Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Når mener dere man er for gammel til å bruke hullete bukser?

Mora mi er 42 og bruker det, men jeg syntes hum er for gammel :sjenert:

Videoannonse
Annonse
Gjest gjesta
Skrevet

Å sette noen aldersgrense er vanskelig, men jeg vil nok også si at ei på 42 år ikke bør hive seg på enhver trend som kommer. (Det gjelder vel egentlig alle...?)

Men det dummeste jeg ser er eldre damer som dersperat prøver å se yngre ut, og tror at de gjør det ved å kle seg ut som fjortiser. :roll:

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg er 41 og kler meg overhodet ikke "kjerring", men hullete jeans er for meg dog utenkelig..

Jeg syns kanskje det blir litt desperat og kanskje ørlite vulgært?

Gjest Donna
Skrevet

Det mange ikke selv ser er at de faktisk ser eldre ut når de kler seg som fjortiser.

Jeg er selv 42 og forstår ikke poenget med å være redd for å se ut som en 42-åring.

Jeg synes ihvertfall at det er mye bedre å se ut som en stilig 42-åring enn å prøve å se ut som en 30-åring - det er det ingen 42-åringer som gjør allikevel ;)

Gjest gjesta
Skrevet

Også finnes det jo masse lekre klær til alle aldersgrupper. Det er ikke delt inn i fjortis og kjerring.

Skrevet (endret)

Jeg mener man er for gammel til hullete jeans når man er gammel nok til å sy hullene :ler:

Endret av Nita
Gjest Gjesta
Skrevet

Jeg syns at når man har begynt på barneskolen er man for gammel til å gå med istykker-revne klær ;)

Gjest den dama
Skrevet

Det må da ærlig talt den enkelte gjøre som hun føler for. Noen på 42 kler det definitivt ikke, på andre kan det være ok. Handler om helheten. Vi har jo damer som Lillian Muller, Annette Stai, Dorthe Skappel (Uten sammenlikning for øvrig) mfl. som godt kan kle seg ungt uten at jeg har noe problem med det. Andre er finere i en mer dressa og ladylike utgave lenge før de fyller 42. Tror ikke det å kle seg ungt er et despo forsøk på å virke yngre, men at en liker klær som stemmer med personligheten. Når det gjelder hullete jeans er det for mange i 40 års alderen ungdomstida som "kommer igjen" Det var mote da de hadde sine glansdager. Derfor blir de vel litt nostalgiske da.

Trøst deg med at uansett hva mor gjør, blir det feil. Fjortis er galt, men det er heller ikke ok å være halvgammal, halvgrå og halvfeit. Ikke lett å være mor til halvvoksne og voksne barn, nei. En skal være passe kul, men ikke for kul.

Gjest lilletroll
Skrevet
Jeg mener man er for gammel til hullete jeans når man er gammel nok til å sy hullene :ler:

My thoughts exactely :ler:

Skrevet

hmm.... jeg kunne sydd hullene når jeg gikk på ungdomsskolen, vil det si at jeg var for gammel som tenåring til å bruke hullete jeans?

og det hadde ikke noe med voksen for alderen å gjøre, men interesse for søm. ;)

Skrevet
hmm.... jeg kunne sydd hullene når jeg gikk på ungdomsskolen, vil det si at jeg var for gammel som tenåring til å bruke hullete jeans?

og det hadde ikke noe med voksen for alderen å gjøre, men interesse for søm.  ;)

Aline det var en spøk...... :)

Skrevet

Jeg synes generelt ikke at hullete bukser er særlig pent... Men så er det jo en motegreie, da. For "eldre" kvinner synes jeg ikke det er helt pent å gå med slike klær. Men det kommer jo sjølsagt an på stil osv. Og så finnes det jo masse fine klær for damer i 40-åra, som ikke ser kjerring ut, men heller ikke ungdomsskoleelev ut:)

Skrevet
Aline det var en spøk...... :)

:sjenert::sjenert: litt træg jeg? næh... :ler:

Gjest Gjest
Skrevet

Er det forskjell på hullete og slitt da? Jeg har en del slitte jeans, et av de har slitt gjennom, og jeg er litt eldre enn fjortis :sjenert:

*forbereder seg på dommen*

Skrevet

Hver sin smak, men jeg syns det kan være greit å sy igjen hullene når man er ferdig med ungdomsskolen.

Skrevet

Hvis du trådstarter har en mor som er 42, er du kanskje selv i en alder der du er ekstra kritisk til hva mor har på seg? Jeg er over 30 og gir blanke blaffen i hva min gamle mor går kledd i :ler:

Gjest snart 40
Skrevet
Det mange ikke selv ser er at de faktisk ser eldre ut når de kler seg som fjortiser.

Jeg er selv 42 og forstår ikke poenget med å være redd for å se ut som en 42-åring.

Jeg synes ihvertfall at det er mye bedre å se ut som en stilig 42-åring enn å prøve å se ut som en 30-åring - det er det ingen 42-åringer som gjør allikevel  ;)

Jeg har en venninne som er 8 år yngre enn meg, og vi har veldig lik smak og stil (selv om jeg blir 40 snart). Svigerinna mi er 10 år eldre enn meg og har samme smak som meg. Ingen av oss "eldre" har fjortis-stil, men kler oss i klær vi liker. Selv får jeg mange komplimenter fra folk ang klær og hår bl. a.

Har også kolleger som er i 60-årene som er spreke i klærne (klær som jeg kunne tenkt meg å bruke selv) uten at de virker desperate.

Men, jeg har en venninne som er like gammel som min svigerinne. Hun har halvlangt bleika hår, tar mye sol og går i (etter min mening) klær som kanskje er beregna på jenter i 20-åra. Hun er veldig redd for å se gammel ut, mengjør seg selv en bjørnetjeneste med den stilen hun har nå.

Når det er sagt er jo en 40-åring nå noe helt annet enn da min mor var 40.

Tror helheten har mye å si, men når det gjelder hullete jeans så synes jeg ikke det er fint uansett alder... :ler: .

Gjest Gjest
Skrevet

ja det er grusom å se..

kvinner på 45-50 år med kritthvitt langt hår,knallbrun av solarium/foundation.og med klær som 20 åringer knapt nok går i.

de forstår ikke sitt eget beste,prøver å hinte ,men nei.

Gjest Gjesta
Skrevet
Hvis du trådstarter har en mor som er 42, er du kanskje selv i en alder der du er ekstra kritisk til hva mor har på seg? Jeg er over 30 og gir blanke blaffen i hva min gamle mor går kledd i :ler:

Ja, datteren min er tolv, jeg er nylig trettito, og selvom jeg kjøper mine klær fex på steder som B-Young, Vero Moda og Oasis, syns hun jeg er håpløst gammeldags...... :ler:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...