AnonymBruker Skrevet 29. juni #1 Skrevet 29. juni Hva gjør man når søsken prøver å smiske til seg arv? Anonymkode: 037d6...cbe
AnonymBruker Skrevet 29. juni #2 Skrevet 29. juni Hvis foreldre faller for smisking i sånne tilfeller, mangler det noe vesentlig i hodet deres. Normale folk er rettferdige Anonymkode: b9818...ed9 1
AnonymBruker Skrevet 29. juni #3 Skrevet 29. juni AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Hva gjør man når søsken prøver å smiske til seg arv? Anonymkode: 037d6...cbe Fra hvem? Fra deg? Fra sine foreldre? Er de døde eller lever de ennå? Anonymkode: 0e630...97b 1
AnonymBruker Skrevet 29. juni #4 Skrevet 29. juni AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvis foreldre faller for smisking i sånne tilfeller, mangler det noe vesentlig i hodet deres. Normale folk er rettferdige Anonymkode: b9818...ed9 Ja min gamle mor har en del store verdier, er ganske skrøpelig og kreftsyk desverre 😔 vi to andre stiller mer opp i det daglige men vår andre søster hun er på besøk til vår mor 1 gang hver 14 uker å hjelper til med «større» ting for å smiske seg innpå… vår mor litt oppmerksomhetsyk å verdsetter vår søster mer enn oss to andre og vi er bekymret for at hun blir «lurt» til å skrive over større verdier til henne før hun går bort. Vi andre går ikke å venter på arv som den tredje søster har gjort i mange år, men vi ønsker overhodet ikke at det så skjev fordelt mellom oss å mener at arv skal deles likt. vår søster er utrolig kynisk å taktisk , desverre til å bli kvalm av. Trist å må tenke på slike ting når vår mor fremdeles lever, vi kan uansett ikke kreve noe for det er hennes verdier! men det er realiteten av arveoppgjør vi bli problematisk. 🥺 Anonymkode: 037d6...cbe 1
AnonymBruker Skrevet 29. juni #5 Skrevet 29. juni Hun eier ganske dyre ting, samt to boliger i spania og en større bolig i Oslo. Anonymkode: 037d6...cbe
AnonymBruker Skrevet 29. juni #6 Skrevet 29. juni AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hun eier ganske dyre ting, samt to boliger i spania og en større bolig i Oslo. Anonymkode: 037d6...cbe Enke. ts Anonymkode: 037d6...cbe
AnonymBruker Skrevet 29. juni #7 Skrevet 29. juni Sitter hun i uskiftet bo - eller er det foretatt skifte etter ektefelle? Dersom skifte er gjennomført, så kan hun jo gi bort hva hun vil Anonymkode: e9409...bd7 1
Brunello Skrevet 29. juni #8 Skrevet 29. juni AnonymBruker skrev (53 minutter siden): Ja min gamle mor har en del store verdier, er ganske skrøpelig og kreftsyk desverre 😔 vi to andre stiller mer opp i det daglige men vår andre søster hun er på besøk til vår mor 1 gang hver 14 uker å hjelper til med «større» ting for å smiske seg innpå… vår mor litt oppmerksomhetsyk å verdsetter vår søster mer enn oss to andre og vi er bekymret for at hun blir «lurt» til å skrive over større verdier til henne før hun går bort. Vi andre går ikke å venter på arv som den tredje søster har gjort i mange år, men vi ønsker overhodet ikke at det så skjev fordelt mellom oss å mener at arv skal deles likt. vår søster er utrolig kynisk å taktisk , desverre til å bli kvalm av. Trist å må tenke på slike ting når vår mor fremdeles lever, vi kan uansett ikke kreve noe for det er hennes verdier! men det er realiteten av arveoppgjør vi bli problematisk. 🥺 Anonymkode: 037d6...cbe Det er på grunn av forhold som dette alle familier bør sette seg ned og snakke sammen. Ikke bare om hva som skal skje når noen dør, men hvordan man skal maksimere familiens økonomiske situasjon. Vi har allerede hatt en samtale med foreldrene våre (etter deres ønske). Nå skal jeg snart ta initiativ til en til. Foreldrene våre har svært god råd, og neste år er min søsters eldste sønn klar for boligmarkedet. Jeg vil ta opp at det er mye bedre at de selger utleieleiligheter de har og fordeler pengene på barnebarna nå, slik at de får en best mulig start på voksenlivet, enn at de skal ligge der som passiv kapital og at vi arver når ingen egentlig trenger pengene. Så gjør de selvsagt som de vil. Jeg tror de følger min tankegang. De har uansett mer enn nok, og de begynner å bli godt voksne.
Brunello Skrevet 29. juni #9 Skrevet 29. juni AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvis foreldre faller for smisking i sånne tilfeller, mangler det noe vesentlig i hodet deres. Normale folk er rettferdige Anonymkode: b9818...ed9 Det er mye som kan medføre at foreldre ikke opptrer slik mange anser som rettferdig. Det vanligste er nok svekket mental tilstand. Mange har begynnende demens. Og så har man selvsagt tilfellene der arvingene mener at noe ikke er rettferdig faktisk er det. At den som alltid stiller opp får mer enn den som aldri gjør det er ikke urettferdig. (Men det virker som om det ikke gjelder ts tilfelle.)
AnonymBruker Skrevet 29. juni #10 Skrevet 29. juni AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Sitter hun i uskiftet bo - eller er det foretatt skifte etter ektefelle? Dersom skifte er gjennomført, så kan hun jo gi bort hva hun vil Anonymkode: e9409...bd7 Skifte er gjennomført ja Anonymkode: 037d6...cbe
AnonymBruker Skrevet 29. juni #11 Skrevet 29. juni Du holder eget hode hevet, og egen sti ren. Uansett om smiskingen fungerer eller ikke, er det ikke noe du vil blande deg opp i. Selv om du kan gå glipp av penger eller verdier, er det ikke verdt det. Hilsen en som mistet søsken i arveoppgjør. Anonymkode: fadb5...ac9
AnonymBruker Skrevet 29. juni #12 Skrevet 29. juni Min tankegang er at jeg ikke forventer noe arv i det hele tatt. Mine foreldre bestemmer selv hva de vil gjøre med sine verdier. Om de vil gi mer til mine søsken fordi de er bedre likt, mer oppmerksomme, gøyere, penere, har flere barn… whatever! Jeg orker ikke å gå rundt å tenke på dette eller gjøre noe for å endre deres handlinger. Det er utenfor min kontroll. Forresten så høres det ut som du er like opptatt av arv som din smiskete søster… Anonymkode: 5ac09...787 1
AnonymBruker Skrevet 29. juni #13 Skrevet 29. juni AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Min tankegang er at jeg ikke forventer noe arv i det hele tatt. Mine foreldre bestemmer selv hva de vil gjøre med sine verdier. Om de vil gi mer til mine søsken fordi de er bedre likt, mer oppmerksomme, gøyere, penere, har flere barn… whatever! Jeg orker ikke å gå rundt å tenke på dette eller gjøre noe for å endre deres handlinger. Det er utenfor min kontroll. Forresten så høres det ut som du er like opptatt av arv som din smiskete søster… Anonymkode: 5ac09...787 Overhodet ikke opptatt å greve til oss mest mulig men det bør deles likt hvertfall når lillesøsteren vår «lurer mamma med å igle seg inn på henne» når hun er så dårlig som hun er. jeg og min «normale» søster ønsker jo først og fremst at mamma skal bli frisk igjen… vi er veldig glad i henne og det er trist å se henne slik som hun er nå. ts Anonymkode: 037d6...cbe
AnonymBruker Skrevet 29. juni #14 Skrevet 29. juni AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Du holder eget hode hevet, og egen sti ren. Uansett om smiskingen fungerer eller ikke, er det ikke noe du vil blande deg opp i. Selv om du kan gå glipp av penger eller verdier, er det ikke verdt det. Hilsen en som mistet søsken i arveoppgjør. Anonymkode: fadb5...ac9 Vil hverken miste mamma ,søster.. men det føles galt å stå å se på det lureriet vår søster holder på med. Anonymkode: 037d6...cbe
AnonymBruker Skrevet 29. juni #15 Skrevet 29. juni AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Vil hverken miste mamma ,søster.. men det føles galt å stå å se på det lureriet vår søster holder på med. Anonymkode: 037d6...cbe Søsteren din har vel allerede tatt valget for deg. Pengene er viktigere enn en godt søskenforhold. Du kan jo forsøke en å ta en prat, men du kan ikke / burde ikke, gjøre noe annet enn det, synes jeg. Anonymkode: fadb5...ac9
AnonymBruker Skrevet 29. juni #16 Skrevet 29. juni Hvis moren din er dødssyk og vet det må hun følge arveloven hvis hun vil gi bort noe. Anonymkode: 7313e...7df 1
Chantielle Skrevet 29. juni #17 Skrevet 29. juni Hei trådstarter. Da tittelen på tråden er mangelfull, stenges tråden. Viser til forumets retningslinjer: Sitat * Trådtitler på forumet er begrenset til 140 tegn. Vi anbefaler våre brukere å benytte seg av gode titler for å beskrive trådens innhold og dermed treffe riktige mottakere. Tråder med tittelen "Hjelp?" og lignende ufullstendige titler vil stenges. Trådstarter kan velge mellom enten å sende PM til moderator med ønske om endring av tittel, eller selv starte en ny tråd med forbedret tittel. Du kan enten sende moderator en PM med ønsket oppdatering av tittelen, så vil tråden åpnes igjen, eller starte en ny tråd med mer beskrivende tittel.
Anbefalte innlegg