AnonymBruker Skrevet 30. juni #41 Skrevet 30. juni AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Skulle vært et komma der. Altså er overhodet ikke å sluke overskrifter rått, har bodd i ski. Blitt truet med kniv. Er gjenger der... Anonymkode: bcfa1...556 Er gjenger også i bygda jeg kommer fra på Sørlandet. Dessverre kan man være uheldig og krysse veier med de. Så usikker på hvor du kan flytte hvor det finnes verken innvandrere, ungdomsgjenger eller psyke mennesker for en rimelig penge dersom Ski oppleves farlig for deg. Anonymkode: 8bbfc...190
omnitron Skrevet 30. juni #42 Skrevet 30. juni Ønsker du å bo i en by er nok Fredrikstad best, begynner å bli mye innvandrergjenger og kriminalitet her også. Men det er jo ikke så sjeldent i byer lenger. Er det ikke viktig å bo i et sentrum vil jeg anbefale Skjeberg. Det er det beste stedet med god margin i Sarpsborg, her går også E6 tvers igjennom så det er stort sett kort avstand til det meste. 1
AnonymBruker Skrevet 30. juni #43 Skrevet 30. juni AnonymBruker skrev (1 time siden): Huff, tenk å være en minoritet. Tror du må langt ut på bygda for å unngå minoriteter. Mye rasisme i Halden, så du kan kanskje trives der..? Anonymkode: 14f80...a1d Ja er så rasistisk og ikke å ønske å bo med store ungdomsgjenger som lager bråk bortimot HVER DAG. Som henger i gågata og lager kvalm. Og er det ikke de så er det noen narkomane som løper rundt og roper og oppfører seg helt koko. Ser bortimot daglig slike ting i Saprsborg nå dessverre. Litt for ofte . Anonymkode: bcfa1...556
AnonymBruker Skrevet 30. juni #44 Skrevet 30. juni AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Er gjenger også i bygda jeg kommer fra på Sørlandet. Dessverre kan man være uheldig og krysse veier med de. Så usikker på hvor du kan flytte hvor det finnes verken innvandrere, ungdomsgjenger eller psyke mennesker for en rimelig penge dersom Ski oppleves farlig for deg. Anonymkode: 8bbfc...190 Noen områder er dog mer belastede enn andre. Noen steder er det jo mye bråk og politiutrykking og greier nesten daglig . Er og forskjell på å ha 5 innvandrere i klassen eller at 90% av klassen er innvandrere. På skoler der sistnevnte er tilfellet er det ofte MYE trøbbel. Er ganske stor forskjell. Nå er jo ikke HELE ski slik. Det er stort sett sentrum. Så å bo litt i utkanten av ski går vel fint. Men ski er blitt ganske dyrt. Så foretrekker hvis jeg kan finne noe fint sted å bo litt lengre nede her i sør. Hvis jeg ikke flytter til en eller annen bygd langt uti gokk for å slippe unna Østlandet 😂😂 neida.... Anonymkode: bcfa1...556
AnonymBruker Skrevet 30. juni #45 Skrevet 30. juni Nå har jeg bare vært på besøk, men synes Fredrikstad og omegn virker koselig. Du trenger jo ikke bo midt i byen. Det går gratis byferger fra bl.a. Kråkerøy og Gamlebyen og inn til sentrum. Anonymkode: 6ee9d...cfc 1
Milea8 Skrevet 30. juni #46 Skrevet 30. juni Av østfoldbyene du nevner ville jeg valgt Halden. Jeg ville nok ikke bosatt meg midt i sentrum, da det er litt mye rart som skjer. Det har de seneste årene blitt en del mer rus og bråk- og i selve bykjernen er det en større andel innvandring. Blant annet på byskolen. Jeg ville valgt området utenfor- typ opp mot Brødløs/ Strupe/ Brekkerød området. Knardal/ Hov er også gode steder. Uansett: Man finner mye rart uansett hvor man velger å bosette seg! Tidene forandrer seg, på godt og vondt- og du vil garantert finne rus/ gjenger/ bråk etc. også andre steder i landet. Alle byer uansett størrelse har noe, noen byer er mer belastet enn andre, men likevel vil jeg si at av de tre byene som er nevnt ville jeg valgt Halden- og Fredrikstad på en god nr 2.
AnonymBruker Skrevet 30. juni #47 Skrevet 30. juni Milea8 skrev (2 minutter siden): Av østfoldbyene du nevner ville jeg valgt Halden. Jeg ville nok ikke bosatt meg midt i sentrum, da det er litt mye rart som skjer. Det har de seneste årene blitt en del mer rus og bråk- og i selve bykjernen er det en større andel innvandring. Blant annet på byskolen. Jeg ville valgt området utenfor- typ opp mot Brødløs/ Strupe/ Brekkerød området. Knardal/ Hov er også gode steder. Uansett: Man finner mye rart uansett hvor man velger å bosette seg! Tidene forandrer seg, på godt og vondt- og du vil garantert finne rus/ gjenger/ bråk etc. også andre steder i landet. Alle byer uansett størrelse har noe, noen byer er mer belastet enn andre, men likevel vil jeg si at av de tre byene som er nevnt ville jeg valgt Halden- og Fredrikstad på en god nr 2. Jeg syns Sarpsborg er veldig ille, mye mer ille enn mange andre plasser jeg har bodd (har bodd litt rundt omkring). Er liksom på linje med Oslo. Fordi det er noe HVER DAG i sentrum her. Bevisstløse folk liggende i gata (rusmisbrukere/alkoholikere), folk som går rundt og roper om å drepe folk, gjenger av ungdommer som krangler med hverandre/andre, ungdommer med kniv osv. Er helt vilt ille her ift mange andre plasser Vil ikke at barna skal gå på skole med så mange problembarn heller... Vil si Østlandet har mer problemer med slikt enn feks vest , Trøndelag og Nord Norge (på generell basis, spørs jo litt på område/by og såklart). Skjønner man ikke kan slippe totalt unna alle steder, men må ds gå ann å bo en plass der det ikke skjer hver dag. Forsåvidt synd å høre at selv lille Halden har blitt invadert av slike problemer. Politikk på ville veier? Norge var jo ikke sånn for noen tiår siden...ikke på små plasser i alle fall Anonymkode: bcfa1...556
Milea8 Skrevet 30. juni #48 Skrevet 30. juni AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg syns Sarpsborg er veldig ille, mye mer ille enn mange andre plasser jeg har bodd (har bodd litt rundt omkring). Er liksom på linje med Oslo. Fordi det er noe HVER DAG i sentrum her. Bevisstløse folk liggende i gata (rusmisbrukere/alkoholikere), folk som går rundt og roper om å drepe folk, gjenger av ungdommer som krangler med hverandre/andre, ungdommer med kniv osv. Er helt vilt ille her ift mange andre plasser Vil ikke at barna skal gå på skole med så mange problembarn heller... Vil si Østlandet har mer problemer med slikt enn feks vest , Trøndelag og Nord Norge (på generell basis, spørs jo litt på område/by og såklart). Skjønner man ikke kan slippe totalt unna alle steder, men må ds gå ann å bo en plass der det ikke skjer hver dag. Forsåvidt synd å høre at selv lille Halden har blitt invadert av slike problemer. Politikk på ville veier? Norge var jo ikke sånn for noen tiår siden...ikke på små plasser i alle fall Anonymkode: bcfa1...556 Jeg har aldri likt Sarpsborg noe særlig- så det kan jeg ikke uttale meg noe om. Det kan godt hende, at det er mindre oppover mot Nord, og i Trøndelag. Men jeg tror det er mye rart der også i forhold til andre mindre steder igjen. Men at statistikken peker bedre der oppe tror jeg så gjerne på. Som sagt det er noe alle steder man velger å bosette seg. Det var en periode hvor jeg følte Halden var trygg, det hadde blitt ryddet opp i de værste miljøene, og der jeg vokste opp var det en periode blitt veldig bra- før det nå har gått litt ned igjen. Men jeg har hørt og snakket med andre- og avisen skriver om bråk og rus- politikerne lukker vel både øyne og ører så langt det lar seg gjøre. Heldigvis bor jeg ikke midt i byen, og her jeg bor er det roligere, og en tryggere oppvekst for barna. Rus tror jeg man kommer borti uansett hvor i landet man måtte bo- eller høre om/ ser. Noen steder i større grad enn andre
AnonymBruker Skrevet 30. juni #49 Skrevet 30. juni Milea8 skrev (Akkurat nå): Jeg har aldri likt Sarpsborg noe særlig- så det kan jeg ikke uttale meg noe om. Det kan godt hende, at det er mindre oppover mot Nord, og i Trøndelag. Men jeg tror det er mye rart der også i forhold til andre mindre steder igjen. Men at statistikken peker bedre der oppe tror jeg så gjerne på. Som sagt det er noe alle steder man velger å bosette seg. Det var en periode hvor jeg følte Halden var trygg, det hadde blitt ryddet opp i de værste miljøene, og der jeg vokste opp var det en periode blitt veldig bra- før det nå har gått litt ned igjen. Men jeg har hørt og snakket med andre- og avisen skriver om bråk og rus- politikerne lukker vel både øyne og ører så langt det lar seg gjøre. Heldigvis bor jeg ikke midt i byen, og her jeg bor er det roligere, og en tryggere oppvekst for barna. Rus tror jeg man kommer borti uansett hvor i landet man måtte bo- eller høre om/ ser. Noen steder i større grad enn andre Men som jeg sier, stor forskjell på slike ting jeg never HVER DAG dag inn og dag ut og veldig synlig i bybildet og at ting skjer en gang i blant. I Oslo er det jo type hver dag i de belastede områdene (Vaterland, Grønland og drt området). Det er jo og forvente, Oslo er en stor by. Noe jeg derimot ikke hadde forventet er at en så liten plass som Saprsborg nesten har samme nivå av bråk og faenskap som Oslo sentrum . Drar man til Moss sentrum så er ikke det en greie i like stor grad som her i Sarpsborg for eksempel. Selv om det såklart eksisterer rusbruk og innvandrere der og. Men til gode og se de samle seg i den graden de gjør i sarp+ lage like mye bråk. Heller ikke sett 50 somaliere i parken i Moss for å si det sånn.. er som å bo i Oslo nesten . Virker som kommunen har syns det har vært et sjakktrekk og samle alt av problemer og kommunale boliger i et område. Virkelig ikke lurt. Anonymkode: bcfa1...556
Milea8 Skrevet 30. juni #50 Skrevet 30. juni AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Men som jeg sier, stor forskjell på slike ting jeg never HVER DAG dag inn og dag ut og veldig synlig i bybildet og at ting skjer en gang i blant. I Oslo er det jo type hver dag i de belastede områdene (Vaterland, Grønland og drt området). Det er jo og forvente, Oslo er en stor by. Noe jeg derimot ikke hadde forventet er at en så liten plass som Saprsborg nesten har samme nivå av bråk og faenskap som Oslo sentrum . Drar man til Moss sentrum så er ikke det en greie i like stor grad som her i Sarpsborg for eksempel. Selv om det såklart eksisterer rusbruk og innvandrere der og. Men til gode og se de samle seg i den graden de gjør i sarp+ lage like mye bråk. Heller ikke sett 50 somaliere i parken i Moss for å si det sånn.. er som å bo i Oslo nesten . Virker som kommunen har syns det har vært et sjakktrekk og samle alt av problemer og kommunale boliger i et område. Virkelig ikke lurt. Anonymkode: bcfa1...556 DA bør du lese lokalavisene til østfoldbyene også, det står nesten daglig(gjerne i en bisetning eller no’) noe om f.eks rus og eller ungdomsbråk etc. Poenget var bare at man kommer aldri helt UNNA slike ting. Det er alltid noe i vært bybilde. Det er ikke NØDVENDIGVIS bedre i nord over- det finnes steder med mye mer innvandring oppover enn i Halden f.eks. hvis det er det som er det store problemet.
AnonymBruker Skrevet 30. juni #51 Skrevet 30. juni Milea8 skrev (2 minutter siden): DA bør du lese lokalavisene til østfoldbyene også, det står nesten daglig(gjerne i en bisetning eller no’) noe om f.eks rus og eller ungdomsbråk etc. Poenget var bare at man kommer aldri helt UNNA slike ting. Det er alltid noe i vært bybilde. Det er ikke NØDVENDIGVIS bedre i nord over- det finnes steder med mye mer innvandring oppover enn i Halden f.eks. hvis det er det som er det store problemet. Har du lest kommentarene mine, snakker ikke om å slippe unna men ikke å ha dette makkverket hver dag. Noen steder er helt klart MYE verre enn andre. Det er IKKE sånn i feks Harstad eller Narvik sentrum. Det er ikke sånn i Moss sentrum. I Sarpsborg sentrum derimot... Sarpsborg er blitt virkelig ille, håpet kanskje noen byer rundt om er bedre evt andre områder av Sarp. Virker jo sånn heldigvis basert på kommentarene. Anonymkode: bcfa1...556
Snok1 Skrevet 30. juni #52 Skrevet 30. juni AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er jo fakta så hvorfor sier du bare "eeehh ... OK" Anonymkode: bcfa1...556 Det er ikke fakta, det er fordomsfullt piss. Men det er dine fordommer og ditt tap. Trøgstad og Røros virker som fine bosteder for deg.
