AnonymBruker Skrevet 29. juni #21 Skrevet 29. juni Har mann som reiser mye i jobben, og har alltid klart meg om jeg var syk og alene med barn. Mange som må det, av ulike grunner. Gjør selvfølgelig alt lettvindt da. Barn er ikke så opptatte av at det må være varm middag osv. Mer skjerm enn vanlig er også lov i sånne tilfeller. Men her må nesten bare du og mannen bli enige Anonymkode: 60142...e08 1
AnonymBruker Skrevet 29. juni #22 Skrevet 29. juni Det hadde vært naturlig for meg at han dro siden det var planlagt lenge og involverte flere andre. De gangene jeg har fått omgangssyken har nesten alltid sammenfalt med at mannen har vært på jobb (skiftturnus), og det er jo ikke noe han velger selv. Men det går jo på et vis, selv om jeg har ønsket at han skulle ha hatt fri og kunne ta seg av barna så jeg bare kunne stenge meg inne på soverommet med bøtta mi. Hadde det vært snakk om en tur han hadde gledet seg til og planlagt med venner, så tenker jeg at da skal han dra. Med mindre han følte seg dårlig eller var i noe særlig risiko for å være smittet selv da. Men jeg har aldri opplevd at jeg har smittet mannen selv om jeg får omgangssyke med jevne mellomrom pga. jobb i barnehage. Å være nøye med håndvask, mathygiene og vask av kontaktpunkter, pleier å funke. Hvis barna får det, pleier derimot den av oss som hjelper det syke barnet ofte også å få det. Anonymkode: 9b61c...e9a 2
KaraThrace Skrevet 29. juni #23 Skrevet 29. juni Kommer heeeeelt an på formen, barnet og hvor langt unna han er.. har du mulighet for å få handlehjelp av andre, etc. Må du være 80-100% alltid sammen med barnet, så absolutt ikke. Hvis barnet tåler at du er delvis til stede mentalt, så hvorfor ikke. Alt går, og en spysyke er som regel over etter 24 timer. Jeg hadde latt mannen dra, men han må handle inn snacks og middag til alle dagene før han dro. Og legge klar håndklær, bidra med sitt inntil det sekundet han MÅ dra. 1
AnonymBruker Skrevet 29. juni #24 Skrevet 29. juni AnonymBruker skrev (40 minutter siden): I alle dager? «La han få dra?» vi ville diskutert. Han ville følt mye på samvittighet. Begge ville brydd seg mest om den andre. hva slags forhold er dere i? Anonymkode: ecf7e...543 Dette. Mannen min hadde ikke ønsket å dra, men det hører med til historien at når jeg får omgangssyke så blir jeg så svimmel at jeg omtrent ikke klarer å holde meg på beina. Jeg er faktisk ikke i stand til å ta meg av andre, det er ikke et valg. Og ikke drar han på tur når han er smittebærende heller. Anonymkode: eb383...a5b 1
AnonymBruker Skrevet 29. juni #25 Skrevet 29. juni Ett barn burde gå fint, spysyken varer sjelden lenge. La ham dra og lykke til. Anonymkode: 9ff11...7c7
AnonymBruker Skrevet 29. juni #26 Skrevet 29. juni Du er urimelig som forventet at han holder seg hjemme og som kaller ham egoist. Syns jeg. Anonymkode: ba9dd...6d2 2
AnonymBruker Skrevet 29. juni #27 Skrevet 29. juni Barn med svært store ekstra behov vil jo kunne kreve Hjemmesykepleie til når omsorgspersoner i huset er for syke til å ta seg av de. Send mannen avgårde, du er nok pigg igjen innen 24 timer… Anonymkode: 61e60...ecc
AnonymBruker Skrevet 29. juni #28 Skrevet 29. juni Hvor store er de spesielle behovene? Det tenker jeg er avgjørende her. Anonymkode: 82b27...d47
Brunello Skrevet 29. juni #29 Skrevet 29. juni AnonymBruker skrev (5 timer siden): I alle dager? «La han få dra?» vi ville diskutert. Han ville følt mye på samvittighet. Begge ville brydd seg mest om den andre. hva slags forhold er dere i? Anonymkode: ecf7e...543 Hva er det å diskutere? De aller fleste klarer å håndtere en seksåring mens de er syke. Litt kjipt, men det går helt greit. 1
Brunello Skrevet 29. juni #30 Skrevet 29. juni AnonymBruker skrev (6 timer siden): Han bør bli hjemme. Både for å ta vare på barnet i tillegg til at han mest sannsynlig blir syk selv og smitter alle andre på turen. Hvem vil at han skal bli med dem egentlig? 🤪🤮 Anonymkode: 5d4a3...ada Tror vi aldri har hatt omgangssyke samtidig her i huset. Så det er gode muligheter for at han ikke blir syk.
AnonymBruker Skrevet 29. juni #31 Skrevet 29. juni AnonymBruker skrev (6 timer siden): Mannen skal på guttetur i 4 dager som har vært planlagt et år. Samme dag han skal reise får jeg omgangssyken . Er jeg en heks som ber han være hjemme når vi har et barn vi har ansvar for ? Eller er jeg gift med en stor egoist som velger å reise ? Anonymkode: 0b57a...281 Jeg hadde latt han reise. Om du er en heks eller ikke, vet ikke jeg. Men du er ukul hvis du ber han være hjemme. Anonymkode: f9164...f26
AnonymBruker Skrevet 29. juni #32 Skrevet 29. juni AnonymBruker skrev (6 timer siden): Mannen skal på guttetur i 4 dager som har vært planlagt et år. Samme dag han skal reise får jeg omgangssyken . Er jeg en heks som ber han være hjemme når vi har et barn vi har ansvar for ? Eller er jeg gift med en stor egoist som velger å reise ? Anonymkode: 0b57a...281 Tenk at han reiser, blir dårlig på vei dit og har det helt forferdelig på tur. På vei hjem blir en og en av kameratene syke også 😂 Anonymkode: f86d9...b84 1
AnonymBruker Skrevet 29. juni #33 Skrevet 29. juni AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Tenk at han reiser, blir dårlig på vei dit og har det helt forferdelig på tur. På vei hjem blir en og en av kameratene syke også 😂 Anonymkode: f86d9...b84 Blir hele husstanden dårlig når noen får spysyken til dere? Jeg har faktisk aldri opplevd det. Aldri har jeg og mannen vært dårlig samtidig. Jeg har sjeldent spysyken. Lell om barna mine fikk det. Anonymkode: f687a...446
Tipaa Skrevet 29. juni #34 Skrevet 29. juni Hvor hjelpetrengende snakker vi? Er det snakk om å bytte sonde og bleier etc, så ja da må han være hjemme.
AnonymBruker Skrevet 29. juni #35 Skrevet 29. juni Det eneste som taler mot å dra eventuelt er smitterisiko for resten av reisefølget. Hvis han ikke har vært utsatt for smitten, så er det jo bare å dra 🙂 Ellers får han jo vurdere smitterisiko. Man bør jo klare å håndtere et barn / barna alene selv om det er omgangssyke? Hva gjør aleneforeldre liksom? Anonymkode: 89b05...7bc
AnonymBruker Skrevet 29. juni #36 Skrevet 29. juni Så du vil at mannen din skal være hjemme og få spysyken fremfor å dra på guttetur. Kiipt Anonymkode: 7e478...752
AnonymBruker Skrevet 29. juni #37 Skrevet 29. juni Hadde selvsagt god tur og kos deg Anonymkode: e9329...141 1
AnonymBruker Skrevet 29. juni #38 Skrevet 29. juni AnonymBruker skrev (1 time siden): Tenk at han reiser, blir dårlig på vei dit og har det helt forferdelig på tur. På vei hjem blir en og en av kameratene syke også 😂 Anonymkode: f86d9...b84 Og så smitter kameratene sine familier, og alle får ødelagt ferien. Jeg hadde aldri reist på jentetur hvis mannen hadde omgangssyke. Anonymkode: 5f8bd...580 1
AnonymBruker Skrevet 29. juni #39 Skrevet 29. juni Hvor pleietrengende er barnet? Jeg tenker i utgangspunktet at ja, du er kjip. Jeg er alenemamma og har mange ganger vært syk sammen med barnet mitt. Det er ikke verdens undergang. Jeg ville strukket meg langt for å unne mannen min en tur. Men igjen, hvor store behov dette barnet har er alfo omega i denne situasjonen. Anonymkode: 742f2...973 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå