Gå til innhold

Daten misliker at jeg har hatt sex utenfor forhold og at jeg drikker og fester

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Jeg har begynt å date en gutt som er veldig ordentlig/voksen av seg i forhold til mange på vår alder (vi er veldig unge, nettopp ferdig med vgs). Han fester ikke/drikker ikke, liker ikke småsladring (forsåvidt noe jeg kan lære av hahah. Men poenget er å gi ett innblikk i åssen type han er) og er veldig på «kristne verdier» når det gjelder forhold. (Uten at han er kristen) jeg er ganske motsatt. Elsker festing og drikking selv om jeg gjør det utrolig sjeldent da jeg jobber mye. Men pga at jeg så sjeldent får festet og drukket liker jeg å drikke meg full og kose meg di få gangene jeg får mulighet. Liker å kunne snakke om ting som skjer rundt om i venne nettverket (men jeg holder meg alltid til fakta og unngår drittsnakking) og har tidligere hatt ett ons og to friends with bennefits. Altså aldri hatt ett ordentlig forhold. Jeg føler han ser litt ned på meg for dette for han mener sex er så hellig at man bør forbeholde det folk man ønsker å dele livet sitt med og derfor gjør dette at han føler litt at vi har for ulike verdier til å kunne være sammen. Jeg forstår denne tanken veldig godt samtidig syns jeg jo ikke dette er høyest unormalt? Å ha sex utenfor forhold og uten tanke om ett forhold? Det hadde jo vært best om jeg venta til jeg fant en jeg ønsket videre relasjon med samtidig syns jeg jo ikke jeg har dårligere verdier en han bare fordi jeg også har ønsket gleden av å ha sex selv om jeg ikke har hatt en partner..  Han syns også at jeg ikke bør gå på fest/byen uten han men han hater fester så han kommer jo aldri til å bli med meg på dette… Av di på vår alder er jo fest og fylla noe av di eneste situasjonene større nettverk tar seg tid til å treffes og jeg vil jo gjerne få bli med på det innimellom når jeg fortsatt er ung… hva tenker dere? Bør jeg akseptere disse reglene om å ikke feste? Er det virkelig sånn at jeg har dårligere verdier fordi jeg har hatt sex utenfor forhold? Eller er han litt for streng og høytidelig. Gjerne svar fra egne erfaringer av partner/deres egne meninger

Anonymkode: c74c4...3d5

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Dere passer ikke sammen.

Anonymkode: 4511c...d02

• Liker 18
  • Nyttig 13
AnonymBruker
Skrevet

Kom deg vekk før han blir enda mer kontrollerende. 

Anonymkode: a0f08...b5b

• Liker 11
  • Nyttig 8
Skrevet

Ikke noe poeng å gå videre med ham, dere er alt for forskjellige. 

• Liker 10
  • Nyttig 9
AnonymBruker
Skrevet

Nei, dette gidder du faktisk ikke, finn deg en mann du kan ha det moro ilag med, ikke en som skal tøyle og kontrollere deg. 

Du er ung enda, du vil roe deg du også, som alle oss andre har roa oss. Men akkurat nå lever du livet akkurat som du skal det, - på ditt vis, og det synes jeg du skal fortsette med til DU er klar for forandring. 

Anonymkode: 5bca6...f64

• Liker 15
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Jeg er enig med @Trolltunge at når noen vil endre deg helt fra starten av er det neppe noe bra greier som følger når man ikke lengre vise sine beste sider, og alle ønsker vise sine beste sider i starten av en relasjon som regel.. Det hjelper ikke at han er en "fin fyr" når han ikke er en fin fyr med deg men forteller deg mer eller mindre i rene ord at du ikke er god nok som du er. 

• Liker 9
  • Nyttig 10
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Kom deg vekk før han blir enda mer kontrollerende. 

Anonymkode: a0f08...b5b

Kontrollerende, eller at han setter grenser for hva som er greit mtp sex og festing, det er umulig å vite.

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)
norw skrev (2 minutter siden):

Kontrollerende, eller at han setter grenser for hva som er greit mtp sex og festing, det er umulig å vite.

«Greit»? Greit for hvem? Hvem kan bestemme hva som er greit? Skal andre bestemme det for en? 

Endret av Topper og daler
  • Liker 12
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Han høres ut som meg da jeg var ung (jeg er dame). Det er ikke sikkert dere passer sammen. Ingen av dere lever på feil måte. Ingen av dere gjør feil i å ønske å leve som dere ønsker. Spørsmålet er om dere kan treffe hverandre på halvveien og akseptere hverandre? Du bør ikke bli dømt for din fortid og dine ønsker for livet, men du bør heller ikke dømme ham for å foretrekke å leve uten festing og kun med sex i forhold. 

Anonymkode: bd1bf...72e

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
norw skrev (2 minutter siden):

Å drive med grensesetting på andre mennesker er vel omtrent definisjonen på å være kontrollerende. Så er det opp til TS hva hun er villig til å godta. 

Selv hadde jeg løpt i motsatt retning. Akkurat kommet ut av et slikt forhold, og det holdt på å ødelegge meg totalt.

Anonymkode: 4c044...92a

• Liker 9
  • Nyttig 8
Skrevet
Topper og daler skrev (12 minutter siden):

«Greit»? Greit for hvem? Hvem kan bestemme hva som er greit? Skal andre bestemme det for en? 

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Å drive med grensesetting på andre mennesker er vel omtrent definisjonen på å være kontrollerende. Så er det opp til TS hva hun er villig til å godta. 

Selv hadde jeg løpt i motsatt retning. Akkurat kommet ut av et slikt forhold, og det holdt på å ødelegge meg totalt.

Anonymkode: 4c044...92a

Man setter jo egne grenser for hva som er greit for en selv og den/de man vil dele livet med, det bør være ganske opplagt.

Veldig dumt å snakke om "et slikt forhold" når disse to tilfellene kan være som natt og dag.

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)
norw skrev (1 minutt siden):

den/de man vil dele livet med

Første del av setningen er riktig. Andre del er feil. 

Endret av Topper og daler
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hei. Jeg har begynt å date en gutt som er veldig ordentlig/voksen av seg i forhold til mange på vår alder (vi er veldig unge, nettopp ferdig med vgs). Han fester ikke/drikker ikke, liker ikke småsladring (forsåvidt noe jeg kan lære av hahah. Men poenget er å gi ett innblikk i åssen type han er) og er veldig på «kristne verdier» når det gjelder forhold. (Uten at han er kristen) jeg er ganske motsatt. Elsker festing og drikking selv om jeg gjør det utrolig sjeldent da jeg jobber mye. Men pga at jeg så sjeldent får festet og drukket liker jeg å drikke meg full og kose meg di få gangene jeg får mulighet. Liker å kunne snakke om ting som skjer rundt om i venne nettverket (men jeg holder meg alltid til fakta og unngår drittsnakking) og har tidligere hatt ett ons og to friends with bennefits. Altså aldri hatt ett ordentlig forhold. Jeg føler han ser litt ned på meg for dette for han mener sex er så hellig at man bør forbeholde det folk man ønsker å dele livet sitt med og derfor gjør dette at han føler litt at vi har for ulike verdier til å kunne være sammen. Jeg forstår denne tanken veldig godt samtidig syns jeg jo ikke dette er høyest unormalt? Å ha sex utenfor forhold og uten tanke om ett forhold? Det hadde jo vært best om jeg venta til jeg fant en jeg ønsket videre relasjon med samtidig syns jeg jo ikke jeg har dårligere verdier en han bare fordi jeg også har ønsket gleden av å ha sex selv om jeg ikke har hatt en partner..  Han syns også at jeg ikke bør gå på fest/byen uten han men han hater fester så han kommer jo aldri til å bli med meg på dette… Av di på vår alder er jo fest og fylla noe av di eneste situasjonene større nettverk tar seg tid til å treffes og jeg vil jo gjerne få bli med på det innimellom når jeg fortsatt er ung… hva tenker dere? Bør jeg akseptere disse reglene om å ikke feste? Er det virkelig sånn at jeg har dårligere verdier fordi jeg har hatt sex utenfor forhold? Eller er han litt for streng og høytidelig. Gjerne svar fra egne erfaringer av partner/deres egne meninger

Anonymkode: c74c4...3d5

Syns han høres kontrollerende og nedlatende og dømmende ut. Hadde ikke giddet en som satt der på sin høye hest på den måten..

• Liker 5
Skrevet
Topper og daler skrev (6 minutter siden):

Første del av setningen er riktig. Andre del er feil. 

Nope 

Skrevet
norw skrev (24 minutter siden):

Han sier hun ikke skal gå ut å feste uten han. Det bestemmer ikke han

• Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Han høres ut som meg da jeg var ung (jeg er dame). Det er ikke sikkert dere passer sammen. Ingen av dere lever på feil måte. Ingen av dere gjør feil i å ønske å leve som dere ønsker. Spørsmålet er om dere kan treffe hverandre på halvveien og akseptere hverandre? Du bør ikke bli dømt for din fortid og dine ønsker for livet, men du bør heller ikke dømme ham for å foretrekke å leve uten festing og kun med sex i forhold. 

Anonymkode: bd1bf...72e

Han trenger å være ung han også. Syns synd på han faktisk som er så kjedelig når han bare er 19-20 år

• Liker 4
Skrevet

Begge har rett til å leve slik en vil, det er ikke slik at dene ene av dere har rett og den andre må endre seg. Begge måter er like rett. Men han kan ikke bestemme over deg, og du kan ikke bestemme over ham.

Dere bare er for forskjellige til å passe sammen. 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Maleficenta skrev (4 minutter siden):

Han sier hun ikke skal gå ut å feste uten han. Det bestemmer ikke han

Nei, naturligvis ikke, men det er en potensiell dealbreaker.

Skrevet
norw skrev (4 minutter siden):

Nope 

Ok, så du mener man kan sette grenser for hva som skal være greit for andre? 

• Nyttig 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...