Gå til innhold

Daten misliker at jeg har hatt sex utenfor forhold og at jeg drikker og fester

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
norw skrev (På 29.6.2025 den 17.56):

Kontrollerende, eller at han setter grenser for hva som er greit mtp sex og festing, det er umulig å vite.

Det er kontroll når han er nedlatende om hennes oppførsel. En ting er om han setter grenser for seg selv, men hvis han gir henne en følelse av å ha dårlige verdier når hun bare er normal og høres bra ut så er det han som er kontrollerende. Og det er ingen kvinne tjent med å leve i. et regime til en mann man ikke passer sammen med kan man heller være foruten. 

Anonymkode: 5cba1...fb8

• Liker 2
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Maleficenta skrev (12 minutter siden):

Hvorfor er det uakseptabelt med toppløs soling eller piercing?

Mye som er uakseptabelt, som at menn følger masse puppedamer på Instagram, kommenterer og sikler.

AnonymBruker
Skrevet
Maleficenta skrev (24 minutter siden):

Var du jomfru da?

Nei, men det er annerledes for oss menn. Har lært henne alt jeg kan og vi har verdens beste sex. 

Anonymkode: f4a2a...49f

AnonymBruker
Skrevet

Ikke kast bort tiden dun på noe som ukke er bra for deg, sim alle andre sier dere passer  ikke sammen. Å være forskjellig kan være veldig bra, men ikke i dette forholdet. I mitt ekteskap  liker en toppen  og den andre bunnen på et rundstykke.  Det er gode forskjeller.

Å tilasse seg hverandre i et forhold,  ja veldig  lurt. Bli enige om felles regler,  leggetider, måltider etc alt som koordinerer dere samnen til en hverdagsom funker , tommel opp. Å begynne å endre grunnleggende  personliget, LØP. 

Anonymkode: 34fd7...90a

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville heller ikke likt de tingene. Så da er man jo bare ikke kompatible, uten at noen av partene av den grunn sitter på fasiten for livsførsel.

Anonymkode: 2a580...035

AnonymBruker
Skrevet
Maleficenta skrev (18 timer siden):

Urimelige grenser 

Oppleves grensene urimelige, og man ikke er villig til å imøtekomme de, passer man nok ikke sammen. Eller så kan begge velge å gi det litt tid og rom, og se om man er allikevel kan endre mening. 

Anonymkode: bf5df...445

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det er kontroll når han er nedlatende om hennes oppførsel. En ting er om han setter grenser for seg selv, men hvis han gir henne en følelse av å ha dårlige verdier når hun bare er normal og høres bra ut så er det han som er kontrollerende. Og det er ingen kvinne tjent med å leve i. et regime til en mann man ikke passer sammen med kan man heller være foruten. 

Anonymkode: 5cba1...fb8

Vi er ganske mange som mener dette er dårlige verdier. Var selv slik en periode i ungdommen. Tenkte det var helt normalt og greit, men såg etter hvert at det heller var en oppførsel som ikke førte noe positivt med seg. 

AnonymBruker
Skrevet

Høres ikke bra ut. Hvorfor klarer han ikke bare leve sitt liv uten å dømme andres, og at du liker andre ting? Det lukter ikke gode verdier her, men sjalusi, usikkerhet og kontroll. 

Anonymkode: 0dda7...632

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 29.6.2025 den 17.17):

Hei. Jeg har begynt å date en gutt som er veldig ordentlig/voksen av seg i forhold til mange på vår alder (vi er veldig unge, nettopp ferdig med vgs). Han fester ikke/drikker ikke, liker ikke småsladring (forsåvidt noe jeg kan lære av hahah. Men poenget er å gi ett innblikk i åssen type han er) og er veldig på «kristne verdier» når det gjelder forhold. (Uten at han er kristen) jeg er ganske motsatt. Elsker festing og drikking selv om jeg gjør det utrolig sjeldent da jeg jobber mye. Men pga at jeg så sjeldent får festet og drukket liker jeg å drikke meg full og kose meg di få gangene jeg får mulighet. Liker å kunne snakke om ting som skjer rundt om i venne nettverket (men jeg holder meg alltid til fakta og unngår drittsnakking) og har tidligere hatt ett ons og to friends with bennefits. Altså aldri hatt ett ordentlig forhold. Jeg føler han ser litt ned på meg for dette for han mener sex er så hellig at man bør forbeholde det folk man ønsker å dele livet sitt med og derfor gjør dette at han føler litt at vi har for ulike verdier til å kunne være sammen. Jeg forstår denne tanken veldig godt samtidig syns jeg jo ikke dette er høyest unormalt? Å ha sex utenfor forhold og uten tanke om ett forhold? Det hadde jo vært best om jeg venta til jeg fant en jeg ønsket videre relasjon med samtidig syns jeg jo ikke jeg har dårligere verdier en han bare fordi jeg også har ønsket gleden av å ha sex selv om jeg ikke har hatt en partner..  Han syns også at jeg ikke bør gå på fest/byen uten han men han hater fester så han kommer jo aldri til å bli med meg på dette… Av di på vår alder er jo fest og fylla noe av di eneste situasjonene større nettverk tar seg tid til å treffes og jeg vil jo gjerne få bli med på det innimellom når jeg fortsatt er ung… hva tenker dere? Bør jeg akseptere disse reglene om å ikke feste? Er det virkelig sånn at jeg har dårligere verdier fordi jeg har hatt sex utenfor forhold? Eller er han litt for streng og høytidelig. Gjerne svar fra egne erfaringer av partner/deres egne meninger

Anonymkode: c74c4...3d5

Hvilket land og religion tilhører han? Er du veldig ung, eller "enkel" ( du er nok det når du ikke klarer å skrive di riktig.. ) isåfall er du nok lett og manipulere for en av de som ønsker det, for å få deg til å bli som de ( = di ) vil ha deg.

Hvorfor ikke heller finne en som liker deg som du er, og ikke vil forandre deg? Altså en likesinnet, som liker det samme som deg? Det blir vel litt frustrende i lengden å bare sitte hjemme og føye seg? Hva vil du forandre hos han, og tror du han vil gjøre noe av det hvis du ber han om det? Eller er det bare du som må forandre deg?

Anonymkode: 42e8a...2a4

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Vi er ganske mange som mener dette er dårlige verdier. Var selv slik en periode i ungdommen. Tenkte det var helt normalt og greit, men såg etter hvert at det heller var en oppførsel som ikke førte noe positivt med seg. 

Det spiller da ingen rolle. Det opplevdes i ettertid ikke positivt for _deg_. Det som tvertimot er nedlatende er å projisere egne erfaringer over på andre og mene det bør ha samme resultat for dem, altså skal det være negativt. Da påpeker man at de ikke ser det selv, men at man selv liksom er bedre til å dømme. Det er nedlatende. Og ofte blir dette kontrollerende i tillegg. Som oftest handler det egentlig om sjalusi og kontroll, ikke om verdier, som de pleier å gjemme seg bak. Det normale er å tåle at andre har hatt et liv før dem, og ikke diskutere ihjel at partneren liker å være på fest nå og da.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 29.6.2025 den 17.17):

Hei. Jeg har begynt å date en gutt som er veldig ordentlig/voksen av seg i forhold til mange på vår alder (vi er veldig unge, nettopp ferdig med vgs). Han fester ikke/drikker ikke, liker ikke småsladring (forsåvidt noe jeg kan lære av hahah. Men poenget er å gi ett innblikk i åssen type han er) og er veldig på «kristne verdier» når det gjelder forhold. (Uten at han er kristen) jeg er ganske motsatt. Elsker festing og drikking selv om jeg gjør det utrolig sjeldent da jeg jobber mye. Men pga at jeg så sjeldent får festet og drukket liker jeg å drikke meg full og kose meg di få gangene jeg får mulighet. Liker å kunne snakke om ting som skjer rundt om i venne nettverket (men jeg holder meg alltid til fakta og unngår drittsnakking) og har tidligere hatt ett ons og to friends with bennefits. Altså aldri hatt ett ordentlig forhold. Jeg føler han ser litt ned på meg for dette for han mener sex er så hellig at man bør forbeholde det folk man ønsker å dele livet sitt med og derfor gjør dette at han føler litt at vi har for ulike verdier til å kunne være sammen. Jeg forstår denne tanken veldig godt samtidig syns jeg jo ikke dette er høyest unormalt? Å ha sex utenfor forhold og uten tanke om ett forhold? Det hadde jo vært best om jeg venta til jeg fant en jeg ønsket videre relasjon med samtidig syns jeg jo ikke jeg har dårligere verdier en han bare fordi jeg også har ønsket gleden av å ha sex selv om jeg ikke har hatt en partner..  Han syns også at jeg ikke bør gå på fest/byen uten han men han hater fester så han kommer jo aldri til å bli med meg på dette… Av di på vår alder er jo fest og fylla noe av di eneste situasjonene større nettverk tar seg tid til å treffes og jeg vil jo gjerne få bli med på det innimellom når jeg fortsatt er ung… hva tenker dere? Bør jeg akseptere disse reglene om å ikke feste? Er det virkelig sånn at jeg har dårligere verdier fordi jeg har hatt sex utenfor forhold? Eller er han litt for streng og høytidelig. Gjerne svar fra egne erfaringer av partner/deres egne meninger

Anonymkode: c74c4...3d5

Jeg forstår han godt, jeg. Jeg har samme syn på dette som han og jeg kunne aldri blitt sammen med en kvinne med dine holdninger til sex og festing. Vi ville vært for ulike til at det ville fungert.

Min kone gjennom 25 år var jomfru da vi møttes, akkurat som jeg, men hun har fortalt meg at hun onanerte sammen med en annen mann en gang før vi møttes. Det fortalte hun gråtende til meg før vi ble et par fordi det var så vanskelig for henne og brøt så sterkt med hennes verdier at hun mente det var viktig at jeg visste om det før vi utviklet vårt forhold videre. Dette er noe som av og til fortsatt dukker opp som en ubehagelig tanke hos oss begge.

For noen av oss er sex noe hellig og ekstremt følelsesaldet som kun hører til i et langvarig kjærlighetsliv og ikke noe man gjør med hvem som helst bare for å ha det gøy.

Anonymkode: e42db...38f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er bedre å få festet fra seg før man prøver seg på forhold. Det er skjeldent forenelig.

Anonymkode: c3fed...1e5

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
norw skrev (På 29.6.2025 den 20.53):

Ja, grenser for hva man vil akseptere og ikke i et forhold.

Merkelig karakteristikk på tynt grunnlag. TS bør være en like stor dealbreaker for ham.

Potensielt grenser, ikke bare preferanser.

Man kan fint avklare hva man anser som greit og ikke, det trenger ikke å være kontrollerende.

Nei, det er ikke åpenbart. Han kan fint ha sex og festing som de to eneste tingene han har sterke meninger om og utenom det være svært lite kontrollerende.

Poenget her er vel at man ikke kan begynne å "håndheve" disse grensene når forholdet først er en realitet, det er jo slikt som må avklares på forhånd.

Anonymkode: 6a89b...563

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvilket land er han fra?

Anonymkode: 65681...ad6

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Poenget her er vel at man ikke kan begynne å "håndheve" disse grensene når forholdet først er en realitet, det er jo slikt som må avklares på forhånd.

Anonymkode: 6a89b...563

Det er ikke alt man får avklart på et tidlig tidspunkt 

Skrevet (endret)
norw skrev (7 minutter siden):

Det er ikke alt man får avklart på et tidlig tidspunkt 

At 20-åringer fester og har hatt seg med tre stykker tidligere, er ikke noe som bør avklares i NOEN tilfeller. Det er LANGT innenfor hva som kan betraktes som aldersadekvat. Tåler man ikke det, så må man gjøre det slutt. 

Endret av Topper og daler
  • Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Nei, men det er annerledes for oss menn. Har lært henne alt jeg kan og vi har verdens beste sex. 

Hvorfor er det annerledes?

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Maleficenta skrev (1 time siden):

Hvorfor er det annerledes?

Det er ikke annerledes. Han er bare en hykler. Det er hva som er annerledes.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 30.6.2025 den 22.21):

Æsj. Taper.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 30.6.2025 den 22.21):

Dette må du gjerne utdype, hvorfor mener du det er "annerledes for menn"?? 

Anonymkode: dc170...e10

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...