AnonymBruker Skrevet 30. juni #53 Skrevet 30. juni Snok1 skrev (1 minutt siden): Det er ikke fakta, det er fordomsfullt piss. Men det er dine fordommer og ditt tap. Trøgstad og Røros virker som fine bosteder for deg. Fordomsfullt piss ja... Se litt på tall fra ssb du. Afrikanske og asiatiske innvandrere er sterkt overrepresentert i en rekke typer kriminalitet. Det er stort sett ikke norske ungdommer som flyr rundt i disse gjengene og knivstikker og lager faenskap du innser det? https://www.nrk.no/stor-oslo/kriminalitet-og-innvandring_-unge-somaliske-menn-topper-listen-i-oslo-1.17161405 Si meg, driver ssb med fordomsfullt pisspreik og etter din mening? Er fakta rasistisk? Anonymkode: bcfa1...556
Mayamus Skrevet 30. juni #54 Skrevet 30. juni Av de tre du nevner tror jeg at jeg hadde valgt Halden. Litt langt unna Oslo osv. Men man er nærme Sverige da som kan være en fordel. Jeg er på flyttefot til Østfold selv, og tror jeg har lagt min elsk på Rygge. Synes ikke boligprisene der var avskrekkende. Innforbi hva jeg kan få kjøpt som aleneforsørger. Men jeg ønsker å jobbe i Oslo (i hovedsak på grunn av lønn), så da blir Halden litt for langt unna.
Milea8 Skrevet 30. juni #55 Skrevet 30. juni AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Har du lest kommentarene mine, snakker ikke om å slippe unna men ikke å ha dette makkverket hver dag. Noen steder er helt klart MYE verre enn andre. Det er IKKE sånn i feks Harstad eller Narvik sentrum. Det er ikke sånn i Moss sentrum. I Sarpsborg sentrum derimot... Sarpsborg er blitt virkelig ille, håpet kanskje noen byer rundt om er bedre evt andre områder av Sarp. Virker jo sånn heldigvis basert på kommentarene. Anonymkode: bcfa1...556 Joda, jeg har lest kommentarene dine. Og jeg har svart deg på hvem by jeg ville valgt. Kanskje du skulle vurdere å flyttet ett annet sted enn Østfold. Siden både Narvik og Harstad er steder med mindre tull. Eller du kan velge Moss siden det heller ikke er så mye der. Høres ut som Nord Norge passer for deg da
Mayamus Skrevet 30. juni #56 Skrevet 30. juni AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Fordomsfullt piss ja... Se litt på tall fra ssb du. Afrikanske og asiatiske innvandrere er sterkt overrepresentert i en rekke typer kriminalitet. Det er stort sett ikke norske ungdommer som flyr rundt i disse gjengene og knivstikker og lager faenskap du innser det? https://www.nrk.no/stor-oslo/kriminalitet-og-innvandring_-unge-somaliske-menn-topper-listen-i-oslo-1.17161405 Si meg, driver ssb med fordomsfullt pisspreik og etter din mening? Er fakta rasistisk? Anonymkode: bcfa1...556 Jeg bor et sted hvor det er langt mellom innvandrere. Allikevel er det et stort problem med ungdommersgjenger og kriminalitet. Her går norske 15-åringer med kniv på skolen, har også blitt slik at ungdommene ikke får gå på felles toalett på ungdomsskolen fordi det har skjedd flere voldtekter i skoletiden. De må nå hente eb voksen som kan låse de inn på toalettet og vente på de til de er ferdig. Poenget er at man kan lese mye av statistikk, men man kan og vri og vende litt på det slik at tallene kan leses som man selv ønsker. Problemer finnes overalt. Og hvis du sjekker hvem som begår flest vold og seksualforbrytelser her i landet så kan det hende du blir overrasket
AnonymBruker Skrevet 30. juni #57 Skrevet 30. juni Mayamus skrev (Akkurat nå): Jeg bor et sted hvor det er langt mellom innvandrere. Allikevel er det et stort problem med ungdommersgjenger og kriminalitet. Her går norske 15-åringer med kniv på skolen, har også blitt slik at ungdommene ikke får gå på felles toalett på ungdomsskolen fordi det har skjedd flere voldtekter i skoletiden. De må nå hente eb voksen som kan låse de inn på toalettet og vente på de til de er ferdig. Poenget er at man kan lese mye av statistikk, men man kan og vri og vende litt på det slik at tallene kan leses som man selv ønsker. Problemer finnes overalt. Og hvis du sjekker hvem som begår flest vold og seksualforbrytelser her i landet så kan det hende du blir overrasket Du skjønner ikke statistikk i det hele tatt du... Bare fordi det finnes norske kriminelle betyr ikke det at innvandring og kriminalitet ifb med dette ikke er et mye større problem. Du har hørt om overrepresententasjon ikke sant? Den er jo helt sinnsykt for enkelte grupper. Feks de fra Somalia. Krisedårlig integrert, arbeidsledigheten skyhøy, kriminaliteten blant dem skyhøy. Si meg hadde du hatt lyst til at barna dine skal vokse opp i et miljø fult av disse? Ispedd litt narkomane. Det handler om barna mine sin trygghet. Ikke fordommer. Det handler om statistikk og fakta også. Anonymkode: bcfa1...556
Mayamus Skrevet 30. juni #58 Skrevet 30. juni AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Du skjønner ikke statistikk i det hele tatt du... Bare fordi det finnes norske kriminelle betyr ikke det at innvandring og kriminalitet ifb med dette ikke er et mye større problem. Du har hørt om overrepresententasjon ikke sant? Den er jo helt sinnsykt for enkelte grupper. Feks de fra Somalia. Krisedårlig integrert, arbeidsledigheten skyhøy, kriminaliteten blant dem skyhøy. Si meg hadde du hatt lyst til at barna dine skal vokse opp i et miljø fult av disse? Ispedd litt narkomane. Det handler om barna mine sin trygghet. Ikke fordommer. Det handler om statistikk og fakta også. Anonymkode: bcfa1...556 Skjønner det meget godt. Da kan jeg like godt si at jeg ikke vil at barna mine skal vokse opp i et samfunn med menn, fordi det er flest menn som voldtar barn. Jeg ønsker heller ikke at barna skal omgåes noen som mottar sosial hjelp, da de også er sterkt overrepresentert i statistikken om psykisk vold. Visste du forresten at paracet kan være kreftfremkallende? 99% av de som har fått påvist kreft har nemlig tatt en paracet iløpet av livet? Handler om å se det store bildet ikke bare tall på et papir. 1
Snok1 Skrevet 30. juni #59 Skrevet 30. juni AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Fordomsfullt piss ja... Se litt på tall fra ssb du. Afrikanske og asiatiske innvandrere er sterkt overrepresentert i en rekke typer kriminalitet. Det er stort sett ikke norske ungdommer som flyr rundt i disse gjengene og knivstikker og lager faenskap du innser det? https://www.nrk.no/stor-oslo/kriminalitet-og-innvandring_-unge-somaliske-menn-topper-listen-i-oslo-1.17161405 Si meg, driver ssb med fordomsfullt pisspreik og etter din mening? Er fakta rasistisk? Anonymkode: bcfa1...556 Dette er ditt utsagn som jeg helt korrekt kaller fordomsfullt piss: «Knapt en etnisk nordmann igjen i enkelte bydeler, i NORGE.» Lenken din fra SSB har ingenting med dette å gjøre. At du sauser dette sammen forteller en god del om din bias og sannsynligvis om dine kognitive evner.
AnonymBruker Skrevet 30. juni #60 Skrevet 30. juni AnonymBruker skrev (5 timer siden): Son er dog en del billigere. Stor forskjell på prisene. Jeg kan jobbe hvor som helst i hele landet igrunn. Men for tiden er jobben i Saprsborg ja, men vil overhodet ikke bo her xD Moss er fin by men kjent for forferdelige Helsehus så vil ikke jobbe der. Mye i media om fryktkultur blant ansatte. Kjenner noen som har jobbet der og, ikke greit. Så det er jo stor ulempe med Moss isåfall Anonymkode: bcfa1...556 Men hvis du kan jobbe hvor som helst i landet, hvorfor i all verden har du låst deg fast til Østfold mtp boalternativ? Anonymkode: 10952...8f3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå