Gå til innhold

Hva skjer med mannsoverskudd, selv i Oslo

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er ille hva slags system vi har latt utvikle seg i Norge med tanke på ekstreme klasseforskjeller. Det skaper store problemer som vi ser på områder man ikke regnet med at det skulle for en stund siden. 

Lykke til med å finne et land som er mer økonomisk likestilt enn oss i Norden OG som har vestlig standard. 

Anonymkode: 6bd32...290

• Nyttig 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

https://www.ssb.no/befolkning/folketall/statistikk/befolkning/artikler/slik-ser-befolkningen-i-norge-ut

Det ser jo tydelig at det er riktig, vi har flere menn, enn kvinner i dette landet. Ca 10.000 flere i hver aldersgruppe, mer i noen. Så en 2-3%? 

Det står også at det blir født ørlite grann flere gutter enn jenter, sto ingenting om det, men det er vel også slik at det dør ørlitegrann flere gutter enn jenter, eller menn og kvinner, så det går da i null. 

Det er ikke ønskelig med et slikt samfunn, at det ikke er ca likt. Hva er årsaken til dette? Hvilke tiltak setter politikerne våre inn for å endre dette? 

Anonymkode: 8dfe8...25e

Hei! Trur ikkje politikarane får gjort så mykje med akkurat dette, det er ganske naturleg. Her er ein youtubevideo som forklarar: 

Endret av RaggyReggie
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Har du flere millioner kroner i formue i nedbetalt bolig, så er du ikke eliten, men helt vanlig. Likevel er det veldig mange mennesker her i landet, sikkert minst 1 million, som ikke en gang har 50.000 kroner i formue. Det er ille hva slags system vi har latt utvikle seg i Norge med tanke på ekstreme klasseforskjeller. Det skaper store problemer som vi ser på områder man ikke regnet med at det skulle for en stund siden. 

Anonymkode: b82e8...e6b

Tror du det tallet på antall fattige i Norge er så høyt som 1 million? Jeg forstår at jeg er godt stilt, særlig med tanke på jeg er uføretrygdet. Men jeg har ikke gjort noe annet enn å leve etter evne, og i perioder med god råd nedbetalt ekstra på lån. Inkludert før trygd, med ganske grei lønn. I min aldersgruppe var ikke boligmarkedet i Oslo så krevende å komme inn i.

Anonymkode: f9b52...80c

Skrevet
Majer skrev (1 time siden):

Ja, men halvparten av dagens unge får hjelp inn på boligmarkedet og flertallet av befolkningen kjøpte da der var billig. De aller fleste utgjør altså den øverste eliten 

Virkelig, jeg kjøpte leilighet i Oslo alene i 2019 når jeg var 26 år. Visste ikke at jeg var en av eliten her :P

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg er singel kvinne i Oslo.

Jeg er:

• på jobb
  • gående/syklende eller på t-banen mellom jobb og hjemme
  • hjemme
  • på matbutikken
  • på tur i skogen

Jeg føler ikke jeg har noe spesielt ansvar eller løsning på mannsoverskuddet ? kvinneoverskuddet? i Oslo. Jeg er bare meg. Jeg kan flytte ut av byen, om det hjelper? Kunne godt tenke meg å bo et sted med hage, og færre frustrerte folk.

Anonymkode: 5fde3...a9f

Jeg er fra Oslo, bor nå litt utenfor byen, men ingenting har endret seg av den grunn. 😅 

Jeg drar til fra jobb med tog/buss, går til butikken, går tur, er på cafeer/restauranter/parker/kulturarrangementer. Har ikke møtt menn som er mer spennende her jeg bor nå. Alt føles likt. 

Anonymkode: d2abf...718

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hei, jeg spør meg mer og mer hva som skjer med mannsoverskuddet, selv i Oslo, der det ifølge ssb er overskudd av kvinner. Hvis man blir med på en "social run" i byen, så er det kanskje 50/50 i fordeling av menn kvinner, men alle kvinnene er opptatt og mennene er singel, med få unntak. En hobby som er kjent for kvinneoverskudd er salsa og liknende danser, hvis man melder seg på et salsakurs i dag er det stort sett bare par og enslige kåte menn som dukker opp, sannsynligheten for at en singel kvinne dukker opp kan sidestilles med at brannalarmen går... Og ja, vi snakker Oslo, singelhovedstaden og den eneste kommunen som ifølge ssb har ekstremt mannsoverskudd som resten av landet... Min følelse er at hver gang det opprettes nye singel-tilbud eller sosiale tilbud generelt, og det først dukker opp litt kvinner der, så tar det 2-3 uker, så tiltrekker gruppen seg store mengder via sosiale medier og på 10 minutter er mennene igjen i overskudd igjen, dette spesielt fordi de fleste menn nok har skjønt at Tinder bare er for de topp 0,5% av mennene. Jeg var en gang for mange år siden med i en korgruppe i et halvår, altså noe som løp 1/2 år og så ble oppløst, der vi var 3 menn og 30 kvinner, alle var opptatt, vi tre gutta var singel. Dating-markedet lukker seg i slutten av 20-årene og selvom jeg aldri hadde trodd det da jeg var 24 for 5 år siden og trodde jeg hadde livet for meg, er jeg nå forberedt på å være alene resten av livet mitt, på tross av at jeg har utdannelse og en god jobb og bor i egen leiligheten og en ryddig og god økonomi.

Anonymkode: 3dba7...949

Finn deg ei dame fra utlandet, jeg har selv gjort det. Det er mye bedre muligheter der og de utenlandske damene er fantastiske :) 

Anonymkode: 41250...53c

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Finn deg ei dame fra utlandet, jeg har selv gjort det. Det er mye bedre muligheter der og de utenlandske damene er fantastiske :) 

....fantastisk underdanige? (Håper du tåler en spøk)

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

....fantastisk underdanige? (Håper du tåler en spøk)

Haha, bra du sier at du mener det som en spøk. Men jeg har det helt supert sammen med ei fra utlandet og det handler ikke noe om underdannighet, tradisjonelle kjønnsroller eller noe av det der. Bare at jeg fant ei jeg likte og det er en masse bra damer ute i verden som er interissert i nordmenn. 

Jeg kan ikke skjønne annet enn at det må bli flere som drar og finner seg damer utenlands når man ser dette mannsoverskuddet som gjør det vanskelig for mange å finne noen her. Det stigmaet mange har satt på dette blir nok mer borte og ikke noe å bry seg om.

Skrevet

Ryddet for  brukerdebatt,samt svar til dette.

Chantielle mod.

Skrevet

Prøver du deg på damer 40+ da?

Alle menn vil ha damer i 20 årene. Da blir det jo et ekstremt utvalg for damer i 20 årene. Dette er en situasjon menn skaper ved å ikke tenke bredt nok på hvem som kan være en potensiell partner. Gå for en dame 40+, og du må kanskje bare konkurrere mot en eller to andre menn. Gå for ei dame i 20årene, og du konkurrerer fort mot 20 til 30 andre menn om samme dame.

Det er lurt å være lurt 😊

Anonymkode: ea764...2c4

Skrevet
AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Prøver du deg på damer 40+ da?

Alle menn vil ha damer i 20 årene. Da blir det jo et ekstremt utvalg for damer i 20 årene. Dette er en situasjon menn skaper ved å ikke tenke bredt nok på hvem som kan være en potensiell partner. Gå for en dame 40+, og du må kanskje bare konkurrere mot en eller to andre menn. Gå for ei dame i 20årene, og du konkurrerer fort mot 20 til 30 andre menn om samme dame.

Det er lurt å være lurt 😊

Anonymkode: ea764...2c4

For de fleste er ikke dette problemet. Men at du ikke får noen alternativer.

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Men at du ikke får noen alternativer

FÅR? Skal noen gi deg alternativer?

Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

FÅR? Skal noen gi deg alternativer?

Mener har noen alternativer. Går fort gjort å skrive noe feil.

Skrevet

Så da konkluderer vi vel med at alle damene som vil ha forhold blir tatt i 20årene og de som fremdeles er singel i 30 årene er frivillig singel. Dermed er løpet kjørt for en mann på 30, det er ganske åpenbart.

Anonymkode: 3dba7...949

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...