Maskinfører Skrevet 30. juni #21 Skrevet 30. juni Halden og eller Sarpsborg er spennende på Halden Festning 😀
AnonymBruker Skrevet 30. juni #22 Skrevet 30. juni AnonymBruker skrev (18 timer siden): Tja noen plasser er jo billig uten å være belastede. Mange slike steder på Vestlandet og i Trøndelag. De er billig fordi det ikke er så sentralt på en måte. Og det er greit nok, men når det i tillegg er mye narkotika og gjenggreier er det ikke helt ok lengre. Feks ski som vi vurderte en periode har mye problemer med innvandring og ungdomskriminalitet. Og er attpåtil mye dyrere. Så sliter med å finne hvor man kan bo til ca fornuftig pris men som ikke er kjempebelastet. Føler østlandet er vanskelig sånn sett. Kanskje vi bør flytte til en helt annen del av landet... For øvrig kan jo son være et alternativ. Det ut som prisene er ok, og er relativt liten plass. Kan ikke se for meg de har samme problemene men man vet jo aldri. Anonymkode: bcfa1...556 Ja, men Trøndelag er jo billig generelt, sånn bortsett fra Trondheim (som fortsatt er billig sammenlignet med Oslo). At et sted er rimelig har ikke alltid med belastning å gjøre, men også hvilken del av landet/hvor sentralt/usentralt. Fredrikstad er jo relativt sentralt og kort vei til Oslo, en by med nesten 90 000 innbyggere. Son er jo et hyggelig sted, men da kan du vel like gjerne bo i Moss hvis du ønsker litt mer by? Jeløya f.eks er veldig fint. Men altså, det vil alltid være forskjellige meninger om forskjellige steder. Mtp spørsmålet i tråden din så er det Halden jeg ville valgt. Hvis Son og Moss skulle bli nye alternativ, så hadde jeg heller valgt det. Kommer jo an på hvor du/dere skal jobbe, mer praktisk å bo i Halden enn Son hvis jobben er i Sarp. Anonymkode: 10952...8f3
AnonymBruker Skrevet 30. juni #23 Skrevet 30. juni Har inntrykk at de fleste boligfelt i nedre Glomma er ganske like, sentrumsområdene er mer belastet enn omkringliggende områder, det er likt for alle byer. Jeg er selv innflytter til utkanten av Gressvik og jeg opplever det som trygt, rolig og harmonisk. Har venner på Veum, Ambjørnrød, Kråkerøy og begby, virker som dette er klassiske norske forsteder som er fine steder for familier. Kommer fra Moss og flyttet hit fordi boligprisene er vesentlig lavere, og etter å ha bodd her noen år kan jeg rapportere at det er mye bedre vær her, folk er mye hyggeligere og det skjer mye mer her i Fredrikstad. Folk er glade i byen sin her, folk fra Moss er flaue over å komme derfra. Anonymkode: 1f734...9da 4
AnonymBruker Skrevet 30. juni #24 Skrevet 30. juni AnonymBruker skrev (22 timer siden): Hvilken av disse byene er best å bo med familie? Fredrikstad ser ut som den dyreste byen, men fortsatt ganske mye snillere priser enn Oslo og områdene rundt. Bor for tiden i Saprsborg sentrum men vil i alle fall vekk herfra. Utrolig mye rusmisbrukere og innvandrere som samles i store gjenger og lager bråk. 90% av folka når man går i parken er jo fra et annet land og man føler seg som en minoritet. Er det bedre i andre bydeler i Sarpsborg? Evt Fredrikstad eller Halden er og et alternativ da begge fortsatt er nærme jobb. Har ikke bil så kanskje Fredrikstad sånn sett er best, evt kjøpe bil hvis vi flytter til Halden. Anonymkode: bcfa1...556 Huff, tenk å være en minoritet. Tror du må langt ut på bygda for å unngå minoriteter. Mye rasisme i Halden, så du kan kanskje trives der..? Anonymkode: 14f80...a1d
AnonymBruker Skrevet 30. juni #25 Skrevet 30. juni Bakkeli er et ganske ressurssterkt område i Sarpsborg. Jeg vokste opp der. Folk var stort sett norske og middelklasse. Dro dog fra Sarpsborg ved første mulige anledning for 20 år siden og så meg aldri tilbake. Føler Fredrikstad og Halden går mye i det samme, men jeg har aldri bodd der, og håper jeg tar feil. Anonymkode: 5beac...436
Snok1 Skrevet 30. juni #26 Skrevet 30. juni Dersom du MÅ bo i Østfold er sørsiden av Jeløya eneste alternativ. Hvis du IKKE MÅ bo i Østfold, ikke bo i Østfold.
AnonymBruker Skrevet 30. juni #27 Skrevet 30. juni Jeg hadde ikke valgt noen av dem. Jeg bor i Våler utenfor Moss og her er det veldig fint, rolig og trygg. Litt avsides, men ikke mer enn 5-10 minutter til E6. Veldig trygt og godt her. Skulle jeg ikke bodd her hadde det blitt Moss eller Halmstad. Anonymkode: 24c9b...52a 1
AnonymBruker Skrevet 30. juni #28 Skrevet 30. juni Snok1 skrev (8 minutter siden): Dersom du MÅ bo i Østfold er sørsiden av Jeløya eneste alternativ. Hvis du IKKE MÅ bo i Østfold, ikke bo i Østfold. Der passer det best å bo om man kan jobbe hjemmefra eller ikke er i arbeid slik det er der nå og de neste årene frem til ny bro er på plass. Rekorden min på å komme fra E6 og over til Jeløy på en lørdag var 2 timer pga. kø Anonymkode: 24c9b...52a 1
Snok1 Skrevet 30. juni #29 Skrevet 30. juni AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Der passer det best å bo om man kan jobbe hjemmefra eller ikke er i arbeid slik det er der nå og de neste årene frem til ny bro er på plass. Rekorden min på å komme fra E6 og over til Jeløy på en lørdag var 2 timer pga. kø Anonymkode: 24c9b...52a Haha, ser den! Da er løsningen enten å sykle eller å velge bort Østfold. Mest sannsynlig det siste.
AnonymBruker Skrevet 30. juni #30 Skrevet 30. juni Bor på Opsund i Sarpsborg. Veldig barnevennlig og trygt. Kort vei til byen og alt man trenger. Trives veldig godt. Hvis du ikke trenger å bo sentralt og ikke trenger å tenke på reisevei hadde jeg sett på Manstad, Engelsviken, Saltnes osv Begby og Kråkerøy er også høyinntekts områder og mye barnefamilier. Anonymkode: 00dc4...f7f
AnonymBruker Skrevet 30. juni #31 Skrevet 30. juni AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Huff, tenk å være en minoritet. Tror du må langt ut på bygda for å unngå minoriteter. Mye rasisme i Halden, så du kan kanskje trives der..? Anonymkode: 14f80...a1d Rull inn. Det er verken kult eller naturlig å være minoritet i sitt eget land! Dessverre blir det mer og mer av dette over hele Østlandet, deler av Drammen og Oslo er f. eks. helt krise. Knapt en etnisk nordmann igjen i enkelte bydeler, i NORGE. Anonymkode: b74e8...7bf 6
AnonymBruker Skrevet 30. juni #32 Skrevet 30. juni Fredrikstad har flere ressurssterke områder, men flere av disse boligfeltene begynner å bli dyre. Anonymkode: 7ddc7...c01 1
Snok1 Skrevet 30. juni #33 Skrevet 30. juni AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Knapt en etnisk nordmann igjen i enkelte bydeler, i NORGE. Eeeeehh…..OK.
AnonymBruker Skrevet 30. juni #34 Skrevet 30. juni AnonymBruker skrev (19 timer siden): Mente ikke at ski var billig men at det var belastet selv om det ikke var billig. Formulerte meg litt dårlig. Lillestrøm er et til eksempel på det. Belastet område men dyrt fordi det er sentralt. Så er mye knyttet til det også. Men Østlandet virker som det har ekstremt mye belastede områder mtp innvandring. Kanskje best å flytte ut av landsdelen generelt, men mindre man har masse penger og kan bosette seg vekk fra alt sånt trøbbel.... Anonymkode: bcfa1...556 Jeg tenker man er ganske oversensitiv og sluker mye overskrifter i media om man mener Lillestrøm og Ski er så ‘belastet’. Men er man veldig opptatt av dette blir det jo også alt man ser til slutt. Om det blir for meget i byene du nevner så synes jeg du bør revurdere Moss/omegn og heller bo på litt mindre plass. Men styr unna Jeløya mtp trafikk-korken inn og ut fra øya, der ryker fort en time eller to 😅 Anonymkode: 8bbfc...190 1
AnonymBruker Skrevet 30. juni #35 Skrevet 30. juni AnonymBruker skrev (1 time siden): Ja, men Trøndelag er jo billig generelt, sånn bortsett fra Trondheim (som fortsatt er billig sammenlignet med Oslo). At et sted er rimelig har ikke alltid med belastning å gjøre, men også hvilken del av landet/hvor sentralt/usentralt. Fredrikstad er jo relativt sentralt og kort vei til Oslo, en by med nesten 90 000 innbyggere. Son er jo et hyggelig sted, men da kan du vel like gjerne bo i Moss hvis du ønsker litt mer by? Jeløya f.eks er veldig fint. Men altså, det vil alltid være forskjellige meninger om forskjellige steder. Mtp spørsmålet i tråden din så er det Halden jeg ville valgt. Hvis Son og Moss skulle bli nye alternativ, så hadde jeg heller valgt det. Kommer jo an på hvor du/dere skal jobbe, mer praktisk å bo i Halden enn Son hvis jobben er i Sarp. Anonymkode: 10952...8f3 Son er dog en del billigere. Stor forskjell på prisene. Jeg kan jobbe hvor som helst i hele landet igrunn. Men for tiden er jobben i Saprsborg ja, men vil overhodet ikke bo her xD Moss er fin by men kjent for forferdelige Helsehus så vil ikke jobbe der. Mye i media om fryktkultur blant ansatte. Kjenner noen som har jobbet der og, ikke greit. Så det er jo stor ulempe med Moss isåfall Anonymkode: bcfa1...556
AnonymBruker Skrevet 30. juni #36 Skrevet 30. juni AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jeg tenker man er ganske oversensitiv og sluker mye overskrifter i media om man mener Lillestrøm og Ski er så ‘belastet’. Men er man veldig opptatt av dette blir det jo også alt man ser til slutt. Om det blir for meget i byene du nevner så synes jeg du bør revurdere Moss/omegn og heller bo på litt mindre plass. Men styr unna Jeløya mtp trafikk-korken inn og ut fra øya, der ryker fort en time eller to 😅 Anonymkode: 8bbfc...190 Overhodet ikke blitt truet med kniv i ski sentrum... Problemet med Moss er ingen gode arbeidsplasser akkurat der for meg så må da pendle en eller annen plass Anonymkode: bcfa1...556
AnonymBruker Skrevet 30. juni #37 Skrevet 30. juni Snok1 skrev (15 minutter siden): Eeeeehh…..OK. Det er jo fakta så hvorfor sier du bare "eeehh ... OK" Anonymkode: bcfa1...556
AnonymBruker Skrevet 30. juni #38 Skrevet 30. juni AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Overhodet ikke blitt truet med kniv i ski sentrum... Problemet med Moss er ingen gode arbeidsplasser akkurat der for meg så må da pendle en eller annen plass Anonymkode: bcfa1...556 Skulle vært et komma der. Altså er overhodet ikke å sluke overskrifter rått, har bodd i ski. Blitt truet med kniv. Er gjenger der... Anonymkode: bcfa1...556
K.B. Skrevet 30. juni #39 Skrevet 30. juni Av Østfold byene, så er Fredrikstad den fineste med god margin. Halden er fint, men det er langt fra alt, unntatt Sverige da.. Sarpsborg er den tristeste og såfremt du ikke bor mot Høysand, som er i Skjeberg, så er ikke vannet i umiddelbar nærhet. Skjeberg er også litt avsidesliggende. Hvaler er flott om sommeren, men det er surt om høsten og vinteren og det er litt isolert, spesielt hvis du bor på Skjærhalden, skjer det en ulykke i tunellen, så er du litt stuck.. Men er båtliv, fisking, dykking osv. noe du er veldig opptatt av så vil det nok være et fint sted. Fredrikstad er det som er mest by, har best beliggenhet og det er likevel ikke lange veien til Sverige og rett under en time til Oslo. Fredrikstad er også større enn hva folk tror, så det er greit å se seg litt rundt. Når du kommer langt ut på Gressvik, så er det mange flotte strender, men det er også ganske langt inn til Fredrikstad sentrum.. 1
AnonymBruker Skrevet 30. juni #40 Skrevet 30. juni Bare å styre unna Sarpsborg iallfall. Her er det stort sett bare ubehagelig islam overalt og kommunen er så å si konkurs og særdeles dårlig drevet. Trist å si om eget hjemsted men jeg vet hva jeg snakker om. Dessverre står det ikke mye bedre til i byene rundt heller. Bare å styre unna. Anonymkode: 34479...9c4 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå