K.B. Skrevet 30. juni #61 Skrevet 30. juni Herregud! Sarpsborg er ikke Mogadishu, nå får dere ta dere sammen! Jeg beveger meg rundt i Fredrikstad, inkludert sentrum ganske ofte og det er definitivt en trygg by på alle måter. 1
AnonymBruker Skrevet 8. juli #62 Skrevet 8. juli Jeg har bodd i Fredrikstad siden 2017, som innflytter. Fredrikstad er pent og ålreit. Det er nok den byen i Østfold med størst mangfold av kulturtilbud og lignende. Enkelte mener at folk i Fredrikstad er veldig joviale og utadvendte, men det inntrykket har ikke jeg. En stor del av befolkninga virker "avslappa" utad, men jeg synes det blir litt vel overfladisk atmosfære. Fredrikstad har masse utfordringer blant ungdom, særlig vold og narkotika, men jeg har ingen barn selv, så jeg er kanskje ikke riktig person til å snakke om den saken. Det er synlig rus og psykiatri blant voksne, men hvis man har sitt eget liv på still, så har man ingenting med det miljøet å gjøre. Folk i Fredrikstad er ofte veldig liberal til narkotika, har jeg lagt merke til sånn generelt sett. Moss har pen natur og et økende kulturtilbud. Veldig praktisk med tog og ferge, hvis man har behov for å se litt andre plasser. Jeg synes Moss er litt kjedelig og for rolig for min del, men ikke nødvendigvis en dårlig plass å bo. Det spørs hva man verdsetter. Som andre plasser sliter Moss med rus og psykiatri, men man trenger ikke å være sammen med folk i det miljøet. Trygg by. Det største minuset er trafikken. Halden har pen arkitektur og litt kjekke kulturtilbud innimellom. Litt kjedelig by for min del, særlig på butikkfronten. Enkelte nabolag har preg av rus og psykiatri, inkludert falleferdige hus. Sarpsborg har god tilgang til natur og grøntareal. Det er kanskje det beste med Sarpsborg, haha. Byen har en høy andel narkomane og det synes godt i sentrum. Det skjer kanskje ikke all verden der, men jeg synes Sarpsborg er en ålreit by hvis jeg går lei av Fredrikstad. Trygg by med rolige folk. Min erfaring er at atmosfæren i Sarpsborg føles mer velkommen og avslappa enn i Fredrikstad. Dessuten er folk i Sarpsborg mindre overfladisk enn folk i Fredrikstad, sånn på det jevne. Jeg kunne gjerne bodd i Sarpsborg (Og nei, jeg har ikke vokst opp der). Anonymkode: ab6ae...69d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå