AnonymBruker Skrevet 29. juni #1 Skrevet 29. juni Søker her for råd og tips😪; min kjære kastrerte pusegutt har vært borte i snart 3 uker. Han er en svært lettskremt og sky gutt som ble skremt bort hjemmefra pga mye bråk med byggningsarbeid. Han har aldri vært borte mere enn 2-3 timer hjemmefra før. Jeg føler jeg har gjort alt som står i min makt; annonsere på forskjellige grupper på Facebook , er ute 2-3 ganger om dagen å går tur, snakket med naboer, hjemløse katter, satt ut sandkassen, vært i kontakt med dyretolk og nå i dag skal jeg forsøke å få lånt kattefelle fra dyrebeskyttelsen. Området vi bor i er geografisk stort og mange gater, så ikke bare lett å vite hvor man skal begynne å leite. Jeg er helt knust av sorg og det værste er å ikke vite om han er i livet..💔. Trenger tips og råd fra Dere som har opplevd lignende.. Anonymkode: 2444d...1f3
Jadasikkert29 Skrevet 29. juni #2 Skrevet 29. juni AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Søker her for råd og tips😪; min kjære kastrerte pusegutt har vært borte i snart 3 uker. Han er en svært lettskremt og sky gutt som ble skremt bort hjemmefra pga mye bråk med byggningsarbeid. Han har aldri vært borte mere enn 2-3 timer hjemmefra før. Jeg føler jeg har gjort alt som står i min makt; annonsere på forskjellige grupper på Facebook , er ute 2-3 ganger om dagen å går tur, snakket med naboer, hjemløse katter, satt ut sandkassen, vært i kontakt med dyretolk og nå i dag skal jeg forsøke å få lånt kattefelle fra dyrebeskyttelsen. Området vi bor i er geografisk stort og mange gater, så ikke bare lett å vite hvor man skal begynne å leite. Jeg er helt knust av sorg og det værste er å ikke vite om han er i livet..💔. Trenger tips og råd fra Dere som har opplevd lignende.. Anonymkode: 2444d...1f3 Katter er stort sett nærmere enn du tror. Sjekk hos alle naboer (kanskje han er innestengt en plass?). Sett ut kattekasse om du har, da finner han lettere hjem om han har rotet seg bort. Heng opp lapper i nærområdet med bilde og dusør! Gå rundt når det er stillest (på kveldstid/natt stort sett) med litt kattemat i en boks som du rister på og rop på han. Når/hvis du finner han så håper jeg at du investerer i en gps til katter så du slipper at dette skjer igjen❤️
AnonymBruker Skrevet 29. juni #3 Skrevet 29. juni Takk for svar❤️! Har satt ut kassen Hannes og gått rundt å sjekket alle de nærmeste hagene( men er et stooort område). Den første uka sov jeg nesten ikke og var mye ute om natten. Lurer på om noen vet om overlevelsesinstinktet er sterkere enn evt angsten hos en katt? Dvs om han vil gjøre det han må for å overleve( fange mat og drikke) eller om han kan være så redd at han gjemmer seg og bare dør💔?? Anonymkode: 2444d...1f3
AnonymBruker Skrevet 30. juni #4 Skrevet 30. juni Ingen som har noen tips å komme med? Anonymkode: 2444d...1f3
Lengz00 Skrevet 4. juli #5 Skrevet 4. juli Instinktet er sterkt hos katter ja, og teknikken på å fange byttedyr blir bedre med tiden når de får øvd seg, nå er det sommer og masse mus/rotter/fugler, så jeg tenker at katten klarer seg en stund på egen hånd uten å sulte ihjel på denne tiden av året. Dersom katten ikke lenger er i live er det nok andre grunner enn sulten... Vi har en katt som er veldig sterkt knyttet til en i kollektivet, da han reiste hjem på ferie i flere uker i 2023 og jeg var igjen her forsvant hun plutselig. Jeg var ute og lette både alene og med en av de andre kattene våre i bånd daglig, snakket med alle naboer, sjekket lokale fb-grupper i tilfelle hun var påkjørt, men ingen funn. Det gikk 2-3 uker uten noen resultater. Samme dag som han i kollektivet skulle komme tilbake hit kom hun tuslende inn på kjøkkenet av seg selv, helt fin i formen. Så ja, det kan gå bra, men jeg ville ikke sluttet å lete om jeg var deg! Tipper katten er i nærheten, spesielt på kveldstid! Kattefelle er nok et smart trekk om katten er nervøs uansett, og å sette ut doen er veldig lurt!🙂
AnonymBruker Skrevet 4. juli #6 Skrevet 4. juli Har du en usikker katt så holder du den inne. Så det her kan du takke deg selv for 😡 Anonymkode: 28114...2d4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå