AnonymBruker Skrevet 29. juni 2025 #1 Skrevet 29. juni 2025 Formen har vært dårlig siden onsdag, synes det begynner å bli lenge mtp vanlig forkjølelse. Tilstanden er ikke så ille, men åpenbart syk. Tenker at jeg kan ha blitt smittet av en person som hadde vært i dårlig form i en ukes tid da vi møttes. Må jeg bare anta at det er et virus og at det ikke er noe å få gjort noe med? Får ikke trent og jeg skal egentlig delta i et løp førstkommende lørdag. Kroppen har kanskje godt av litt hvile, men dette begynner å bli irriterende. Er kanskje rimelig å anta at jeg blir frisk i god tid før lørdag, men usikker på formen om jeg ikke får trent den siste uka før løpet. Anonymkode: 16d15...4a7
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2025 #2 Skrevet 29. juni 2025 Du har vært syk i noen få dager, og syns det er irriterende? Det er helt vanlig å få virus. Drikk mye, spis sunt og næringsrikt, hvil, og let it ride out. Enten blir du frisk nok til å delta i løpet, eller så blir du ikke. Livet går videre. Anonymkode: 02d92...11b 1
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2025 #3 Skrevet 29. juni 2025 Onsdag til søndag er ikke lenge for en forkjølelse. Har du vanlig forkjølelsessymptom og ikke høy feber (da tenker jeg over 39,5) så er det 99,9% sannsynlig virus. Anonymkode: ab1da...c6d 1
Enda en tulling Skrevet 29. juni 2025 #4 Skrevet 29. juni 2025 At du er i "dårlig form" sier jo ingenting som helst. Hvordan arter denne dårlige formen seg? Om du har typiske forkjølelsessymptomer, dvs slim i hals og nese, så tar det vel typisk 1-2 uker å bli bra om det faktisk er forkjølelse. Men det kan jo også være f.eks allergi og da spørs det hva du er allergisk mot, om du kan unngå det og om det forsvinner. Da fins det også medisiner men tviler på at du i så fall er ferdig utredet til neste lørdag. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå