Tinkiwinkiii Skrevet 29. juni #1 Skrevet 29. juni (endret) Vi er en familie på 3 som skal til Stavangerområdet og Jæren en tur i sommer.Barnet er en jente på 11 år. Vi tar imot tips til: *Koslige kafeer med bra utvalg av bakst og kaffe. Men gjerne noen med summere utvalg også. *Bra og koslige restauranter for familie med god mat. *Ting verdt å få med seg/gjøre/se for familie. *Gøye/bra butikker for liten og stor *Bra hotell sentralt i Stavanger sentrum som ligger på under 2000 kr pr natt. (Må ha en grei parkeringsløsning) På forhånd tusen takk!😊 Endret 29. juni av Tinkiwinkiii
AnonymBruker Skrevet 29. juni #2 Skrevet 29. juni I Stavanger sentrum er det mange parkeringshus. Så det er ikke noe problem. Når du har funnet hotell, søker du på Google Maps, å finner nærmeste parkeringshus. For en 11 åring, har de lucky bowl, og ellers godt utvalg på kino. De har luksus sal med Stressless du kan legge bakover, sykt digg. Varbergstårnet et gammelt brannvern med utsikt over byen (ligger midt i sentrum, opp fra kirkegaten). Der oppe har de cafe Sting som er en cafe med litt uteservering plass i solveggen. De har litt sunnere mat enn andre cafeer. Mer lunsjretter som suppe, nachos osv, som også passer 11 åringen. Eller har de pincho Nation nede på Vågen. Det er en tivoli restaurant med mini retter og ubegrenset popcorn til barn. Verdt å oppleve, om ikke dere har vært der med barnet før. Min favoritt indiske restaurant er like ved kinoen, Jai hind. Eller er An nam en populær vietnamesisk restaurant. Fargegaten er verdt å se, og evt stoppe å ta en kaffe på en av alle cafe der. Angående hotell, vet jeg ikke pris. Men de har 3 scandic. Scandic park ligger like ved togstasjonen, der det også er parkeringshus. De har en liten, men veldig bra og koselig frokost buffé. Alle de 3 scandic hotellene har forøvrig veldig bra frokost. Scandic royal har basseng, boblebad og badstue. I Sandnes har de vitenfabrikken som er verdt å få med seg. På Sandnes har de lille india, Olivia, Gamlaværket, Godt brød som er bra spisesteder. De har veldig fin kino. Skatepark i sentrum, om dere har med sparkesykkel. 20 min fra Sandnes har de kongeparken som passer godt til 11 åringen. Anonymkode: 1d88b...666 1 1
AnonymBruker Skrevet 29. juni #3 Skrevet 29. juni De har også åpne gymsal haller med gratis aktiviteter hele sommeren både på Sandnes og i Stavanger. Verdt å sjekke ut. https://sommerifolkehallene.no/ Anonymkode: 1d88b...666 1 1
AnonymBruker Skrevet 29. juni #4 Skrevet 29. juni Kommer dere fra en mindre by enn Stavanger? Anonymkode: 96d1c...892
Queen19 Skrevet 29. juni #5 Skrevet 29. juni Stikk ut til Ølberg for litt bading og kos på stranden og spis lunsj/middag på strandhuset etterpå. Jeg har ikke vært i kongeparken på mange år, men med mindre dere er «bortskjemt» med Tusenfryd, så kan det være verdt turen. 1
Tinkiwinkiii Skrevet 29. juni Forfatter #6 Skrevet 29. juni AnonymBruker skrev (2 timer siden): I Stavanger sentrum er det mange parkeringshus. Så det er ikke noe problem. Når du har funnet hotell, søker du på Google Maps, å finner nærmeste parkeringshus. For en 11 åring, har de lucky bowl, og ellers godt utvalg på kino. De har luksus sal med Stressless du kan legge bakover, sykt digg. Varbergstårnet et gammelt brannvern med utsikt over byen (ligger midt i sentrum, opp fra kirkegaten). Der oppe har de cafe Sting som er en cafe med litt uteservering plass i solveggen. De har litt sunnere mat enn andre cafeer. Mer lunsjretter som suppe, nachos osv, som også passer 11 åringen. Eller har de pincho Nation nede på Vågen. Det er en tivoli restaurant med mini retter og ubegrenset popcorn til barn. Verdt å oppleve, om ikke dere har vært der med barnet før. Min favoritt indiske restaurant er like ved kinoen, Jai hind. Eller er An nam en populær vietnamesisk restaurant. Fargegaten er verdt å se, og evt stoppe å ta en kaffe på en av alle cafe der. Angående hotell, vet jeg ikke pris. Men de har 3 scandic. Scandic park ligger like ved togstasjonen, der det også er parkeringshus. De har en liten, men veldig bra og koselig frokost buffé. Alle de 3 scandic hotellene har forøvrig veldig bra frokost. Scandic royal har basseng, boblebad og badstue. I Sandnes har de vitenfabrikken som er verdt å få med seg. På Sandnes har de lille india, Olivia, Gamlaværket, Godt brød som er bra spisesteder. De har veldig fin kino. Skatepark i sentrum, om dere har med sparkesykkel. 20 min fra Sandnes har de kongeparken som passer godt til 11 åringen. Anonymkode: 1d88b...666 Wow, tusen hjertelig takk skal du ha for at du tok deg tid til å svare og komme med så utrolig mange gode tips!!Så utrolig snillt! Dette var skikkelig til hjelp!🥰 Tusen takk igjen!! 1
Tinkiwinkiii Skrevet 29. juni Forfatter #7 Skrevet 29. juni AnonymBruker skrev (2 timer siden): De har også åpne gymsal haller med gratis aktiviteter hele sommeren både på Sandnes og i Stavanger. Verdt å sjekke ut. https://sommerifolkehallene.no/ Anonymkode: 1d88b...666 Tusen takk for tipset!☺️🥰
Tinkiwinkiii Skrevet 29. juni Forfatter #8 Skrevet 29. juni AnonymBruker skrev (2 timer siden): Kommer dere fra en mindre by enn Stavanger? Anonymkode: 96d1c...892 Vi kommer fra Bergen,så ikke mindre by nei.Vi har aldri vært i Stavangerområdet før så det blir stas!😍
Tinkiwinkiii Skrevet 29. juni Forfatter #9 Skrevet 29. juni Queen19 skrev (22 minutter siden): Stikk ut til Ølberg for litt bading og kos på stranden og spis lunsj/middag på strandhuset etterpå. Jeg har ikke vært i kongeparken på mange år, men med mindre dere er «bortskjemt» med Tusenfryd, så kan det være verdt turen. Tusen takk for gode tips!🥰Vi er ikke bortskjemt med Tusenfryd nei.Kongeparken vurderes veldig sterkt, men overrasket over alle de dårlige anmeldelsene parken har fått.😳Det har gjort oss noe usikker.Men mest sannsynlig blir det en tur innom der.
AnonymBruker Skrevet 29. juni #10 Skrevet 29. juni Stavanger Camping er en artig innendørs minigolfbane midt i Stavanger sentrum. Oljemuseet er faktisk ganske gøy, også for barn. Aktivitet: Is-smaking! Gå fra sted til sted og kjøp én kule og kår vinner av byens beste is. Iddis gelato i Pedersgata og Sirkus Renaa på Sølvberget lager f.eks. god is. OBS. Café Sting som ble foreslått over her finnes ikke lengre. Ble omgjort til en bar for noen år siden, den heter Loft. Ville ikke gått der med barn. Kaféer med litt mer interessant interiør enn gjennomsnittet: Bøker og Børst, Flamingo. Mine favorittrestauranter er Bravo, grill & berkel, Kansui (ramen), Fisketorget. Usikker på om 11-åringen også vil like disse, men det vet dere best selv Bryne: Lite interessant å finne der for turister med mindre dere er ekstremt store Haaland-fans. Da er det vel aktuelt å gå på den kinarestauranten som han er berømt for å gå på. Strender: Ølberg er fin ja, berømt for god softis. Hellestø er min favorittstrand. Borestranden er den alle surferne drar til, inkludert kongefamilien. Jeg ville tatt en kjøretur langs Nordsjøvegen, nasjonal turistvei mellom Ogna og Bore. Anonymkode: e0c59...4a3
AnonymBruker Skrevet 30. juni #11 Skrevet 30. juni Strender: Orre, Ogna/Brusand. Hå gamle prestegård (kafé og utstillinger om dere er interesserte i det) og Obrestad fyr. Vitengarden. Anonymkode: 500d1...699
AnonymBruker Skrevet 30. juni #12 Skrevet 30. juni Tinkiwinkiii skrev (På 29.6.2025 den 3.06): Vi er en familie på 3 som skal til Stavangerområdet og Jæren en tur i sommer.Barnet er en jente på 11 år. Vi tar imot tips til: *Koslige kafeer med bra utvalg av bakst og kaffe. Men gjerne noen med summere utvalg også. *Bra og koslige restauranter for familie med god mat. *Ting verdt å få med seg/gjøre/se for familie. *Gøye/bra butikker for liten og stor *Bra hotell sentralt i Stavanger sentrum som ligger på under 2000 kr pr natt. (Må ha en grei parkeringsløsning) På forhånd tusen takk!😊 Sørmarka arena har sommeråpent. Mange gratis aktiviteter. Kjøre gjennom Byfjordtunnelen til Mosterøy og Utstein kloster og Fjøløy fyr. Fargegata i Stavanger. Gå rundt i byen, det er koselig. Vitenfabrikken i Sandnes er gøy. Jærmuséet avd vitengården på Hå har kafé og mye å se/gjøre! Dyr også. Sandestranden på Randaberg. Anonymkode: 4adf7...b60
Sun-Seeker Skrevet 30. juni #13 Skrevet 30. juni Det kan også være kjekt å få med seg Gamle Stavanger, med Hermetikk museet. Her har de bra kafe også. I Hafrsfjord finner man Sverd i sten. Et veldig populært turistmål. Er det bra vær kan man dra til Gamlingen, et utendørs svømmeanlegg. Har man lyst på noe mer naturlig, så kan man alltid bade i Store eller Lille Stokkavann. Da får man en fin spasertur på kjøpet.
AnonymBruker Skrevet 30. juni #14 Skrevet 30. juni kan vær verdt å sette av en dag til prekestolen når dere først er i området, spesielt viss dere ikke har vært der før. kan vær litt krevende tur alt etter hvor vante dere er til fjellturer. Ellers kan jeg anbefale eventyrskogen i årdal i ryfylke, litt i underkant av 1 time kjøretur fra Stavanger. skogstur på noen kilometer der flere kjente figurer fra eventyr er plassert ut, alle håndlaget av en lokal kar der. Anonymkode: 72378...18c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå