Gå til innhold

Kroppskontakt, hvordan tolke det?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har en mannlig kollega jeg kjenner godt og kommer godt overens med. I det siste har jeg lagt merke til en del ting. Et eksempel er der han klemmer litt på skuldrene mine mens jeg sitter foran han på en stol, mens han står bak meg. Plutselig tar han håndflatene på hver side nedover brystet mitt, holder litt der og tar de opp. Det ser veldig naturlig ut på en måte. Men likevel kjenner han jo på begge uten å ta på dem, hvis dere skjønner? Det har vært flere tilfeller, der han har holdt meg litt på hoftene. Men i veldig naturlige settinger. Merker det gjør noe med meg. Skjønner ikke helt hvordan jeg skal tolke dette? Er det bare vennskapelig og en person som liker kroppskontakt, eller er det noe mer? 

Anonymkode: 9404e...0a8

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Eller overanalysere jeg dette? 

AnonymBruker
Skrevet

Er dere single?

Anonymkode: 6e256...0b3

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Er dere single?

Anonymkode: 6e256...0b3

Ja

• Hjerte 1
Skrevet

Jeg kan ikke se for meg noen setting hvor jeg hadde sett det som naturlig (eller akseptabelt) å bli berørt på den måten av en kollega. I mine øyne er dette grenseoverskridende og har ingenting med vennskaplig omgang å gjøre. 

• Liker 7
  • Hjerte 2
  • Nyttig 6
Skrevet

Det faktum at du IKKE reagerer (negativt) på dette selv, sier jo til "utøveren" at dette er noe han fint kan fortsette med uten at det får noen konsekvenser. Dette er definitivt av seksuell karakter...litt rart du ikke skjønner det.

AnonymBruker
Skrevet

Dette vil jeg si er unormalt. Litt sånn "Me too", tenker jeg. Jeg ville synes dette var veldig ubehagelig.

Anonymkode: a2396...9a0

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Tror du kan tolke det som at han på fritiden tilfredsstiller seg selv med tanke på hvordan han har berørt deg i løpet av dagen. Men ser ikke ut til at du har noe imot det. 

Anonymkode: d665e...eca

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje jeg ikke gjorde det helt tydelig.. Men det gjør noe med meg - at det er noe pirrende med det. Og bare lurte på hvordan jeg burde tolke det han gjør. Siden han ikke har sagt noe rett frem og at det viser seg litt mer gjennom berøring..

ts

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Kanskje jeg ikke gjorde det helt tydelig.. Men det gjør noe med meg - at det er noe pirrende med det. Og bare lurte på hvordan jeg burde tolke det han gjør. Siden han ikke har sagt noe rett frem og at det viser seg litt mer gjennom berøring..

ts

Men er det meningen også, at han ønsker at jeg skal føle noe på det? Sikkert rart å spørre, men det er litt vagt også

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje du kan begynne å gjøre det samme tilbake? Ta på han altså, ikke nøyaktig det samme. Når dere snakker sammen kan du ta på skulderen eller underarmen og holde hånden litt der. Når det er naturlig selvsagt. Når han sier noe morsomt eller når du plutselig kommer på noe du må fortelle han. Tenker dette er god gammeldags flørting jeg. Hadde vært noe helt annet om du ikke likte det selvsagt…. Da måtte du sagt i fra. Men han har nok oppfattet at du liker det så derfor fortsetter han.

Anonymkode: 6768a...b2b

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Kanskje du kan begynne å gjøre det samme tilbake? Ta på han altså, ikke nøyaktig det samme. Når dere snakker sammen kan du ta på skulderen eller underarmen og holde hånden litt der. Når det er naturlig selvsagt. Når han sier noe morsomt eller når du plutselig kommer på noe du må fortelle han. Tenker dette er god gammeldags flørting jeg. Hadde vært noe helt annet om du ikke likte det selvsagt…. Da måtte du sagt i fra. Men han har nok oppfattet at du liker det så derfor fortsetter han.

Anonymkode: 6768a...b2b

Ja, er bare at jeg ikke vil gjøre det så tydelig foran våre kolleger. Har merket at han har gjort det med hoftene foran kolleger. Men da har jeg tatt hendene forsiktig bort og der vi holdt hender i noen sekunder bak ryggen, mens han skled hånden ned bak meg og kom litt borti rumpen. Merker at jeg kjenner hjerte slå skikkelig i de sekundene. Men likevel redd det bare er hos meg og ikke hos han. Føler likevel det er en type flørting. Men vet ikke om han bare liker litt berøring eller om det er noe mer

• Hjerte 1
Skrevet

Det er jo ikke greit! Har han spurt om samtykke til å ta på deg?

AnonymBruker
Skrevet
Majer skrev (1 minutt siden):

Det er jo ikke greit! Har han spurt om samtykke til å ta på deg?

Nei, men har ikke sagt noe i mot det. Og må nok si jeg liker det litt.. 

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Har en mannlig kollega jeg kjenner godt og kommer godt overens med. I det siste har jeg lagt merke til en del ting. Et eksempel er der han klemmer litt på skuldrene mine mens jeg sitter foran han på en stol, mens han står bak meg. Plutselig tar han håndflatene på hver side nedover brystet mitt, holder litt der og tar de opp. Det ser veldig naturlig ut på en måte. Men likevel kjenner han jo på begge uten å ta på dem, hvis dere skjønner? Det har vært flere tilfeller, der han har holdt meg litt på hoftene. Men i veldig naturlige settinger. Merker det gjør noe med meg. Skjønner ikke helt hvordan jeg skal tolke dette? Er det bare vennskapelig og en person som liker kroppskontakt, eller er det noe mer? 

Dette er ikke naturlig. Det er seksuelt motivert. Han vil ha sex med deg.

Anonymkode: 820e9...80d

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Dette er ikke naturlig. Det er seksuelt motivert. Han vil ha sex med deg.

Men vi har det veldig morsomt sammen også. Er ikke bare berøringen. 

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Men vi har det veldig morsomt sammen også. Er ikke bare berøringen. 

Ja nå er det sikkert det. Om det skjærer seg så er du litt 'stuck' for å si det pent...

'Don't shit where you eat'

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ja nå er det sikkert det. Om det skjærer seg så er du litt 'stuck' for å si det pent...

'Don't shit where you eat'

Er det virkelig så ille om det skulle skje noe? Om det skjærer seg kan man vel likevel være venner?

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Er det virkelig så ille om det skulle skje noe? Om det skjærer seg kan man vel likevel være venner?

I forhold til jobbsammenheng så er dette utrolig naivt.

Hadde aldri aldri tatt sjansen på det.

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

I forhold til jobbsammenheng så er dette utrolig naivt.

Hadde aldri aldri tatt sjansen på det.

Hva mener du?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...