Gå til innhold

Juleduft til duftposer??

Pearl

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har sydd noen flotte duftposer og så har jeg tenkt å gi den ene til min mor som fyller året i desember. Men hvor kan jeg finne gode lukter til å ha oppi?? Hva heter de luktene som er typisk jul??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg så her om dagen at de hadde store poser med innhold til duft-poser på IKEA. Husker desverre ikke hva det kostet, men det er sikkert billigere enn andre steder.

Ellers er vel kanel og nellik typiske juledufter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo prøve å lage duften selv også. Rasp skallet av appelsiner, likeså med epler. Putt oppi kanelstenger og noen nellikkspiker f.eks. Skal lage julete til noen venninner i år. Hvor alt ovennevnte skal i ,bortsett fra nellikkspiker, også skal jeg kjøpe vanlig frokost-te og blande det i. Det er godt! :P Eller så kan du jo prøve med noe annet som lukter jul...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Engel, ikke pålogget

Efelia, tørker du skallet? Eller, det gjør du selvfølgelig, ellers vil det jo bare mugne/råtne. Men tørker du det på noen spisiell måte? Lufttørker, i ovn e.l.? Gøy å lage egen te!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Engel! Joda, jeg tørker frukten. Glemte å skrive det ser jeg :smile:

Jeg tørker det i ovn, på svak varme over lang tid. ca 100-175 grader eller noe i den dur. Nå er det ett helt år siden sist jeg lagde dette da, så jeg husker ikke eksakt...tror jeg skrev det ned ett sted, skal sjekke det opp... Men de tørker veldig mye fortere da, og så får du jo ut all fukten så du slipper muggel! :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...