AnonymBruker Skrevet 29. juni #1 Skrevet 29. juni Hva gjør det med én å sitte i fengsel? Blir man mer voldelig av det for eksempel? Anonymkode: de28a...e0f
AnonymBruker Skrevet 29. juni #2 Skrevet 29. juni Er det til en skoleoppgave eller? Handler sikkert mye om skam. Frihetsberøvelse. Bekymring om fremtiden. Forholde seg til andre som har gjort stort og smått ulovlig. Redsel for andre. Stoler ikke på systemet. Sinne, opprør… Mulig man blir voldelig. Vet ikke. Blir vel påvirket av andre? Anonymkode: c38b6...6b9
AnonymBruker Skrevet 29. juni #3 Skrevet 29. juni Hvordan det kan skade en person er jo veldig individuelt, og kommer helt an på flere faktorer. Anonymkode: f1572...6ea 1
Irak Skrevet 29. juni #4 Skrevet 29. juni Dette er et veldig interessant spørsmål. For en stund siden snakket jeg med en som har jobbet i fengselet i mange år. Ofte så blir de straffet mange ganger i tillegg til det de har gjort. - mister jobben - mister kjæresten sin - mister bosted Noen mennesker kalkulerer med at de skal i fengsel, for det kan oppleves som tryggere i forhold til rammer enn å leve i dagens samfunn. Jeg tror ikke mennesker blir mer voldelige av å være i fengsel. Likevel tror jeg det er veldig viktig at de har de rette menneskene rundt seg. I en inntakssamtale så spurte hen hvor mange ganger hen hadde sittet inne. Var det mange ganger spurte hen litt humoristisk: "Og dette gidder du?" Er det ikke snart på tide å bytte karriere?" Forståelse og humor tror jeg er viktig. Så må man ikke være redd for å være litt direkte uten å dømme. Jeg ble helt fascinert av å høre historier hen fortalte, og ble imponert over hvordan hen behandlet de innsatte, og hvordan de responderte på hen. Fantastisk og inspirerende rett og slett 🥳🥳🥳🥳
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå