Tshhhh Skrevet 29. juni #1 Skrevet 29. juni Jeg burde sikkert vært flinkere til å ha gjort knipeøvelser under svangerskapet, men det har gått i glemmeboka. Jeg er 36 uker på vei og jeg forsøker å gjøre det når jeg husker på det. Men jeg føler ikke at jeg får det til. Har spurt om råd fra fysio og jordmor men blir ikke klokere av den grunn. Jeg føler jeg bare kniper med endetarmsåpningen, klarer ikke å kjenne om jeg kniper i skjeden. Har også prøvd å se om jeg greier å stoppe strålen når jeg tisser, men det klarer jeg heller ikke. Mulig dette er pga baby som ligger lavt i bekkenet. Men jeg trenger sårt tips. Jeg vil jo gjerne få dette til, spesielt etter fødsel for å forhindre fremfall av livmor og for å stramme opp muskulatur.
AnonymBruker Skrevet 29. juni #2 Skrevet 29. juni Jo svakere muskulaturen er, jo vanskeligere er det å få tak på den. Mitt råd er å fortsette å knipe, så merker du forhåpentligvis forskjell etter hvert. Tre runder per dag. I hver runde kniper du mens du teller til ti og gjentar dette ti ganger. I tillegg kniper du ti korte ganger. Anonymkode: 167bf...05d
Tshhhh Skrevet 29. juni Forfatter #3 Skrevet 29. juni AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Jo svakere muskulaturen er, jo vanskeligere er det å få tak på den. Mitt råd er å fortsette å knipe, så merker du forhåpentligvis forskjell etter hvert. Tre runder per dag. I hver runde kniper du mens du teller til ti og gjentar dette ti ganger. I tillegg kniper du ti korte ganger. Anonymkode: 167bf...05d Men jeg er så redd jeg kniper feil og at det da ikke har noen hensikt. Synes det er så vanskelig å vite om jeg treffer riktig eller ikke
AnonymBruker Skrevet 29. juni #4 Skrevet 29. juni Du kan prøve apparat https://www.kondomeriet.no/sexleketoy/sexleketoy-for-henne/perifit-care-bekkenbunnstrener-med-app/ Hva mener du forørvrig med at du ikke blir klokere, har du vært hos fysioterapeut som har kvinnehelse som fagfelt? Altså at terapeuten kjenner i underlivet ditt mens du kniper? Anonymkode: 5a0f7...55f
Tshhhh Skrevet 29. juni Forfatter #5 Skrevet 29. juni AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Du kan prøve apparat https://www.kondomeriet.no/sexleketoy/sexleketoy-for-henne/perifit-care-bekkenbunnstrener-med-app/ Hva mener du forørvrig med at du ikke blir klokere, har du vært hos fysioterapeut som har kvinnehelse som fagfelt? Altså at terapeuten kjenner i underlivet ditt mens du kniper? Anonymkode: 5a0f7...55f Nei, hun kjente ikke. Men var hos henne i forbindelse med bekkenplager som hun var spesialist på. Så tenkte hun burde klare å forklare bekkenbunnsøvelser på en bedre måte 😅
Melkekartong Skrevet 29. juni #6 Skrevet 29. juni For å se om du kniper riktig kan det være greit å ligge på rygg og kikke i et håndholdt speil. Da skal du kunne se at området mellom skjeden og anus trekker seg "inn i kroppen", eller hvertfall en slags bevegelse i det området. Har du forsøkt å knipe samtidig som du har en finger eller to i skjeden? Det kan også hjelpe. Det er også viktig å fokusere på å slappe av mellom hvert knip, fysioterapeuten min anbefalte meg å puste ordentlig med magen et par ganger før neste knip. 1
AnonymBruker Skrevet 30. juni #7 Skrevet 30. juni Tshhhh skrev (15 timer siden): Nei, hun kjente ikke. Men var hos henne i forbindelse med bekkenplager som hun var spesialist på. Så tenkte hun burde klare å forklare bekkenbunnsøvelser på en bedre måte 😅 Men da var hun kanskje ikke spesialist på kvinnehelse siden hun ikke sjekket underlivet? Man kan ikke alltid bare forklare knipeøvelser, gynekolog eller fysioterapeut kan gå inn med finger og kjenne at du får tak i muskelen/gjør det riktig. Google fysioterapeut + kvinnehelse/underliv der du bor? Anonymkode: 5a0f7...55f 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå