det er 5’er nøkkelen som har slik innmat i nøkkelhullet.

Tusen takk for hjelpen - jeg visste det fantes men ante ikke hva det het! 

AnonymBruker
Skrevet
Midnightblue skrev (12 minutter siden):

Nei altså jeg har ikke så lyst til at andre skal ha sex i sengen min eller at det er fritt frem i klesskapet mitt. Ungene er store men bor hjemme om sommeren. 

Hvorfor tror du at din sønn eller datter VIL ha sex i sengen til dere, foreldre? Det er det vel omtrent ingen ungdommer i den frie verden som vil ikke vil syntes  at det vil være nasty å ha sex i samme seng som sine foreldre har hatt sex 🤮

• Liker 1
Gjest jegerrinne
Skrevet
Midnightblue skrev (25 minutter siden):

Tviler sterkt på ar ungdommen ønsker sex i senga til sine foreldre. 

Her har vi aldri låst døra og sønnen her har vært hjemme flere somre på radd pga jobb

Skrevet

Jeg er ganske sikker på at slike låser er lett å dirke opp. Mulig jeg tar feil. Hadde foreldrene mine låst rommet med ekstra lås hadde jeg fått et annet syn på de. Da ville jeg trodd de skjulte noe.

AnonymBruker
Skrevet

Min datter brukte å sove i sengen vår når vi var bort. Synes det er koselig. Og dem vet at dem kan låne ting bare det blir lagt tilbake. Men skal hun ha fest så låste hun døra vår. Jeg har vært ung selv. Og når det var fester til kompiser så hadde man sex i den senga man fant. 

Anonymkode: 3b28a...90c

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Midnightblue skrev (41 minutter siden):

Skjønner deg veldig, veldig godt. Skulle gjerne låst den døra sjøl når jeg er lenge borte, gitt...

Anonymkode: bca80...b3a

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Skjønner ts godt jeg. Jeg har noen stefettere som gjerne kunne invitere til fest når tante og onkel var bortreist. Om de selv ikke gikk inn på soverommet, så kunne sikkert gjestene funnet på noe sånt. Var mye rart de ødela der hjemme, så at de fikk så mange sjanser skjønner jeg ikke. 

Anonymkode: cbc00...bb7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...