Gå til innhold

Fins det noen «parfyme» som ikke er full av skadelige stoffer ,men som er mer naturlig og som lukter godt?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen som har tips?☺️

Anonymkode: 34025...c9b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker eterisk olje på et armbånd med lavastein som er beregnet på det. 

Anonymkode: df1cf...508

AnonymBruker
Skrevet

Eteriske oljer er langt fra fri fra skadelige stoffer. Naturlig er ikke det samme som uskadelig. 

Anonymkode: e4288...c2d

• Nyttig 6
Skrevet

Det må bli eterisk olje, eller parfymer som er laget utelukkende av rene, eteriske oljer der alt som er i den, står i ingredienslisten. Alt som har hemmelig ingrediensliste kan man regne med at er skadelig, da det er masse skadelige stoffer som er godkjent som ingredienser i parfyme.

AnonymBruker
Skrevet

Bland eteriske olje sammen med en pastiller og smør, der du ellers ville sprayet parfymen. Men prøv et lite område først, tilfelle du får en reaksjon

Anonymkode: 64a17...a83

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Bland eteriske olje sammen med en pastiller og smør, der du ellers ville sprayet parfymen. Men prøv et lite område først, tilfelle du får en reaksjon

I alle dager hva skjedde her 😅😂 Mente: bland eteriske oljer sammen med en baseolje og smør på der du ellers ville sprayet parfyme. 

AnonymBruker
Skrevet

Det finnes mennesker med parfymeallergi. For dem vil det være skadelig å være i nærheten av deg, uansett hvilken parfyme du bruker og hvilke stoffer som finnes i den.

Anonymkode: fc323...856

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Clean.

Anonymkode: aff20...923

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Parfymeolje fra Nest. Anbefaler Balinese coconut!! den finnes på Sephora i utlandet men har sett den på finn.no

Anonymkode: 1a558...40e

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Jeg bruker eterisk olje på et armbånd med lavastein som er beregnet på det. 

Anonymkode: df1cf...508

:hoho:

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Parfymeolje fra Nest. Anbefaler Balinese coconut!! den finnes på Sephora i utlandet men har sett den på finn.no

Anonymkode: 1a558...40e

Parfymeolje er ikke bedre enn parfyme, de har ikke noen ingrediensliste de heller.

AnonymBruker
Skrevet

Bare dusj hver dag?

Anonymkode: ceaa5...3b8

AnonymBruker
Skrevet

Som noen nevner over her så er ikke naturlige parfymer allergivennlige, men det er ikke det trådstarter spør om heller.

Konvensjonelle parfymer inneholder ftalater og andre kjemikalier som kan etterligne østrogen eller forstyrre hormonbalansen.

Over til det du spør om trådstarter: Jeg har funnet noen parfymer som er baturlige som samtidig luker digg og ikke typisk økologisk: 

Pacifica - kommer i mange varianter, men er vanskelig å få tak i 

Floramé - jeg liker spesielt godt den som heter Vanilla. Kjøper den på ecco-verde.com 

Acorelle - mange gode, kjøpes på bl.a Greenspirit.no

Ellers er det veldig lett å lage selv! 50/50 vann og alkohol, og eteriske oljer etter eget ønske, evt litt glycerin og e-vitamin, men du må ikke ha det med. Mye billigere i lengden 😊

Anonymkode: d20cf...dee

• Nyttig 2
Skrevet

Korres som finnes hos Vita !

Skrevet
Nettrollet skrev (17 timer siden):

:hoho:

Jeg skjønner ikke helt hva som er morsomt med den kommetaren?

Skrevet
Maia70 skrev (Akkurat nå):

Jeg skjønner ikke helt hva som er morsomt med den kommetaren?

Eteriske oljer på lavastein? Det er jo hysterisk morsomt. :hoho:Som Chandler i Friends ville sagt; "Could you be any more New Age?"

• Liker 1
Skrevet
Nettrollet skrev (46 minutter siden):

Eteriske oljer på lavastein? Det er jo hysterisk morsomt. :hoho:Som Chandler i Friends ville sagt; "Could you be any more New Age?"

Det er jo bare praktisk. Istedenfor å ha det på huden kan du ha det på porøs stein. Og de svarer på spørsmålet til TS.image.png.685c1a46a69f534821b0283002d1b826.png

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
kaledonia skrev (8 timer siden):

Korres som finnes hos Vita !

Syntetisk parfyme i disse også.

Anonymkode: d20cf...dee

AnonymBruker
Skrevet

Hvit musk 🥰

Anonymkode: 17c8c...50b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...