Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Jeg begynte på letrozol denne syklusen pga sekundær barnløshet. Begynte dag 4 i syklusen, og tok tabletten i 5 dager. Dag 17 og 18 hadde jeg veldig mye smerter i nedre del av magen. Jeg har enda ikke hatt noe eggløsning slim. Kan jeg allikevel ha hatt eggløsning selv uten slim? Nå er jeg på dag 22.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Umulig å vite. Har du tatt EL tester og temperatur så kan det muligens gå å gjette. Fikk du noe oppfølging med UL?

• Liker 1
Skrevet
HeleneHS skrev (5 minutter siden):

Umulig å vite. Har du tatt EL tester og temperatur så kan det muligens gå å gjette. Fikk du noe oppfølging med UL?

Nei. Har ikke tempet eller testet. Og ikke fått noe oppfølging med UL 😧

AnonymBruker
Skrevet

Men du skal sjekke med blodprøver om du har eggløsning, håper jeg?? Håper du får god nok oppfølging med tanke på om Letrozol funker eller ikke.

Anonymkode: 85034...3dd

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Men du skal sjekke med blodprøver om du har eggløsning, håper jeg?? Håper du får god nok oppfølging med tanke på om Letrozol funker eller ikke.

Anonymkode: 85034...3dd

Har ikke fått noe beskjed om at jeg skal det. Skulle komme tilbake  om et år om det ikke hadde funket til det, fikk jeg beskjed på 😬

Skrevet
mammaønske skrev (1 time siden):

Har ikke fått noe beskjed om at jeg skal det. Skulle komme tilbake  om et år om det ikke hadde funket til det, fikk jeg beskjed på 😬

Du må ha mer oppfølging. Du kan få eggløsning dag 14-25 på letzerol. Eggløsning slim..smerter og symptomer er ikke gode indikasjoner på eggløsning. Dere bør iallefall ha sex enhver til 3 dag til dag 25 for å øke sjansen.

Men du burde gå ultralyd dag 12 og 18 for å se om egget faktisk vokser

• Nyttig 1
Skrevet

Du får INGEN oppfølging?! Hvem er det som har forskrevet Letrozol? Vet de hvordan det fungerer? Hvordan skal du vite at det har ønsket effekt? Du må jo vite om Letrozol faktisk gjør en forskjell og vurdere alternative behandlinger ellers? Skjønner ikke hvordan en lege kan være så uvitende (? Håper jeg!) at hen forskrever Letrozol uten oppfølging...

Vil anbefale deg å dra tilbake til legen som har forskrevet Letrozol og be om oppfølging!

Skrevet
HeleneHS skrev (52 minutter siden):

Du får INGEN oppfølging?! Hvem er det som har forskrevet Letrozol? Vet de hvordan det fungerer? Hvordan skal du vite at det har ønsket effekt? Du må jo vite om Letrozol faktisk gjør en forskjell og vurdere alternative behandlinger ellers? Skjønner ikke hvordan en lege kan være så uvitende (? Håper jeg!) at hen forskrever Letrozol uten oppfølging...

Vil anbefale deg å dra tilbake til legen som har forskrevet Letrozol og be om oppfølging!

Gynekolog på volvat som har skrevet ut letrozol 🙃

Skrevet
mommyaka skrev (1 time siden):

Du må ha mer oppfølging. Du kan få eggløsning dag 14-25 på letzerol. Eggløsning slim..smerter og symptomer er ikke gode indikasjoner på eggløsning. Dere bør iallefall ha sex enhver til 3 dag til dag 25 for å øke sjansen.

Vi har hatt masse sex siden mensen sluttet. Syntes det er rart at gynekologen på volvat ikke sa noe om oppfølging da...

Skrevet
mommyaka skrev (1 time siden):

Får be om ultralyd neste syklus om det ikke klaffer denne gangen.. Men fikk også beskjed at jeg kun skulle ta de annenhver syklus, stemmer det? Begynner å tvile veldig på gynekologen jeg går til nå...

Skrevet

Får be om ultralyd neste syklus om det ikke klaffer denne gangen.. Men fikk også beskjed at jeg kun skulle ta de annenhver syklus, stemmer det? Begynner å tvile veldig på gynekologen jeg går til nå...

Helt ærlig, så ville jeg personlig ikke dratt tilbake til samme gynekolog, men heller sett etter en alternativ behandler. Du burde be fastlegen din om å sende henvisning til gynekolog i det offentlige for en skikkelig utredning, selv om det tar litt tid, så er det viktig å stå "i kø". Også ville jeg søkt etter en erfaren gynekolog som er spesialist innen fertilitet og/eller pcos!

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Jeg tok så og si hver mnd. Om jeg fikk mensen så begynte jeg på ny runde. Om jeg ikke fikk begynte jeg på provera for å falsk mens..og så letzerol. 

Skrevet
mommyaka skrev (22 minutter siden):

Jeg tok så og si hver mnd. Om jeg fikk mensen så begynte jeg på ny runde. Om jeg ikke fikk begynte jeg på provera for å falsk mens..og så letzerol. 

Da prøver jeg det om det ikke klaffer nå, også kontakter jeg en ny gynekolog. Leste meg fram til at klinikk hausken skal være flinke på kvinnehelse og fertilitet. Så prøver de 🙃

• Nyttig 2
Skrevet

Tok du enkel eller dobbel dose letrozol? Hvis du går på enkel dose kan du høre med legen om du kan doble dosen neste måned. Jeg går på Letrozol nå. Jeg får oppfølging etter tre måneder hvis jeg ikke blir gravid på tre runder med  dobbel dose Letrozol. 

Skrevet
Yellow91 skrev (6 minutter siden):

Tok du enkel eller dobbel dose letrozol? Hvis du går på enkel dose kan du høre med legen om du kan doble dosen neste måned. Jeg går på Letrozol nå. Jeg får oppfølging etter tre måneder hvis jeg ikke blir gravid på tre runder med  dobbel dose Letrozol. 

Om hun skal ta dobbel bør hun få oppfølging. Du kan bli overstimulert...eller få flere egg

Skrevet
Yellow91 skrev (8 minutter siden):

Jeg går på enkel dose.

Skrevet
mommyaka skrev (1 minutt siden):

Om hun skal ta dobbel bør hun få oppfølging. Du kan bli overstimulert...eller få flere egg

Jeg skal kontakte klinikkhausken og snakke med de for å få oppfølging av de. 

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
mommyaka skrev (2 timer siden):

Jepp. Bør få bekreftelse på at det er OK. 

• 4 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk resept på Letrozol uten noe oppfølging. Tok dobbel dose da legen sa at i de fleste tilfeller må mange øke dosen fra enkel til dobbel for å få effekt. Så jeg startet rett på 5mg. Hadde også helt sinnsyke smerter under eggeløsning, men det ga effekt.. :) Er nå gravid med tvillinger på første forsøk med Letrozol. 

Anonymkode: 897be...01a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...