AnonymBruker Skrevet 29. juni #1 Skrevet 29. juni Hei alle KG-ere. Min svigerfamilie og jeg, min mann og 1-åringen skal til Paris i bryllup om to uker. Problemet er bare at jeg gruer meg helt sinnsykt. De er av utenlandsk opprinnelse og jeg er norsk. De er koselige mennesker, men noen ganger føler jeg at kulturelt sett blir aldri være ønsker tatt til betrakting. Det har blitt bestilt fly sent på fredag kveld og jeg vet at det bli tøffe netter, da barnet sover dårlig uten rutiner. Hele lørdagen blir det bryllup pg festen starter klokka 18. barnet har leggetid klokka 18.30. Vi pleier å høre fleksible på sånt, men i det siste hvis vi har vært borte våkner hun etter 45 min og er kjempe gretten IG klarer ikke å sove igjen. Det er også kjempe høy musikk på sånne bryllup så han får ikke sove der. Dagen etter vil de vi skal være med på dag nr. 2 hele dagen, og dra rett til flyplass. De mener vi får god tid til morgen og kan skjekke ut, men problemet er at da må vi opp fem fordi vi må pynte oss på nytt. Flyet hjem går 9 og vi er ikke hjemme før sent, før det er jobb på mandag igjen. jeg får helt panikk av helt stram timeplan og null pusterom. Føler de har null forståelse for at ting tar tid med barn og at det blir litt tidsopptemistisk. Jeg er også veldig var på søvn og har det også litt utfordrende psykisk om dagen, så tåler ikke endringer så mye akkurat nå. Kan jeg avlyse turen, eller tror dere at de kommer til p hate meg? Anonymkode: 53776...e40 1 7
AnonymBruker Skrevet 29. juni #2 Skrevet 29. juni Jo, også føler jeg vel ogsp at hadde vi feks kombinert turen over en uke så det ikke hadde vært så intensivt hadde det gått bedre. Blir bare sp utrolig stressende tur at jeg føler meg helt kvalm. Ts Anonymkode: 53776...e40 1
AnonymBruker Skrevet 29. juni #3 Skrevet 29. juni Hadde droppet det der. Rn av dere kan dra, den andre være hjemme og passe babyen. Anonymkode: dae60...3ee 21 3
AnonymBruker Skrevet 29. juni #6 Skrevet 29. juni Du skriver som om mannen din ikke er med på dette i det hele tatt. Anonymkode: 04b82...4b7 12 1
AnonymBruker Skrevet 29. juni #7 Skrevet 29. juni Jeg hadde bestilt flybilletter dagen etter. De bestemmer ikke over dere. Voksne folk må legge egne planer Anonymkode: 00e83...936 7 4
AnonymBruker Skrevet 29. juni #8 Skrevet 29. juni Det bryllupet hadde jeg ikke dratt i 🤷♀️ Vanskelig å ha med 1-åring i bryllup generelt, men i utlandet i tillegg med reise osv. Høres helt grusomt ut. Anonymkode: 92031...e41 13 3
AnonymBruker Skrevet 29. juni #9 Skrevet 29. juni Du stresser. Og kaver deg opp. Dette høres helt overkommelig ut om man har en viss plan. Og en oppegående mann. Anonymkode: 5d2d1...783 9 2
AprilLudgate Skrevet 29. juni #10 Skrevet 29. juni Jeg hadde faket sykdom hos barnet og blitt hjemme mens far/svigers drar. Helt poengløst med 1åring i bryllup. 13 3
AnonymBruker Skrevet 29. juni #11 Skrevet 29. juni monican94 skrev (27 minutter siden): man klarer litt stress og styr én helg.. For noe så lite viktig som et bryllup? Hadde lett blitt hjemme. Anonymkode: 55045...b8d 5
AnonymBruker Skrevet 29. juni #12 Skrevet 29. juni Hvor er din mann i dette? Støtter han deg og drar alene hvis du plutselig får «omgangssyke» og må være hjemme? Anonymkode: 899c3...ac7 2
AnonymBruker Skrevet 29. juni #13 Skrevet 29. juni Det der høres jo helt kokko ut. Bryllup i paris med en 1 åring med søvnproblemer? No thank you Anonymkode: f2ef6...72a 12 2
AnonymBruker Skrevet 29. juni #14 Skrevet 29. juni Jeg hadde blitt hjemme med barnet. Legg til hetebølge nedover der, så blir helgen desto mer utfordrende.. Anonymkode: e2669...ab5 5 6
AnonymBruker Skrevet 29. juni #15 Skrevet 29. juni Hadde takket nei for lenge siden Anonymkode: 2617c...f06 3
AnonymBruker Skrevet 29. juni #16 Skrevet 29. juni Det KAN gå bra, men du må lære deg å sette grenser. Ikke bli med på dag 2, for eksempeI. selve bryllupet ville jeg og babyen vært med på middagen, og så sneket oss ut litt etter hvert og chillet på hotellrommet. Selv om babyen normalt sett er veldig rutine-glad, er alt annerledes på reise, og det kan hende den blir sliten og sover fint, selv om det er andre rutiner hjemme. Anonymkode: 33e7c...586 12 4
AnonymBruker Skrevet 29. juni #17 Skrevet 29. juni Jeg hadde blitt hjemme. Det er antagelig mest deg det går ut over vil jeg tro, hvis det er hans familie og han som mest vil på fest. Folk som ikke har erfart søvnproblemer klarer ikke å sette seg inn i dette. Vår hadde søvnproblemer helt til han var 2 år. I fjor, da han var 1,5 år, så gikk hele ferien vår i vasken pga problemer med legging og soving. Han sovna aldri på kvelden, og var i tillegg våken 2 timer på natta og skreik så han vekte de andre på hytta. Og så var han sur på dagen pga dårlig søvn. Det var helt grusomt, så vi avbrøt ferien etter 2 netter og reiste hjem. Det var en drittsommer hvor vi bare var hjemme, men hadde vært enda mer pyton på familiehytter med sur unge som holdt alle våkne. Anonymkode: 1cebb...d9c 2 1
AnonymBruker Skrevet 29. juni #18 Skrevet 29. juni Book rom på et hotell i nærheten hvor det er stille og du kan sove godt? Anonymkode: 2286a...19c
AnonymBruker Skrevet 29. juni #19 Skrevet 29. juni Sitat Hvorfor planlegger ikke dere dette selv? Kjempegøy med bryllup i Paris, en helg helt uten rutiner klarer både du og barnet, men når du er så skeptisk, hvorfor bestiller dere ikke selv? Anonymkode: d39a0...ef7 2 2
Brunello Skrevet 29. juni #20 Skrevet 29. juni Hvorfor har dere ikke barnevakt og reiser uten barn? 4 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå