AnonymBruker Skrevet søndag kl 08:53 #1 Skrevet søndag kl 08:53 Jeg føler det slik. Har slettet alle apper. Syns ikke de har bidratt til noe positivt i mitt liv. Anonymkode: 061db...a72 1 1
AnonymBruker Skrevet søndag kl 09:19 #2 Skrevet søndag kl 09:19 Ja. Sånne apper er ikke skapt for at du skal møte noen. Tinder er en ren forretningside, der du skal gå fra ligg til ligg og bli desperat og miste motet og betale for å kanskje treffe noen det kan bli kjærlighet med. Treffer du noen kjapt, tjener ikke Tinder noe. På app føler jeg at ingenting betyr noe, og at jeg blir et kaldt og kynisk menneske som kun ser etter utseendet og en passende alder, mens IRL er jeg mer åpen og raus. Anonymkode: 1c134...563 4 3
AnonymBruker Skrevet søndag kl 09:34 #3 Skrevet søndag kl 09:34 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Ja. Sånne apper er ikke skapt for at du skal møte noen. Tinder er en ren forretningside, der du skal gå fra ligg til ligg og bli desperat og miste motet og betale for å kanskje treffe noen det kan bli kjærlighet med. Treffer du noen kjapt, tjener ikke Tinder noe. På app føler jeg at ingenting betyr noe, og at jeg blir et kaldt og kynisk menneske som kun ser etter utseendet og en passende alder, mens IRL er jeg mer åpen og raus. Anonymkode: 1c134...563 Det blir jo søren ikke noe ligg for menn flest på Tinder Anonymkode: 2a440...1b5 2
AnonymBruker Skrevet søndag kl 09:35 #4 Skrevet søndag kl 09:35 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): jeg blir et kaldt og kynisk menneske som kun ser etter utseendet og en passende alder, mens IRL er jeg mer åpen og raus. Anonymkode: 1c134...563 Hvorfor går du bare etter utseende på app? Anonymkode: 2a440...1b5 2
Rotemor Skrevet søndag kl 09:41 #5 Skrevet søndag kl 09:41 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Det blir jo søren ikke noe ligg for menn flest på Tinder Anonymkode: 2a440...1b5 Menn som synes kvinner er forpliktet til å «gi sex», fortjener ikke hverken kjærlighet eller sex. 3 1
norw Skrevet søndag kl 09:42 #6 Skrevet søndag kl 09:42 (endret) AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Hvorfor går du bare etter utseende på app? Anonymkode: 2a440...1b5 Er naturlig å først og fremst ta utgangspunkt i utseendet når man ikke har møtt personen eller hatt kontakt tidligere. Så får man evt prøve å matche og bli kjent med personen. Endret søndag kl 09:42 av norw
AnonymBruker Skrevet søndag kl 09:42 #7 Skrevet søndag kl 09:42 Rotemor skrev (Akkurat nå): Menn som synes kvinner er forpliktet til å «gi sex», fortjener ikke hverken kjærlighet eller sex. Ingen her som mener at kvinner er forpliktet til det. Anonymkode: 2a440...1b5 2 1
AnonymBruker Skrevet søndag kl 09:46 #8 Skrevet søndag kl 09:46 Du kan endre spørsmålet til å handle om sosiale media. Og ja, livet var bedre før sosiale media. Anonymkode: ddba9...71c 2 1 1
AnonymBruker Skrevet søndag kl 09:49 #9 Skrevet søndag kl 09:49 norw skrev (5 minutter siden): Er naturlig å først og fremst ta utgangspunkt i utseendet når man ikke har møtt personen eller hatt kontakt tidligere. Så får man evt prøve å matche og bli kjent med personen. Hva med å lese person beskrivelsen og andre detaljer på profilen hans, ikke bare se på bildet? Anonymkode: 2a440...1b5 1
AnonymBruker Skrevet søndag kl 09:53 #10 Skrevet søndag kl 09:53 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hva med å lese person beskrivelsen og andre detaljer på profilen hans, ikke bare se på bildet? Anonymkode: 2a440...1b5 Menn har som regel svært kjedelig og intetsigende profiler. Noen bilder. En beskrivelse av hvor mye de trener og om de har ungene sine partallsuker eller oddetallsuker. Noen slenger også på at de er dominante og/eller liker å reise. Anonymkode: 1eacb...b1f 2
norw Skrevet søndag kl 09:58 #11 Skrevet søndag kl 09:58 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hva med å lese person beskrivelsen og andre detaljer på profilen hans, ikke bare se på bildet? Anonymkode: 2a440...1b5 Profiltekster gir sjeldent et informativt inntrykk, er gjerne mest svada og/eller lite/ingen tekst. Jeg er ikke så opptatt av felles interesser engang, vi må bare være litt kompatible. Det som virkelig teller er å være snill og god, tilpasningsdyktig, intelligent (akademisk og sosialt), ha en kompatibel humor, ha tilstrekkelig god helse fysisk og mentalt. Slike ting kommer ikke fram i en profiltekst. 3 1
AnonymBruker Skrevet søndag kl 10:12 #12 Skrevet søndag kl 10:12 norw skrev (13 minutter siden): Profiltekster gir sjeldent et informativt inntrykk, er gjerne mest svada og/eller lite/ingen tekst. Jeg er ikke så opptatt av felles interesser engang, vi må bare være litt kompatible. Det som virkelig teller er å være snill og god, tilpasningsdyktig, intelligent (akademisk og sosialt), ha en kompatibel humor, ha tilstrekkelig god helse fysisk og mentalt. Slike ting kommer ikke fram i en profiltekst. Nei da er det ikke rart mange menn hater dating apper. Anonymkode: 2a440...1b5 1
AnonymBruker Skrevet søndag kl 10:16 #13 Skrevet søndag kl 10:16 All den avvisningen mange opplever på datingapp er ikke bra for noe. Jeg har jobbet mye med meg selv for å ha et bra liv slik jeg ønsker å ha det. Egen kjærlighet er det viktigste og ikke tenke at et annet menneske skal gjøre livet bra. Jeg har vært i en stresset sorgprosess etter at jeg ble singel med mye bebreidelse rettet mot meg selv og skyld for at det ble slutt. Samtidig ble avslutningen ganske stygg som jeg ikke fortjente. En stund søkte jeg etter en mann for å oppleve samhold og kjærlighet, men fikk veldig mange useriøse henvendelser om sex eller litt moro som det heter. Kan virkelig ikke tenke meg noe verre i den situasjonen enn å få en fremmed mann på dørene for å tømme seg og dra igjen. Følelsen av å være en dame som ikke er verdt å bli kjent med eller gi/få kjærlighet fra er jo nok til at man faktisk blir påvirket av det. Nå har jeg en dating profil som ligger i dvale. Jeg sjekker hvis det er noen som kontakter meg. Jeg har gitt opp å kontakte folk eller like, det er aldri match likevel. Man gjør seg så sårbar, når man skriver til menn du har fått en liker fra og du tenker at han her kan passe meg i mitt liv og jeg i hans. Der man presenterer seg og skriver en hyggelig melding tilbake og sjeldent svar i retur. Skulle det komme svar er det enten de som vil ha sex etter så lite tastetrykk som mulig eller de som synes det har tatt det initiativet de tenker i en samtale ved å si hei, god morgen eller god kveld, der resten av samtalen er opp til meg å få noe fremdrift i. Nå har jeg jobbet med meg selv, men utsetter å betale medlemskap, for all det stresset og skuffelsene trenger jeg ikke i livet mitt. Jeg har lyst å treffe noen, men føler meg litt "traumatisert" av all avvisningen jeg har opplevd i datingapper. Jeg har det heldigvis bra som singel, men håper å finne en for gjensidig kjærlighet. Anonymkode: 08234...286 4 1
AnonymBruker Skrevet søndag kl 10:20 #14 Skrevet søndag kl 10:20 Nei, hadde aldri møtt mannen om det ikke var for Tinder. Anonymkode: b2c62...a45 2
AnonymBruker Skrevet søndag kl 10:38 #15 Skrevet søndag kl 10:38 AnonymBruker skrev (55 minutter siden): Hvorfor går du bare etter utseende på app? Anonymkode: 2a440...1b5 Fordi formatet legger opp til det. Av sansene mine, er det synssansen jeg får brukt på nett. IRL er utseendet viktig, men langt i fra det eneste. Du kan bli flott selvom du ikke er noen kjekkas. Smilet ditt, lukten av deg, latteren din, tryggheten jeg føler når jeg er i nærheten av deg, hvordan jeg blir glad av å se deg, kjenner på en god energi i ditt nærvær etc. Omvendt også, hjelper ikke om du er superkjekk, rik og høyt utdannet, om du mangler normal folkeskikk, empati, spiller spill eller kommunikasjonen er dårlig. Jeg slettet alle apper da jeg innså at jeg ble en annen person på nett. På nett er det feks uaktuelt med en som er veldig overvektig eller mye eldre/yngre enn meg, mens i virkeligheten kan jeg være åpen for det. Anonymkode: 1c134...563 4 1
AnonymBruker Skrevet søndag kl 10:39 #16 Skrevet søndag kl 10:39 norw skrev (40 minutter siden): Profiltekster gir sjeldent et informativt inntrykk, er gjerne mest svada og/eller lite/ingen tekst. Jeg er ikke så opptatt av felles interesser engang, vi må bare være litt kompatible. Det som virkelig teller er å være snill og god, tilpasningsdyktig, intelligent (akademisk og sosialt), ha en kompatibel humor, ha tilstrekkelig god helse fysisk og mentalt. Slike ting kommer ikke fram i en profiltekst. Delvis enig. Tiltrekning og attraktivitet har en X-faktor som er umulig å uttrykke med ord. Men man vet når man vet. Anonymkode: 1c134...563
AnonymBruker Skrevet søndag kl 10:42 #17 Skrevet søndag kl 10:42 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Fordi formatet legger opp til det. Av sansene mine, er det synssansen jeg får brukt på nett. IRL er utseendet viktig, men langt i fra det eneste. Du kan bli flott selvom du ikke er noen kjekkas. Smilet ditt, lukten av deg, latteren din, tryggheten jeg føler når jeg er i nærheten av deg, hvordan jeg blir glad av å se deg, kjenner på en god energi i ditt nærvær etc. Omvendt også, hjelper ikke om du er superkjekk, rik og høyt utdannet, om du mangler normal folkeskikk, empati, spiller spill eller kommunikasjonen er dårlig. Jeg slettet alle apper da jeg innså at jeg ble en annen person på nett. På nett er det feks uaktuelt med en som er veldig overvektig eller mye eldre/yngre enn meg, mens i virkeligheten kan jeg være åpen for det. Anonymkode: 1c134...563 Jeg tror ikke den personen du er på nett er så fryktelig annerledes. Anonymkode: 2a440...1b5 2
AnonymBruker Skrevet søndag kl 10:52 #18 Skrevet søndag kl 10:52 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg tror ikke den personen du er på nett er så fryktelig annerledes. Anonymkode: 2a440...1b5 Kan du utdype? Når jeg kun kan bruke synssansen vil jeg velge ut fra det. Når jeg kan bruke hele meg, da vil jeg velge ut fra en helhet. Ingen av de jeg finner attraktive IRL er noen jeg ville valgt på en app, blant annet grunnet aldersinnstillinger. Anonymkode: 1c134...563 1
AnonymBruker Skrevet søndag kl 10:54 #19 Skrevet søndag kl 10:54 Forstår ikke hvorfor folk trenger slike apper for å møte noen. I tillegg er det jo som å sitte og bla i en meny, man må jo faktisk treffe noen ansikt til ansikt for å kjenne om det er kjemi eller ikke. Aldri skjønt det og har klart meg fint uten. Kunne ikke falt meg inn å bruke slikt. Anonymkode: d270d...68b 1
AnonymBruker Skrevet søndag kl 10:59 #20 Skrevet søndag kl 10:59 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvorfor går du bare etter utseende på app? Anonymkode: 2a440...1b5 Er jo stort sett det som er mulig å vurdere på en app. De fleste profiler jeg leser består av enten masse emojier som liksom skal beskrive vedkommende, eller ingen info overhodet. Anonymkode: 69fa5...d26 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå