AnonymBruker Skrevet 29. juni #1 Skrevet 29. juni Vi er tidlig 40 årene og syns han begynner å dabbe litt av allerede. Snakker som at helsen begynner å bli dårligere og mindre energi og vil mindre. Altså, jeg er i mitt livs form. Sprekere nå enn på mange mange år og har masse overskudd og barna begynner å bli store så de klarer seg en del selv. Skal man liksom sette seg i godstolen nå og bli værende i 40 år eller hvordan skal jeg ta dette opp? Han sover noe dårlig og er overvektig, men dette må han jo fikse selv. Har prøvd å si at en tur til legen kunne vært lurt men det mener han er bortkastet og ingenting legen kan gjøre med det. Har bedre og mer sex nå enn vi har hatt tidligere men det er det eneste som er blitt bedre. Syns også han begynner å bli vel negativ. Han har aldri vært noen optimist altså, men nå er det stadig mer. Er egentlig en veldig kjekk, utadvendt og morsom mann med sjarm jeg har, men syns det var vel ung å begynne å snakke om at vi begynner å dra på årene. Noen fler som kan relatere her? Anonymkode: d42e6...fc9 1 1 1
AnonymBruker Skrevet 29. juni #2 Skrevet 29. juni Høres ut som han ikke har det så bra psykisk? Har du snakket med han om hvordan han egentlig har det? Anonymkode: 3baf8...82d 2
AnonymBruker Skrevet 29. juni #3 Skrevet 29. juni Fallende testosteronnivå? Han må selvfølgelig ta ansvar for seg selv om han ikke bli singel med godstolen som sin beste venn. Trene, spise sunt, få en hobby. Foreslår at dete gjør noe aktivt sammen minst 1 dag i uken. Jeg foreslår styrketrening på treningssenteret. Sett av 1 time, hver onsdag. Om økten er 45 minutter eller 55 spiller ingen rolle. Bare hold det innenfor 1 time slik at det er lav terskel og gjennomførbart over tid. Ikke lek verdensmester, ikke legg opp til å gjøre alt sammen heller. Når dere etterhvert gidder. Gå en kort tur sammen 1 dag i uka i nabolaget. Ta på joggesko, gå i 15 minutter. Dette er en start. Ikke snakk om hvor fort du løper, hvor fit du er... gjør dette sammen.. Kanskje guleroten er at dere dusjer sammen etterpå? ❤️ Anonymkode: 9dd2e...c94 2 3
AnonymBruker Skrevet 29. juni #4 Skrevet 29. juni Kanskje på tide å oppgradere til en yngre og mer viril mann? Anonymkode: d9cf5...db0 1 1 1
Nowayback Skrevet 29. juni #5 Skrevet 29. juni AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Kanskje på tide å oppgradere til en yngre og mer viril mann? Anonymkode: d9cf5...db0 Virket ikke som om sex var problemet her, hvis du klarer å lese. 2 1
AnonymBruker Skrevet 29. juni #6 Skrevet 29. juni Mannen min er 45, og selv om han omtrent aldri drar seg på sofaen har han de siste årene lagt på seg litt mer enn han bør rundt magen, og får stadig små skader her og der (betennelse i en arm, vondt i et kne, strekk i en skulder, stiv i korsryggen osv). For noen mnd siden lå vi i senga etter sex (beste tidspunktet for en seriøs samtale, når tilknytningen er på topp), og jeg la fram at jeg er lei av å høre ham klage på ting om helt åpenbart kommer av selvpåført livsstil. Som vondter og dårlig søvn og bukser som ikke passer. Selv jobber jeg hardt for å holde meg frisk og slank, spiser renvare, går mye tur, trener crossfit og prioriterer søvn og utetid. Det går ikke lenger av seg selv nå som vi har bikket 40. Jeg ønsker å tilbringe resten av livet med ham, jeg ønsker at vi begge skal holde oss friske, og jeg ønsker å fortsette med hyppig og god sex. Hvis vi skal få til dette må han begynne å forebygge, ellers ender han opp feit, impotent og med smerter og ødelagt rygg om 10-15 år. Jeg vet det er mye styr å tenke over hva man spiser og å prioritere trening, men jeg er ikke interessert i unnskyldninger når jeg får det til selv. Han ble litt defensiv, men etter en times samtale innrømte han at jeg har rett. Så meldte vi ham på crossfit og nå trener vi sammen 3 ganger i uka. Vi lager mat sammen i helga, så vi ikke trenger å tenke så mye på det i ukedagene. Han har gått ned 3 kg og har blitt en god del sterkere. Jeg pusher ham ikke når vi først er kommet oss på trening, men han SKAL være med med mindre han er syk. Jeg mener jeg har rett til å sette foten ned for hans dårlige livsstil, fordi det går direkte og indirekte ut over familien vår. Vi er et team, og vi må begge legge ned en innsats hvis vi vil bli friske pensjonister sammen. Det er ikke greit å forfalle når det går an å forhindre det. Og at vi får grå hår og rynker er bare koselig, men søvnapne pga overvekt er ikke koselig og helt mulig å fikse. Sett ned foten TS. Anonymkode: 3a77a...4aa 3 1 7
Sander33 Skrevet 29. juni #7 Skrevet 29. juni (endret) 50 feit og ferdig? Det var mareritt. Jeg slapp! Har 25år helsen som 50! Gå inn i 40 og 50 årene overvektig og med dårlig helse er uaktuelt. Tung i kropp, alt er slit, og eneste man klarer er å kjøre bil til og fra jobben. For ett liv.. Livsstilsendring må til når man har feita opp kroppen over mange år med skakk-kjøring. Han har jo merket dette selv også. Garantert. Det er ikke alder, det er bare feil mosjon og ernæring over lang tid.. Fiks det, da kommer overskuddet og lysten tilbake også! Endret 29. juni av Sander33 2
bullehurk Skrevet 29. juni #8 Skrevet 29. juni Nowayback skrev (10 minutter siden): Virket ikke som om sex var problemet her, hvis du klarer å lese. Nei, men det henger i sammen. Begge deler skyldes samme sak, lavere/fallende testo.
AnonymBruker Skrevet 29. juni #9 Skrevet 29. juni AnonymBruker skrev (1 time siden): Vi er tidlig 40 årene og syns han begynner å dabbe litt av allerede. Snakker som at helsen begynner å bli dårligere og mindre energi og vil mindre. Altså, jeg er i mitt livs form. Sprekere nå enn på mange mange år og har masse overskudd og barna begynner å bli store så de klarer seg en del selv. Skal man liksom sette seg i godstolen nå og bli værende i 40 år eller hvordan skal jeg ta dette opp? Han sover noe dårlig og er overvektig, men dette må han jo fikse selv. Har prøvd å si at en tur til legen kunne vært lurt men det mener han er bortkastet og ingenting legen kan gjøre med det. Har bedre og mer sex nå enn vi har hatt tidligere men det er det eneste som er blitt bedre. Syns også han begynner å bli vel negativ. Han har aldri vært noen optimist altså, men nå er det stadig mer. Er egentlig en veldig kjekk, utadvendt og morsom mann med sjarm jeg har, men syns det var vel ung å begynne å snakke om at vi begynner å dra på årene. Noen fler som kan relatere her? Anonymkode: d42e6...fc9 Kanskje du har begynt å få endrede følelser pga perimenopause, da er det utrolig hvor mye vi begynner å se på som negativt og irriterende. Anonymkode: 54b15...a4d
AnonymBruker Skrevet 29. juni #10 Skrevet 29. juni Nowayback skrev (58 minutter siden): Virket ikke som om sex var problemet her, hvis du klarer å lese. Ja, men hva er vitsen dersom han ser gammel ut? Anonymkode: d9cf5...db0 1
AnonymBruker Skrevet 29. juni #11 Skrevet 29. juni AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ja, men hva er vitsen dersom han ser gammel ut? Anonymkode: d9cf5...db0 🙄🙄🙄 Anonymkode: 3a77a...4aa
AnonymBruker Skrevet 29. juni #12 Skrevet 29. juni AnonymBruker skrev (3 timer siden): Høres ut som han ikke har det så bra psykisk? Har du snakket med han om hvordan han egentlig har det? Anonymkode: 3baf8...82d Han sier selv har har det fint. Trives på jobb og hjemme, men han er ikke den som åpner seg så mye da. Ts Anonymkode: d42e6...fc9
AnonymBruker Skrevet 29. juni #13 Skrevet 29. juni AnonymBruker skrev (2 timer siden): Fallende testosteronnivå? Han må selvfølgelig ta ansvar for seg selv om han ikke bli singel med godstolen som sin beste venn. Trene, spise sunt, få en hobby. Foreslår at dete gjør noe aktivt sammen minst 1 dag i uken. Jeg foreslår styrketrening på treningssenteret. Sett av 1 time, hver onsdag. Om økten er 45 minutter eller 55 spiller ingen rolle. Bare hold det innenfor 1 time slik at det er lav terskel og gjennomførbart over tid. Ikke lek verdensmester, ikke legg opp til å gjøre alt sammen heller. Når dere etterhvert gidder. Gå en kort tur sammen 1 dag i uka i nabolaget. Ta på joggesko, gå i 15 minutter. Dette er en start. Ikke snakk om hvor fort du løper, hvor fit du er... gjør dette sammen.. Kanskje guleroten er at dere dusjer sammen etterpå? ❤️ Anonymkode: 9dd2e...c94 Ja har prøvd å få ha med på ting. Da får jeg bare til svar om han er nødt å være med. Gidder jo ikke slepe med en sur mann. Har hund som vi går tur med, men aldri sammen. Virker som han tenker mer at vi bytter på å gå med den istedenfor sammen. Ts Anonymkode: d42e6...fc9
AnonymBruker Skrevet 29. juni #14 Skrevet 29. juni AnonymBruker skrev (2 timer siden): Mannen min er 45, og selv om han omtrent aldri drar seg på sofaen har han de siste årene lagt på seg litt mer enn han bør rundt magen, og får stadig små skader her og der (betennelse i en arm, vondt i et kne, strekk i en skulder, stiv i korsryggen osv). For noen mnd siden lå vi i senga etter sex (beste tidspunktet for en seriøs samtale, når tilknytningen er på topp), og jeg la fram at jeg er lei av å høre ham klage på ting om helt åpenbart kommer av selvpåført livsstil. Som vondter og dårlig søvn og bukser som ikke passer. Selv jobber jeg hardt for å holde meg frisk og slank, spiser renvare, går mye tur, trener crossfit og prioriterer søvn og utetid. Det går ikke lenger av seg selv nå som vi har bikket 40. Jeg ønsker å tilbringe resten av livet med ham, jeg ønsker at vi begge skal holde oss friske, og jeg ønsker å fortsette med hyppig og god sex. Hvis vi skal få til dette må han begynne å forebygge, ellers ender han opp feit, impotent og med smerter og ødelagt rygg om 10-15 år. Jeg vet det er mye styr å tenke over hva man spiser og å prioritere trening, men jeg er ikke interessert i unnskyldninger når jeg får det til selv. Han ble litt defensiv, men etter en times samtale innrømte han at jeg har rett. Så meldte vi ham på crossfit og nå trener vi sammen 3 ganger i uka. Vi lager mat sammen i helga, så vi ikke trenger å tenke så mye på det i ukedagene. Han har gått ned 3 kg og har blitt en god del sterkere. Jeg pusher ham ikke når vi først er kommet oss på trening, men han SKAL være med med mindre han er syk. Jeg mener jeg har rett til å sette foten ned for hans dårlige livsstil, fordi det går direkte og indirekte ut over familien vår. Vi er et team, og vi må begge legge ned en innsats hvis vi vil bli friske pensjonister sammen. Det er ikke greit å forfalle når det går an å forhindre det. Og at vi får grå hår og rynker er bare koselig, men søvnapne pga overvekt er ikke koselig og helt mulig å fikse. Sett ned foten TS. Anonymkode: 3a77a...4aa Så godt at det virket hos dere 🥰 Ja lurer litt på hvordan jeg skal få tatt dette opp. Han kan være ganske nærtakende. Da er jeg bare teit og han går mer inn i en trass. Men skal prøve å ta det i en nær situasjon. Ts Anonymkode: d42e6...fc9 1
AnonymBruker Skrevet 29. juni #15 Skrevet 29. juni bullehurk skrev (2 timer siden): Nei, men det henger i sammen. Begge deler skyldes samme sak, lavere/fallende testo. Sexlivet er knall det og samme med mengde og lyst fra begge så er ikke der vår utfordring ligger. Ts Anonymkode: d42e6...fc9
AnonymBruker Skrevet 29. juni #16 Skrevet 29. juni AnonymBruker skrev (1 time siden): Ja, men hva er vitsen dersom han ser gammel ut? Anonymkode: d9cf5...db0 Han ser enda deilig ut i mine øyne så ikke noe problem der. Ts Anonymkode: d42e6...fc9 3
AnonymBruker Skrevet 29. juni #17 Skrevet 29. juni Kanskje han er i panikkalderen? Kanskje han ikke føler seg så gammel men er redd for alt han "går glipp av". Anonymkode: 8b91d...c10
AnonymBruker Skrevet 29. juni #18 Skrevet 29. juni Stram ham opp hvis du vil fortsette å ha ham. Drog i sofaen de neste 40 åra er en dårlig deal for deg. Tøff kjærlighet, krev endring. Anonymkode: 8af64...f2e 2
AnonymBruker Skrevet 29. juni #19 Skrevet 29. juni AnonymBruker skrev (1 time siden): Ja har prøvd å få ha med på ting. Da får jeg bare til svar om han er nødt å være med. Gidder jo ikke slepe med en sur mann. Har hund som vi går tur med, men aldri sammen. Virker som han tenker mer at vi bytter på å gå med den istedenfor sammen. Ts Anonymkode: d42e6...fc9 Selvfølgelig drar du han med. Når han ser og kjenner fordelene med det så går det mer av seg selv. Han vil like å føle seg sterkere, smidig, stram, mer energi. Garantert 😇 Anonymkode: 9dd2e...c94 1
AnonymBruker Skrevet 29. juni #20 Skrevet 29. juni AnonymBruker skrev (3 timer siden): Kanskje han er i panikkalderen? Kanskje han ikke føler seg så gammel men er redd for alt han "går glipp av". Anonymkode: 8b91d...c10 Men ville han ikke ønsket å gjøre noe om han hadde panikk da? Er jo det som er utfordrende at han ikke vil noe særlig. Ts Anonymkode: d42e6...fc9 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå