AnonymBruker Skrevet søndag kl 08:29 #1 Skrevet søndag kl 08:29 Hei, jeg spør meg mer og mer hva som skjer med mannsoverskuddet, selv i Oslo, der det ifølge ssb er overskudd av kvinner. Hvis man blir med på en "social run" i byen, så er det kanskje 50/50 i fordeling av menn kvinner, men alle kvinnene er opptatt og mennene er singel, med få unntak. En hobby som er kjent for kvinneoverskudd er salsa og liknende danser, hvis man melder seg på et salsakurs i dag er det stort sett bare par og enslige kåte menn som dukker opp, sannsynligheten for at en singel kvinne dukker opp kan sidestilles med at brannalarmen går... Og ja, vi snakker Oslo, singelhovedstaden og den eneste kommunen som ifølge ssb har ekstremt mannsoverskudd som resten av landet... Min følelse er at hver gang det opprettes nye singel-tilbud eller sosiale tilbud generelt, og det først dukker opp litt kvinner der, så tar det 2-3 uker, så tiltrekker gruppen seg store mengder via sosiale medier og på 10 minutter er mennene igjen i overskudd igjen, dette spesielt fordi de fleste menn nok har skjønt at Tinder bare er for de topp 0,5% av mennene. Jeg var en gang for mange år siden med i en korgruppe i et halvår, altså noe som løp 1/2 år og så ble oppløst, der vi var 3 menn og 30 kvinner, alle var opptatt, vi tre gutta var singel. Dating-markedet lukker seg i slutten av 20-årene og selvom jeg aldri hadde trodd det da jeg var 24 for 5 år siden og trodde jeg hadde livet for meg, er jeg nå forberedt på å være alene resten av livet mitt, på tross av at jeg har utdannelse og en god jobb og bor i egen leiligheten og en ryddig og god økonomi. Anonymkode: 3dba7...949 1 1 1
AnonymBruker Skrevet søndag kl 08:34 #2 Skrevet søndag kl 08:34 Var det et spørsmål her eller er det bare en rant? Kanskje de single kvinnene bare foretrekker å være i sin leilighet i Oslo? M40 Anonymkode: 6bd32...290 4 1
AnonymBruker Skrevet søndag kl 08:41 #3 Skrevet søndag kl 08:41 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Var det et spørsmål her eller er det bare en rant? Kanskje de single kvinnene bare foretrekker å være i sin leilighet i Oslo? M40 Anonymkode: 6bd32...290 Jeg vet ikke, bare få ut min frustrasjon over at livet mitt er blitt slik det er blitt og at tiden nå er gått. Jeg føler at jeg har prøvd ut alle tilbudene der det for 20 år siden fortsatt fantes single kvinner, men som idag ikke har annet enn mannsoverskudd. Anonymkode: 3dba7...949 1
AnonymBruker Skrevet søndag kl 08:46 #4 Skrevet søndag kl 08:46 Ah.. Nok en herlig rant fra en som "har utdannelse, jobb og leilighet - så hvorfor får jeg ikke pult?" Jeg kjenner ikke igjen det du beskriver. Jeg er voksen mann og singel. Jeg danser fordi jeg synes det er gøy å danse - ikke for å pule. Så jeg vet ikke hvor mange av damene som er single eller ikke. Men om noen er single og det skulle være kjemi så utvikler nok sånt seg naturlig på denne likesom andre arenaer hvor vanlige folk ferdes. Det å oppsøke aktiviteter bare for å "få napp" er en dårlig strategi og merkes på lang avstand. Det er ikke en veldig merkbar ubalanse mellom single kvinner og single menn. Men mange single menn er nok en hel del aktive og desperate enn kvinner og derfor oppleves det nok slik. Anonymkode: 649f8...cd8 3 9
Majer Skrevet søndag kl 08:48 #5 Skrevet søndag kl 08:48 Vet ikke hvor gammel du er, men husk alder/2+7! Er en del muligheter i Oslo. Er en grunn til at det bare er eliten som har råd til å bo i byen
AnonymBruker Skrevet søndag kl 08:51 #6 Skrevet søndag kl 08:51 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): er jeg nå forberedt på å være alene resten av livet mitt, på tross av at jeg har utdannelse og en god jobb og bor i egen leiligheten og en ryddig og god økonomi. Anonymkode: 3dba7...949 Om du tror utdannelsen din, jobben din og leiligheten din er tingene som gjør at en jente fatter interesse for deg, så skjønner jeg litt mer av hvorfor du sliter litt med å møte noen. Tingene du nevner er ikke relevant før etter at noen har fattet interesse 😊 Dette er den klassiske «singel-fella» mange menn går i. De tror standhaftig at det er jobb, penger, utdannelse etc som gjør at de skal lykkes med å treffe damer, så skjønner man noen ganger for sent at slik er ikke den virkelige verden. Anonymkode: b8243...c0e 2 2
AnonymBruker Skrevet søndag kl 08:54 #7 Skrevet søndag kl 08:54 Majer skrev (2 minutter siden): Er en grunn til at det bare er eliten som har råd til å bo i byen Tja, bor vel ca 1,7 millioner i stor-Oslo, som er ca 1/4 av Norges befolkning. Anonymkode: 6bd32...290 1
Gliffy Skrevet søndag kl 08:55 #8 Skrevet søndag kl 08:55 Nå er ikke jeg singel lengre, men da jeg var det skydde jeg unna de stedene du nevner. Det er ikke noe hyggelig for en singel dame å være på sånne plasser. ang det med jobb og leilighet og sånn så syns jeg faktisk det er viktig jeg da. Vil at mannen min skal ha ting på stell. 3
AnonymBruker Skrevet søndag kl 08:59 #9 Skrevet søndag kl 08:59 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Min følelse er at hver gang det opprettes nye singel-tilbud eller sosiale tilbud generelt, og det først dukker opp litt kvinner der, så tar det 2-3 uker, så tiltrekker gruppen seg store mengder via sosiale medier og på 10 minutter er mennene igjen i overskudd igjen Fordi mange av mennene som kommer er creeps som bare vil pule og da kommer ikke kvinnene tilbake Anonymkode: a12f7...4aa 1
AnonymBruker Skrevet søndag kl 09:00 #10 Skrevet søndag kl 09:00 Jeg orker ikke singel-events, men er med på en del sosiale eventer og aktiviteter i oslo-området. Men jeg gjør det først og fremst for aktiviteten. Om jeg møter en mann så er det bonus. Menn som kommer på eventer/aktiviteter for å sjekke damer er turn-off, og da blir jeg fort litt opptatt... Anonymkode: fdf96...851 1 2
AnonymBruker Skrevet søndag kl 09:05 #11 Skrevet søndag kl 09:05 Majer skrev (15 minutter siden): Vet ikke hvor gammel du er, men husk alder/2+7! Er en del muligheter i Oslo. Er en grunn til at det bare er eliten som har råd til å bo i byen Ikke visste jeg at jeg med uføretrygd, men nedbetalt bolig i Søndre Nordstrand, var en del av eliten i Norge. Anonymkode: f9b52...80c 1
AnonymBruker Skrevet søndag kl 09:06 #12 Skrevet søndag kl 09:06 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ikke visste jeg at jeg med uføretrygd, men nedbetalt bolig i Søndre Nordstrand, var en del av eliten i Norge. Anonymkode: f9b52...80c Deilig med en gla`nyhet på en helt vanlig søndag Anonymkode: a12f7...4aa 1
Majer Skrevet søndag kl 09:09 #13 Skrevet søndag kl 09:09 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Tja, bor vel ca 1,7 millioner i stor-Oslo, som er ca 1/4 av Norges befolkning. Anonymkode: 6bd32...290 Ja, men halvparten av dagens unge får hjelp inn på boligmarkedet og flertallet av befolkningen kjøpte da der var billig. De aller fleste utgjør altså den øverste eliten
Majer Skrevet søndag kl 09:10 #14 Skrevet søndag kl 09:10 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ikke visste jeg at jeg med uføretrygd, men nedbetalt bolig i Søndre Nordstrand, var en del av eliten i Norge. Anonymkode: f9b52...80c Jo, du er det! Gratulerer! Du er i samme kategori som de som har 100 millioner. De har ofte nedbetale leiligheter i Oslo de og. Noe vanlige folk bare kan drømme om
AnonymBruker Skrevet søndag kl 09:10 #15 Skrevet søndag kl 09:10 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ikke visste jeg at jeg med uføretrygd, men nedbetalt bolig i Søndre Nordstrand, var en del av eliten i Norge. Anonymkode: f9b52...80c Har du flere millioner kroner i formue i nedbetalt bolig, så er du ikke eliten, men helt vanlig. Likevel er det veldig mange mennesker her i landet, sikkert minst 1 million, som ikke en gang har 50.000 kroner i formue. Det er ille hva slags system vi har latt utvikle seg i Norge med tanke på ekstreme klasseforskjeller. Det skaper store problemer som vi ser på områder man ikke regnet med at det skulle for en stund siden. Anonymkode: b82e8...e6b 1 1
AnonymBruker Skrevet søndag kl 09:16 #16 Skrevet søndag kl 09:16 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Jeg vet ikke, bare få ut min frustrasjon over at livet mitt er blitt slik det er blitt og at tiden nå er gått. Jeg føler at jeg har prøvd ut alle tilbudene der det for 20 år siden fortsatt fantes single kvinner, men som idag ikke har annet enn mannsoverskudd. Anonymkode: 3dba7...949 Det har ikke noe med mannsoverskudd å gjøre. Da burde jo alle menn gått for kvinneyrker, for da vasser man i kvinnelig student pussy, men det er ikke sånn selv om 80% av dine medstudenter var kvinner. Det korte svaret er: et stort flertall av dagens kvinnfolk innen Gen Z / yngre millenial er noen sick bitches. Så enkelt er det. De er skadet fullstendig i hodet sitt a v sosiale media, utseendefiksering, ekstreme krav, arroganse og mye mer. Anonymkode: b82e8...e6b 1 1
AnonymBruker Skrevet søndag kl 09:16 #17 Skrevet søndag kl 09:16 Flere menn som har råd til å bo der? Anonymkode: f5025...52f
AnonymBruker Skrevet søndag kl 09:17 #18 Skrevet søndag kl 09:17 https://www.ssb.no/befolkning/folketall/statistikk/befolkning/artikler/slik-ser-befolkningen-i-norge-ut Det ser jo tydelig at det er riktig, vi har flere menn, enn kvinner i dette landet. Ca 10.000 flere i hver aldersgruppe, mer i noen. Så en 2-3%? Det står også at det blir født ørlite grann flere gutter enn jenter, sto ingenting om det, men det er vel også slik at det dør ørlitegrann flere gutter enn jenter, eller menn og kvinner, så det går da i null. Det er ikke ønskelig med et slikt samfunn, at det ikke er ca likt. Hva er årsaken til dette? Hvilke tiltak setter politikerne våre inn for å endre dette? Anonymkode: 8dfe8...25e
AnonymBruker Skrevet søndag kl 09:18 #19 Skrevet søndag kl 09:18 Jeg er singel kvinne i Oslo. Jeg er: på jobb gående/syklende eller på t-banen mellom jobb og hjemme hjemme på matbutikken på tur i skogen Jeg føler ikke jeg har noe spesielt ansvar eller løsning på mannsoverskuddet ? kvinneoverskuddet? i Oslo. Jeg er bare meg. Jeg kan flytte ut av byen, om det hjelper? Kunne godt tenke meg å bo et sted med hage, og færre frustrerte folk. Anonymkode: 5fde3...a9f 2
AnonymBruker Skrevet søndag kl 09:19 #20 Skrevet søndag kl 09:19 Majer skrev (6 minutter siden): Ja, men halvparten av dagens unge får hjelp inn på boligmarkedet og flertallet av befolkningen kjøpte da der var billig. De aller fleste utgjør altså den øverste eliten Ts her. Jeg har bodd og jobbet i Sveits de siste 3,5 årene og først nylig kommet tilbake til Norge og takket være sterk franc kjøpt bolig i Oslo helt uten hjelp fra foreldrebanken. Sveits var ekstremt krevende sosialt sett, fordi det er mye mer drikking enn i Norge og tilnærmet ingen sosiale tilbud som det bugner av i Oslo. Datingapper har jeg ikke brukt siden jeg var student for 10 år siden som ikke forsto at kjønnsfordelingen på slike steder er 20-1. Omvendt er vi unge menn deres levebrød, uten oss hadde det ikke fantes en eneste "datingside" eller "sjekke-ekspert".... Anonymkode: 3dba7...949
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå