Gå til innhold

Lunsj-salat

Gjest Lusji

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Noen idéer:

Med grønn salat som basis: Tunfisk, rødløk/vårløk, tomater, kalamataoliven, hardkokt egg og vinaigrette. Gjerne også lettkokte aspargesbønner, om du har - eller kikerter/røde bønner fra boks.

Eller en av mine enkle grønne favoritter: Grønne salatblader (inkl. ruccola), avokado og valnøtter - med sitronsaft og olivenolje. Også godt med kyllingbiter i.

Pastasalat: Fullkornspasta eller grov speltpasta, røkelaks, vårløk, tomater, feta, hakket persille, ristede pinjekjerner og vinaigrette.

Ellers prøvde jeg limabønner/butterbeans/cannelinibønner i vegetarisk pastasalat på mandag, sammen med bl.a. grillet squash, soltørkede tomater, kalamataoliven, frisk chili, litt rå hvitløk og vinaigrette. Kjempegodt!

Jeg slår også gjerne et slag for byggryn i salat til lunsj. Må legges i vann natten over først, og kokes ca. 40-45 min - får en litt klebrig konsistens. Jeg synes de smaker kjempegodt, gjerne sammen med tomater, vårløk og nøtter, feks valnøtter eller pinjekjerner. Og byggryn er svært sunt - fulle av proteiner, fiber og antioksidanter. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forslag til ingredienser: skinke, kylling, tunfisk, hardkokt egg, osteterninger, forskjellige typer salater, paprika, agurk, tomater/cherrytomater, fetaost, couscous, bulgur, pasta, ananas, maiskorn, løk, hvitløk, oliven, sukkererter, avocado, linser, bønnespirer, champignon, krutonger, kikerter og mye mer.

Oppskrifter på dressing:

Amerikansk blue cheese-dressing, fransk dressing, karridressing og ranchdressing.

To yoghurtdressinger og en kesamdressing

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...