Gå til innhold

Ville du dratt til Tyrkia denne sommeren?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor/Hvorfor ikke?

Vi er et samboerpar. 

Anonymkode: 882ba...f78

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei.Altfor varmt!Er jo hetebølge i store deler av Europa.Ville reist et sted hvor det ikke var så varmt.Kanskje til Danmark!☺️

Anonymkode: 4e5e8...715

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville ikke reist til Tyrkia noen årstid - jeg foretrekker reisemål hvor demokrati, ytringsfrihet og menneskerettigheter har en naturlig og selvfølgelig plass.

Anonymkode: 5b966...773

• Liker 10
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg ville ikke reist til Tyrkia noen årstid - jeg foretrekker reisemål hvor demokrati, ytringsfrihet og menneskerettigheter har en naturlig og selvfølgelig plass.

Lykke til med å reise noen plasser. Ca alle land har brudd på menneskerettigheter i større eller mindre grad. Til og med Norge (feks for lang tids bruk av glattcelle, barnevern osv).

Anonymkode: bfbbc...891

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Om du er blondine ville jeg ikke reist til Tyrkia. Selvom jeg gikk med min daværende kjæreste ble jeg klådd på og fikk ikke fred noe sted.Det var rett og slett skikkelig ekkelt og skummelt. Noen puttet også noe oppi drinken min på utested så jeg endte opp på tyrkisk sykehus.😳For en opplevelse.En annen ting er at de har en sånn kultur at de ønsker at du skal prute på alt og de blir fornærmet om du ikke pruter.Det kan være litt slitsomt om en bare har lyst til å kjøpe noe raskt.Greit å få ting billigere altså,men slitsomt å diskutere pris for hver ting en skal kjøpe.Og i gatene med restauranter er det sånne innkastere overalt.Det var veldig slitsomt å gå der.Der fikk man ikke fred hvertfall. Tyrkia reiser jeg aldri til igjen.

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde gjerne dratt til Tyrkia denne sommeren hvis jeg hadde hatt tid, men det har jeg ikke. Jeg tenker politikken i Tyrkia er preget av at landet ligger der det ligger og med de naboene de har (særlig Syria), så for meg er politikken i USA og Ungarn minst like uspiselig, bare at de ikke har en god forklaring på det. 

Tyrkia har vakkert landskap, trivelige mennesker, ca verdens beste mat og masse kultur, sånn i tillegg til å være billig.

Anonymkode: c9320...bad

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Prisene på mat og drikke har gått opp markant de 3-4 siste årene, så vil ikke si at Tyrkia er spesielt billig lenger. All inklusive kan anbefales, eller spis på steder der tyrkerne selv spiser. Alkohol er dyrt.

Anonymkode: c3887...0cc

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Om du er blondine ville jeg ikke reist til Tyrkia. Selvom jeg gikk med min daværende kjæreste ble jeg klådd på og fikk ikke fred noe sted.Det var rett og slett skikkelig ekkelt og skummelt. 

Er blondine, og over 45 om det har noe å si.

Anonymkode: 882ba...f78

• Liker 1
Skrevet

For varmt nå. Men elsker å reise dit på våren og høsten. 

• Liker 1
Skrevet

Ville aldri reist til Tyrkia uansett. Et tulleland. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Lykke til med å reise noen plasser. Ca alle land har brudd på menneskerettigheter i større eller mindre grad. Til og med Norge (feks for lang tids bruk av glattcelle, barnevern osv).

Anonymkode: bfbbc...891

Nyanser og relativitet og sånne ting finnes ikke i din verden?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ville aldri reist dit på sommeren. I februar var det fint. 

Anonymkode: 0848d...ae2

Skrevet

Tyrkia er et flott ferieland med veldig hyggelige folk. Jeg merker meg at mange med riktig moral forkaster det å reise til Tyrkia fordi Erdogan er en jævla idiot. Jeg er ikke så opptatt av høy moral og tenker at en stor del av befolkningen har turisme som levebrød og hvorfor skal jeg straffe dem, de prøver jo bare å overleve. Merk at Tyrkia er så mye mer enn Alanya og historien som går tusenvis av år tilbake er fascinerende. Jeg er ikke enig at det er blitt så veldig mye dyrere i Tyrkia enn i de fleste andre land i Europa. Husk at liren nå kun er verd 25 øre. Hvis folk kun er opptatt av pris på alkohol så tenker jeg da får de heller holde seg borte.

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Varmen på sommeren er vel stort sett sammenlignbart med de andre landene langs Middelhavet. Jeg hadde ikke hatt noen bekymring med å reise dit i sommer.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Nei.Altfor varmt!Er jo hetebølge i store deler av Europa.Ville reist et sted hvor det ikke var så varmt.Kanskje til Danmark!☺️

Kanskje Danmark blir det nye syden? Fjellape-invasjon:)

Anonymkode: 4530b...820

Gjest Cartman
Skrevet

For varmt for meg, men har stor forståelse for at folk liker Tyrkia. I Tyrkia har man kultur, god mat og nydelige strender. Tipp topp land.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville ikke dratt til Tyrkia NOEN sommere, så nei, ikke denne heller. Har venninner som har vært der, og det var et jævla mas av påtrengende tyrkiske menn. Selgere og sjekking, innkastere til steder osv. Det var et vanvittig mas hele ferien. sier alle. Ingen av mine venninner ønsker å dra til Tyrkia en gang til, det holdt med en gang.

Etter hva de forteller kunne jeg ikke tenke meg å dra dit. Så mange andre land som frister.

Anonymkode: 31d1d...c70

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Tyrkia er ikke Europa, men Asia. Og vil man sydover så er vel ikke Danmark lang nok. 😄

Anonymkode: aed7b...007

Skrevet

Hvorfor/Hvorfor ikke?

Vi er et samboerpar

Hvorfor i det hele tatt stille spørsmålet ? Selvfølgelig ville jeg dratt.

(2024 reiste 119000 nordmenn på ferie til Tyrkia)

AnonymBruker
Skrevet

Ja reiser om 20 dager, har swim out rom😁

Anonymkode: 8652b...3c4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...