AnonymBruker Skrevet 29. juni #1 Skrevet 29. juni Hvilken av disse byene er best å bo med familie? Fredrikstad ser ut som den dyreste byen, men fortsatt ganske mye snillere priser enn Oslo og områdene rundt. Bor for tiden i Saprsborg sentrum men vil i alle fall vekk herfra. Utrolig mye rusmisbrukere og innvandrere som samles i store gjenger og lager bråk. 90% av folka når man går i parken er jo fra et annet land og man føler seg som en minoritet. Er det bedre i andre bydeler i Sarpsborg? Evt Fredrikstad eller Halden er og et alternativ da begge fortsatt er nærme jobb. Har ikke bil så kanskje Fredrikstad sånn sett er best, evt kjøpe bil hvis vi flytter til Halden. Anonymkode: bcfa1...556 1
AnonymBruker Skrevet 29. juni #2 Skrevet 29. juni Klarer visst ikke skrive i dag. Sarpsborg skulle det stå. Tastefeil med telefonen. Anonymkode: bcfa1...556
AnonymBruker Skrevet 29. juni #3 Skrevet 29. juni Det er veldig smak og behag. Jeg personlig liker ikke Fredrikstad som by, og ville dermed valgt Halden. Anonymkode: 10952...8f3
AnonymBruker Skrevet 29. juni #4 Skrevet 29. juni AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Det er veldig smak og behag. Jeg personlig liker ikke Fredrikstad som by, og ville dermed valgt Halden. Anonymkode: 10952...8f3 Av nysgjerrighet, hva liker du ikke med Fredrikstad? Syns det virker som en koselig by (kun vært noen ganger på besøk) Anonymkode: bcfa1...556
AnonymBruker Skrevet 29. juni #5 Skrevet 29. juni AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Hvilken av disse byene er best å bo med familie? Fredrikstad ser ut som den dyreste byen, men fortsatt ganske mye snillere priser enn Oslo og områdene rundt. Bor for tiden i Saprsborg sentrum men vil i alle fall vekk herfra. Utrolig mye rusmisbrukere og innvandrere som samles i store gjenger og lager bråk. 90% av folka når man går i parken er jo fra et annet land og man føler seg som en minoritet. Er det bedre i andre bydeler i Sarpsborg? Evt Fredrikstad eller Halden er og et alternativ da begge fortsatt er nærme jobb. Har ikke bil så kanskje Fredrikstad sånn sett er best, evt kjøpe bil hvis vi flytter til Halden. Anonymkode: bcfa1...556 Fredrikstad sliter veldig mye med ungdomskriminalitet og rus. så ville personlig ikke valgt det. Og er jo omtremt samme tilstander som Sarpsborg, de sklir jo omtrent over i hverandre. Kjenner ikke til Halden, men ville personlig ikke bodd i noen av disse 3 byene du nevner Anonymkode: 09735...1a4 1
Marye Skrevet 29. juni #6 Skrevet 29. juni Jeg har lyst til å flytte til Fredrikstad. Hadde hytte i området som ung 1
AnonymBruker Skrevet 29. juni #7 Skrevet 29. juni AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Fredrikstad sliter veldig mye med ungdomskriminalitet og rus. så ville personlig ikke valgt det. Og er jo omtremt samme tilstander som Sarpsborg, de sklir jo omtrent over i hverandre. Kjenner ikke til Halden, men ville personlig ikke bodd i noen av disse 3 byene du nevner Anonymkode: 09735...1a4 Skjønner, der jeg har vært i Fredrikstad har jeg liksom ikke sett noe til det så innbilte meg kanskje det stod bedre til. Har ikke så mange valg når man ikke har kjempegod økonomi. Oslo og byene rundt er alt for dyre nå. Moss er jo ok ish men fortsatt mye dyrere enn disse byene. Hører enkelte områder i Sarpsborg er mer ok (Skjeberg, Grålum, Borgenhaugen ). Gjelder kanskje for Fredrikstad også, at noen områder av byen er mer belastet Anonymkode: bcfa1...556
AnonymBruker Skrevet 29. juni #8 Skrevet 29. juni Kurland i Sarpsborg er kjempefint og veldig trygt og barnevennlig. Sentralt og innenfor bomringen. Hadde styrt unna selve sentrum, og på motsatt side. Anonymkode: aea49...1bd
AnonymBruker Skrevet 29. juni #9 Skrevet 29. juni AnonymBruker skrev (56 minutter siden): Kurland i Sarpsborg er kjempefint og veldig trygt og barnevennlig. Sentralt og innenfor bomringen. Hadde styrt unna selve sentrum, og på motsatt side. Anonymkode: aea49...1bd Det virker så nærme sentrum, er det langt nok unna til å komme seg vekk fra den tredje verden + narko bruken? XD Hva mener du motsatt side? Vil det inkludere Borgenhaugen osv? Hvorfor ikke? Anonymkode: bcfa1...556
AnonymBruker Skrevet 29. juni #10 Skrevet 29. juni AnonymBruker skrev (1 time siden): Av nysgjerrighet, hva liker du ikke med Fredrikstad? Syns det virker som en koselig by (kun vært noen ganger på besøk) Anonymkode: bcfa1...556 Jeg bare liker ikke atmosfæren/energien der. Sjarmløst, kunne aldri i verden bodd der. Anonymkode: 10952...8f3
AnonymBruker Skrevet 29. juni #11 Skrevet 29. juni AnonymBruker skrev (1 time siden): Skjønner, der jeg har vært i Fredrikstad har jeg liksom ikke sett noe til det så innbilte meg kanskje det stod bedre til. Har ikke så mange valg når man ikke har kjempegod økonomi. Oslo og byene rundt er alt for dyre nå. Moss er jo ok ish men fortsatt mye dyrere enn disse byene. Hører enkelte områder i Sarpsborg er mer ok (Skjeberg, Grålum, Borgenhaugen ). Gjelder kanskje for Fredrikstad også, at noen områder av byen er mer belastet Anonymkode: bcfa1...556 Det er jo en grunn til at disse byene er billig, TS. Det er ofte sånn at noen områder er mer belastet enn andre, men jeg personlig ville heller betalt mer for bolig i f.eks Moss hvis jeg først måtte bosette meg i Østfold. Anonymkode: 10952...8f3 1 1
Littelulla Skrevet 29. juni #12 Skrevet 29. juni (endret) Borgenhaugen er det vel også mye rart ved. Kurland, Grålum, Hannestad/Yven er ok områder. Alvim er veldig trygt, og multikulturelt, har jeg inntrykk av. Halden er en fin by, men det er mye rart i sentrum. Ville vel heller trukket meg litt på utsiden i såkalt. Veldig mye på kultursiden som skjer. Naturligvis bør man tåle mye både bil og musikk. Fredrikstad er på.mange måter en lik by som Sarpsborg. På Trosvik er det allright. Gressvik er fint. Engelsviken er nydelig, men ikke veldig sentralt. Skulle jeg selv bosatt med i Østfold tror jeg at jeg ville gått for Råde/Saltnes. Endret 29. juni av Littelulla
AnonymBruker Skrevet 29. juni #13 Skrevet 29. juni AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Det er jo en grunn til at disse byene er billig, TS. Det er ofte sånn at noen områder er mer belastet enn andre, men jeg personlig ville heller betalt mer for bolig i f.eks Moss hvis jeg først måtte bosette meg i Østfold. Anonymkode: 10952...8f3 Tja noen plasser er jo billig uten å være belastede. Mange slike steder på Vestlandet og i Trøndelag. De er billig fordi det ikke er så sentralt på en måte. Og det er greit nok, men når det i tillegg er mye narkotika og gjenggreier er det ikke helt ok lengre. Feks ski som vi vurderte en periode har mye problemer med innvandring og ungdomskriminalitet. Og er attpåtil mye dyrere. Så sliter med å finne hvor man kan bo til ca fornuftig pris men som ikke er kjempebelastet. Føler østlandet er vanskelig sånn sett. Kanskje vi bør flytte til en helt annen del av landet... For øvrig kan jo son være et alternativ. Det ut som prisene er ok, og er relativt liten plass. Kan ikke se for meg de har samme problemene men man vet jo aldri. Anonymkode: bcfa1...556
AnonymBruker Skrevet 29. juni #14 Skrevet 29. juni AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Tja noen plasser er jo billig uten å være belastede. Mange slike steder på Vestlandet og i Trøndelag. De er billig fordi det ikke er så sentralt på en måte. Og det er greit nok, men når det i tillegg er mye narkotika og gjenggreier er det ikke helt ok lengre. Feks ski som vi vurderte en periode har mye problemer med innvandring og ungdomskriminalitet. Og er attpåtil mye dyrere. Så sliter med å finne hvor man kan bo til ca fornuftig pris men som ikke er kjempebelastet. Føler østlandet er vanskelig sånn sett. Kanskje vi bør flytte til en helt annen del av landet... For øvrig kan jo son være et alternativ. Det ut som prisene er ok, og er relativt liten plass. Kan ikke se for meg de har samme problemene men man vet jo aldri. Anonymkode: bcfa1...556 Mente ikke at ski var billig men at det var belastet selv om det ikke var billig. Formulerte meg litt dårlig. Lillestrøm er et til eksempel på det. Belastet område men dyrt fordi det er sentralt. Så er mye knyttet til det også. Men Østlandet virker som det har ekstremt mye belastede områder mtp innvandring. Kanskje best å flytte ut av landsdelen generelt, men mindre man har masse penger og kan bosette seg vekk fra alt sånt trøbbel.... Anonymkode: bcfa1...556
AnonymBruker Skrevet 29. juni #15 Skrevet 29. juni AnonymBruker skrev (4 timer siden): Det virker så nærme sentrum, er det langt nok unna til å komme seg vekk fra den tredje verden + narko bruken? XD Hva mener du motsatt side? Vil det inkludere Borgenhaugen osv? Hvorfor ikke? Anonymkode: bcfa1...556 Ja, det er helt annet miljø her på denne siden. Jeg tenkte på andre siden av sentrum, sandesund og den veien. Borgenhaugen er jo ikke sentralt, men helt sikkert fint å bo der også😅 er jo ganske stort så noen steder bedre enn andre der også sikkert. Jeg bor på Kurland selv, men er innflytter. Anonymkode: aea49...1bd
AnonymBruker Skrevet 29. juni #16 Skrevet 29. juni Halden hadde jeg satset på da. Helt klart det tryggeste alternativet. Anonymkode: 46d8f...653 2
AnonymBruker Skrevet 29. juni #17 Skrevet 29. juni AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Ja, det er helt annet miljø her på denne siden. Jeg tenkte på andre siden av sentrum, sandesund og den veien. Borgenhaugen er jo ikke sentralt, men helt sikkert fint å bo der også😅 er jo ganske stort så noen steder bedre enn andre der også sikkert. Jeg bor på Kurland selv, men er innflytter. Anonymkode: aea49...1bd Mer opptatt av å komme meg ut av dette hølet enn hva som er sentralt for å være helt ærlig xD Anonymkode: bcfa1...556
AnonymBruker Skrevet 29. juni #18 Skrevet 29. juni AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Halden hadde jeg satset på da. Helt klart det tryggeste alternativet. Anonymkode: 46d8f...653 Kanskje liten nok plass til at det ikke har tonnevis av problemene Fredrikstad og Sarpsborg tydeligvis har? Men tenker å unngå sentrum av Halden og tror jeg isåfall, basert på at folk sier det er noe narkotikabruk der? Kjøper man bil går det vel greit. Anonymkode: bcfa1...556
AnonymBruker Skrevet 29. juni #19 Skrevet 29. juni AnonymBruker skrev (5 timer siden): Skjønner, der jeg har vært i Fredrikstad har jeg liksom ikke sett noe til det så innbilte meg kanskje det stod bedre til. Har ikke så mange valg når man ikke har kjempegod økonomi. Oslo og byene rundt er alt for dyre nå. Moss er jo ok ish men fortsatt mye dyrere enn disse byene. Hører enkelte områder i Sarpsborg er mer ok (Skjeberg, Grålum, Borgenhaugen ). Gjelder kanskje for Fredrikstad også, at noen områder av byen er mer belastet Anonymkode: bcfa1...556 Knapstad er ikke så langt fra Ski, tror de er en del rimelige hus, ellers må du nok lenger nedover i østfold. Mulig Halden er greit, har kun vært innom der et par ganger. Bor selv i Drøbak, så for meg ville det ikke vært aktuelt flytte på den kanten. Aldri likt Fredrikstad, og kan ikke fatte at folk flytter dit når de jobber og må pendle til Oslo. Anonymkode: 09735...1a4 1
AnonymBruker Skrevet 29. juni #20 Skrevet 29. juni AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Knapstad er ikke så langt fra Ski, tror de er en del rimelige hus, ellers må du nok lenger nedover i østfold. Mulig Halden er greit, har kun vært innom der et par ganger. Bor selv i Drøbak, så for meg ville det ikke vært aktuelt flytte på den kanten. Aldri likt Fredrikstad, og kan ikke fatte at folk flytter dit når de jobber og må pendle til Oslo. Anonymkode: 09735...1a4 Jeg må ikke pendle til Oslo da, takk Gud for det. Skjønner ikke folk som gidder å bo noe sted som helst der de må pendle med tog til Oslo. Toget står jo like ofte som det går Anonymkode: bcfa1...556
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå