Gå til innhold

Spysyken ansvar for barn

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Mannen skal på guttetur i 4 dager som har vært planlagt et år. Samme dag han skal reise får jeg omgangssyken . Er jeg en heks som ber han være hjemme når vi har et barn vi har ansvar for ? Eller er jeg gift med en stor egoist som velger å reise ? 

Anonymkode: 0b57a...281

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvor gammelt er barnet?

Anonymkode: 8c924...9a2

AnonymBruker
Skrevet

Han bør bli hjemme. Både for å ta vare på barnet i tillegg til at han mest sannsynlig blir syk selv og smitter alle andre på turen. Hvem vil at han skal bli med dem egentlig? 🤪🤮

Anonymkode: 5d4a3...ada

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

6 år men har ekstra behov . 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Kommer an på alder på barnet.  Jeg hadde nok strukket meg langt for at han fikk reise. Ville bare bedt han kjøpe inn enkel mat for barnet.

Med mindre det er snakk om en baby tenker jeg man klarer en dag foran tv med barna 

Anonymkode: f9a17...171

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Kommer an på hvor gammelt barnet er og hvor dårlig du ble. 

Anonymkode: 0ac2c...f0a

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

La ham dra! Men be ham kjøpe inn mat tol dere begge, cola til deg etc etc. Så du slipper å dra hjemmefra hvis det blir langvarig.

Har selv barn med spesielle behov, og jeg vet hvor utrolig viktig disse gutte/jente-turene er, å få en pause og bare være seg selv. Jeg ville ikke klart meg uten disse pausene, rett og slett.

Anonymkode: 845ce...ae3

• Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du lurer på hva andre gjør: Mannen her har også en slik årlig guttetur, eller to. I løpet av de 6 årene vi har hatt barn har jeg fått omgangssyken to ganger samme dag som han skulle dra. Han dro (og ble heldigvis ikke syk selv) begge ganger. Barn med litt ekstra her også, så veldig krevende å håndtere alene.

Anonymkode: 00f5d...31c

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

6 år? Da hadde jeg latt ham dra. Det høres ut som take-in tv-dag for barnet. 

Anonymkode: e7b0b...06e

• Liker 8
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Man klarer om man må, jeg hadde ikke bedt han avlyse en tur som er planlagt så lenge. Jeg er skilt og har fått omgangssyke i hus hvor både jeg og yngste lå og spydde. Det var to festlige døgn, men vi klarte oss jo. 

Anonymkode: 9fa65...662

• Liker 6
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ganske «kravstor», men her hadde jeg latt mannen dra med mindre 6-åringens spesielle behov er ekstremt krevende.

Anonymkode: 76611...56f

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Utrolig at dere klarer å bi spysyke akkurat når mannen skal på guttetur 😂

Anonymkode: dd824...a55

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Tenker han bør reise. Jeg hadde ikke blitt friskere at at han var hjemme og jeg har ikke fått flere barn enn jeg klarer å ta hånd om alene.

Anonymkode: 42cc9...331

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde latt ham dra! Den eneste betenkeligheten jeg har med dette, er om de andre vil ha ham med i tilfelle smitte! 

Anonymkode: d3037...89e

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Har ikke periode hatt 2 barn med epilepsi.  Og da mannen her ble tilbudt tur med 2 kamerater til Finnmark på jakt tur. Så lot jeg ham dra selv om jeg hadde fått kraftig forkjølelse,  kunne ikke falt meg inn at en tur som var betalt og planlagt i et år skulle han gå glipp av. Gubben dro i butikken kjøpte inn en del varer, og godteri og litt annet, slik at jeg skulle slippe det. Pluss han hørte med far sin om han kunne ta seg av ungene litt slik at jeg kunne slappe av litt mitt på dagen

La ham dra

Anonymkode: 12b58...2cb

• Liker 1
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hadde aldri i livet bed han være hjemme. Jeg hadde unnet han gutte tur. Ja jeg har vært gjennom det. Gift i 25 år. Så har prøvd det meste. 

Anonymkode: f687a...446

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hadde nok skulle mye til for at jeg skulle få han til å være hjemme men han måtte dratt å handlet for oss før han dro. 

Anonymkode: e132f...a08

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

I alle dager? «La han få dra?» 

vi ville diskutert. Han ville følt mye på samvittighet. Begge ville brydd seg mest om den andre.

hva slags forhold er dere i? 

Anonymkode: ecf7e...543

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ville sendt han av gårde. En 6 åring burde klare seg veldig godt selv om mor er syk. 

Jeg har hvert såpass syk at jeg lå på badet i en uke fordi alt kom opp i det sekundet jeg rørte meg. Hadde og har ansvar for 4 barn alene. Så har ikke noe annet valg. 

Anonymkode: 91826...586

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Mannen skal på guttetur i 4 dager som har vært planlagt et år. Samme dag han skal reise får jeg omgangssyken . Er jeg en heks som ber han være hjemme når vi har et barn vi har ansvar for ? Eller er jeg gift med en stor egoist som velger å reise ? 

JA, herregud. Tenk på alle aleneforeldre der ute, de klarer sykdom når de er alene , både egen sykdom og barnas sykdom

Anonymkode: 7c7ef...ecf

• Liker 6
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...