AnonymBruker Skrevet i går, 11:21 #1 Skrevet i går, 11:21 Hei, jeg er en 18 år gammel jente som skal på ferie til syden om 5 uker og lurer på om noen av dere vet om jeg garantert kommer til å gå ned i vekt om jeg spiser 1300kalorier hver dag i 5 uker og trener 5 ganger, både styrke og kondisjon? Og hvor mye vil jeg gå ned da? Jeg veier nå 74kg og vil ned til 68kg til sydenturen. Jeg har ikke så god til på meg så vil liksom ikke gjøre noe feil. Så vil liksom vite om jeg kommer til å gå ned i vekt da eller ikke. Og vil jeg se det på kroppen hvis jeg går ned så mye? Vil liksom fettet gå bort eller bare vekten? Har allerede i to uker vært ganske aktiv og spist ca 1400 hver dag så er litt i gang allerede. Har hørt at forbrenningen kan gå ned, men dette kan vel ikke holde seg langt nede lenge? Jeg er 178cm btw, hvis det er nyttig å vite. Anonymkode: eb526...e92
mommyaka Skrevet i går, 11:29 #2 Skrevet i går, 11:29 Du har en perfekt kropp. Å gå ned i vekt er rn livstil endringer.. ikke kvikk fiks til syden. Om du sulter deg og går ned...skal du ikkje spise og drikke når du er i syden?
AnonymBruker Skrevet i går, 11:31 #3 Skrevet i går, 11:31 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): lurer på om noen av dere vet om jeg garantert kommer til å gå ned i vekt om jeg spiser 1300kalorier hver dag i 5 uker og trener 5 ganger, både styrke og kondisjon? Det er ingen her som kan garantere deg dette. Anonymkode: 8321e...77f 1
AnonymBruker Skrevet i går, 11:36 #4 Skrevet i går, 11:36 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Hei, jeg er en 18 år gammel jente som skal på ferie til syden om 5 uker og lurer på om noen av dere vet om jeg garantert kommer til å gå ned i vekt om jeg spiser 1300kalorier hver dag i 5 uker og trener 5 ganger, både styrke og kondisjon? Og hvor mye vil jeg gå ned da? Jeg veier nå 74kg og vil ned til 68kg til sydenturen. Jeg har ikke så god til på meg så vil liksom ikke gjøre noe feil. Så vil liksom vite om jeg kommer til å gå ned i vekt da eller ikke. Og vil jeg se det på kroppen hvis jeg går ned så mye? Vil liksom fettet gå bort eller bare vekten? Har allerede i to uker vært ganske aktiv og spist ca 1400 hver dag så er litt i gang allerede. Har hørt at forbrenningen kan gå ned, men dette kan vel ikke holde seg langt nede lenge? Jeg er 178cm btw, hvis det er nyttig å vite. Anonymkode: eb526...e92 Det er 100% garantert at du går ned i vekt på 1300 kalorier ja, med mindre du teller feil. Ignorer de over, de lever i en fantasiverden. Anonymkode: ebca8...75e 3
AnonymBruker Skrevet i går, 11:39 #5 Skrevet i går, 11:39 Om du går ned i vekt? Ja. Om du går ned så mye du ønsker? Det kan INGEN si noe om. Anonymkode: 5f012...514
AnonymBruker Skrevet i går, 11:53 #6 Skrevet i går, 11:53 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Hei, jeg er en 18 år gammel jente som skal på ferie til syden om 5 uker og lurer på om noen av dere vet om jeg garantert kommer til å gå ned i vekt om jeg spiser 1300kalorier hver dag i 5 uker og trener 5 ganger, både styrke og kondisjon? Og hvor mye vil jeg gå ned da? Jeg veier nå 74kg og vil ned til 68kg til sydenturen. Jeg har ikke så god til på meg så vil liksom ikke gjøre noe feil. Så vil liksom vite om jeg kommer til å gå ned i vekt da eller ikke. Og vil jeg se det på kroppen hvis jeg går ned så mye? Vil liksom fettet gå bort eller bare vekten? Har allerede i to uker vært ganske aktiv og spist ca 1400 hver dag så er litt i gang allerede. Har hørt at forbrenningen kan gå ned, men dette kan vel ikke holde seg langt nede lenge? Jeg er 178cm btw, hvis det er nyttig å vite. Anonymkode: eb526...e92 Noen viktige ting å være obs på: -Man kan ikke velge hvor på kroppen man skal gå ned, og man blir ikke kvitt løs hud (som man kan få, selv om det er vanligst når man går ned mye mer enn du skal) eller slappe muskler. Så for eksempel kan du selv føle at du får "mer mage" hvis du går ned mer ellers og huden der blir litt løs. Eller at feks pupper blir mindre men ansiktet føles "like bredt". Man kan også se seg litt blind på egen kropp -du veier på ingen måte mye nå, så det høres ikke helt sunt ut å spise mye mindre enn kroppen trenger fordi du må ned før sydenferie. Derfor er jeg også litt redd for at du ikke blir fornøyd før du er altfor tynn (også mtp det jeg skrev i forrige punkt). -jeg er snart 20 år eldre enn deg, og jeg kan love deg at du om 20 år kommer til å se tilbake på bilder om hvor ung, pen og slank du er, og lure på hvorfor du brukte tid og energi på slanking istedenfor å nyte sommeren i en veldig naturlig fin kropp. Man føler ofte som 18 åring at det er viktig å være syltynn, men så blir man ikke lykkelig av seg selv bare fordi man blir syltynn, oftere tvert imot -det folk sier om forbrenning stemmer. Man går ned, men ikke så mye som man skulle tro, fordi kroppen sparer. Det er en grunn til at folk ikke dør etter ganske lang tid uten mat, kroppen kan enkelt sagt skru av andre funksjoner (som er grunnen til at man kan miste mensen og sånn). Så å ligge så lavt uten at man er helseskadelig overvektig er hverken spesielt sunt eller effektivt. Det kan også være ganske skummelt å trene mye og spise lite, kroppen trenger næring. Om du spiser på eller noe under kaloribehovet og trener mer vil du kunne stramme opp kroppen uten å legge på deg, og vil trolig se sunn ut uansett. Du bestemmer selv over egen kropp, og må ta valg selv, men jeg vet hvordan det er å være 18 og føle at kroppen er feil, når det er hodet det sitter i Anonymkode: 51b23...805 1
AnonymBruker Skrevet i går, 11:57 #7 Skrevet i går, 11:57 du skal ned 6 Kg, det tilsvarer 42 000 Kkalorier, det er 35 dager til avreise, det betyr at du hver dag må ha et energiunderskudd på 1200 Kkalorier, i følge Chat GPT, ligger din grunn forbrenning på ca 1500 Kkalorier pr dag, i tillegg kommer forbrenning ved aktivitet, om du er svært inaktiv ligger denne på 500 - 700 Kkalorier pr dag, du er da oppe i et forbruk på 2000-2200 Kkalorier pr dag om du trener 1 time med puls i sone 4, forbrenner du 500-800 Kkalorier i tillegg du er da oppe i 2500 til 3000 Kkalorier pr dag. om du får i deg 1300 Kkalorier pr dag, og trener 1 time med høy puls, har du et daglig underskudd på Ca. 1500 Til 1700 Kkalorier pr dag, og om du klarer å holde alle målene her, vil du gå ned noe i overkant av en Kg i uken! Anonymkode: 5b06b...9cf 1
AnonymBruker Skrevet i går, 12:08 #8 Skrevet i går, 12:08 Jeg undersøkte dette selv og fant ut at et kaloriinntak på 1300-1400 per dag vil gi ca 1 kg vektnedgang i uken. Om du trener mye kan du spise mer. Anbefaler Lifesum appen for å holde kontroll på matinntaket. Lykke til! Anonymkode: 7ba35...9ce
Sofia12345 Skrevet i går, 12:10 #9 Skrevet i går, 12:10 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg undersøkte dette selv og fant ut at et kaloriinntak på 1300-1400 per dag vil gi ca 1 kg vektnedgang i uken. Om du trener mye kan du spise mer. Anbefaler Lifesum appen for å holde kontroll på matinntaket. Lykke til! Anonymkode: 7ba35...9ce Tusen takkk!!
AnonymBruker Skrevet i går, 12:16 #10 Skrevet i går, 12:16 Du kommer til å gå ned, men det er dumt å ta sånne skippertak rett før du skal noe. Hvis du opplever å få overspisingsepisoder hvor du mister kontroll og spiser altfor mye på en gang, er det et sikkert tegn på at du går for hardt ut og ligger for lavt i kaloriene. Da bør du legge deg litt høyere. Ellers er det selve oppskriften på jojo slanking og overspisingsproblematikk (som øker vekten på sikt). Tenk at du kan spise så mye grønnsaker og frukt du vil. Spis ellers feks tre måltider daglig med mest rene råvarer. Anonymkode: 6679e...1c9
AnonymBruker Skrevet i går, 12:42 #11 Skrevet i går, 12:42 AnonymBruker skrev (43 minutter siden): du skal ned 6 Kg, det tilsvarer 42 000 Kkalorier, det er 35 dager til avreise, det betyr at du hver dag må ha et energiunderskudd på 1200 Kkalorier, i følge Chat GPT, ligger din grunn forbrenning på ca 1500 Kkalorier pr dag, i tillegg kommer forbrenning ved aktivitet, om du er svært inaktiv ligger denne på 500 - 700 Kkalorier pr dag, du er da oppe i et forbruk på 2000-2200 Kkalorier pr dag om du trener 1 time med puls i sone 4, forbrenner du 500-800 Kkalorier i tillegg du er da oppe i 2500 til 3000 Kkalorier pr dag. om du får i deg 1300 Kkalorier pr dag, og trener 1 time med høy puls, har du et daglig underskudd på Ca. 1500 Til 1700 Kkalorier pr dag, og om du klarer å holde alle målene her, vil du gå ned noe i overkant av en Kg i uken! Anonymkode: 5b06b...9cf Alltid noen som er så smarte med matematikken. Men bytter du kosthold slik TS tenker å gjøre så går du fort ned et par kg bare i vannvekt og mageinnhold etc også. Da blir mattestykket ditt annerledes. Ingen forventer å gå ned kun fett på 5 uker. Anonymkode: 664b6...92f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå