Gå til innhold

Frivillig sølibat og vil ikke være i forhold med menn

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er tiltrukket menn, men har ingen interesse i å ha et forhold til en mann. Fordi jeg føler vi er så fundamentalt forskjellig i hvordan vi tenker. Jeg kunne gått inn for å ha sex med menn, men finner det ikke interessant. Etter at jeg ble kjent med egen kropp og kan tilfredsstille meg selv har jeg det så mye bedre. Hvis jeg en gang finner en mann som virkelig ser på oss som likeverdige ville jeg kanskje vurdert det. Men vet at dette ikke kun gjelder i forhold, men generelt. Merker jeg at mennesker er opptatt av et slags overtak og at det er en maktubalanse mister jeg interessen. Hvis vi skal være i en konstant prosess der man ikke vet hvor man har hverandre og ikke er opptatt av å være den som «styrer». Vet ikke om dette er mulig en gang, i noen relasjoner. Det jeg lurer på er om det finnes en kategori, som beskriver dette. Jeg liker menn og føler meg tiltrukket av dem, men det er spesielt på det dypere nivået som tiltrekker meg dem. Er holdningene og verdiene deres helt på avveie, så er det uaktuelt. F.eks. ville stemt på trump. Fordi jeg vet det ikke er noen fremtid. Noen som kjenner seg igjen i dette? 

Anonymkode: 60f96...628

• Liker 3
  • Nyttig 5
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du har for høye tanker om deg selv.

Anonymkode: 8a60d...95f

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

...Merker jeg at mennesker er opptatt av et slags overtak og at det er en maktubalanse mister jeg interessen. Hvis vi skal være i en konstant prosess der man ikke vet hvor man har hverandre og ikke er opptatt av å være den som «styrer». Vet ikke om dette er mulig en gang, i noen relasjoner. Det jeg lurer på er om det finnes en kategori, som beskriver dette. Jeg liker menn og føler meg tiltrukket av dem, men det er spesielt på det dypere nivået som tiltrekker meg dem. Er holdningene og verdiene deres helt på avveie, så er det uaktuelt. F.eks. ville stemt på trump. Fordi jeg vet det ikke er noen fremtid. Noen som kjenner seg igjen i dette? 

Så å si alle kjenner seg igjen i dette ønsket. 

Og ja, det er mulig å få til.

Anonymkode: 0d7fa...802

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Så gøy, da får du sitte der å tilfredsstille deg selv til du finner noen du ser på som likeverdige.

Anonymkode: b3999...490

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

TS, jeg kjenner meg igjen. Men jeg ser på meg selv som aseksuell, om det har noe å si. Jeg er 0 interessert i tilfeldig sex.

Jeg trives veldig godt alene, og en potensiell kjæreste må konkurere med friheten i å være alene. Hadde vært hyggelig med en slags søndagskjæreste å sitte i armkroken å se film med, men det er virkelig ikke verdt alt styret, og "spillet" eller følelser.

Anonymkode: caac2...246

• Liker 10
  • Nyttig 4
Skrevet (endret)

Nei. Jeg ELSKER mannen min og å være i et forhold. Kunne ikke tenke meg et liv som enslig. Ikke en gang om jeg ble enke. Da ville jeg funnet meg en ny mann. Jeg liker fellesskapet. Jeg liker å ha noen ved siden av meg. Både natt og dag. 

Mannen og jeg står LAAANGT fra hverandre politisk. Det kunne ikke brydd meg mindre. Det er, I mine øyne, helteit å utelukke mennesker fra ens liv fordi de mener noe annet enn en selv. 

Endret av HMK
  • Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Jeg er tiltrukket menn, men har ingen interesse i å ha et forhold til en mann. Fordi jeg føler vi er så fundamentalt forskjellig i hvordan vi tenker. Jeg kunne gått inn for å ha sex med menn, men finner det ikke interessant. Etter at jeg ble kjent med egen kropp og kan tilfredsstille meg selv har jeg det så mye bedre. Hvis jeg en gang finner en mann som virkelig ser på oss som likeverdige ville jeg kanskje vurdert det. Men vet at dette ikke kun gjelder i forhold, men generelt. Merker jeg at mennesker er opptatt av et slags overtak og at det er en maktubalanse mister jeg interessen. Hvis vi skal være i en konstant prosess der man ikke vet hvor man har hverandre og ikke er opptatt av å være den som «styrer». Vet ikke om dette er mulig en gang, i noen relasjoner. Det jeg lurer på er om det finnes en kategori, som beskriver dette. Jeg liker menn og føler meg tiltrukket av dem, men det er spesielt på det dypere nivået som tiltrekker meg dem. Er holdningene og verdiene deres helt på avveie, så er det uaktuelt. F.eks. ville stemt på trump. Fordi jeg vet det ikke er noen fremtid. Noen som kjenner seg igjen i dette? 

Ok. Men hva i alle dager vil du frem til? Du er på et diskusjonsforum, og du har fasiten for deg selv og dine meninger mener du. Så hva skal vi diskutere med deg da?

Anonymkode: 47034...45c

• Liker 2
Skrevet
HMK skrev (10 minutter siden):

Nei. Jeg ELSKER mannen min og å være i et forhold. Kunne ikke tenke meg et liv som enslig. Ikke en gang om jeg ble enke. Da ville jeg funnet meg en ny mann. Jeg liker fellesskapet. Jeg liker å ha noen ved siden av meg. Både natt og dag. 

Mannen og jeg står LAAANGT fra hverandre politisk. Det kunne ikke brydd meg mindre. Det er, I mine øyne, helteit å utelukke mennesker fra ens liv fordi de mener noe annet enn en selv. 

Folk har ulike sosiale behov. Jeg trives veldig godt alene, og om jeg skal være sosial, er det med folk som er bra for meg, Ingen mener det samme om alt, men grunnleggende verdier som ligner mine, er viktig for meg. Jeg hadde vært lykkelig singel om jeg ikke hadde funnet min mann som er perfekt for meg. 

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet

Føler du glemmer kjærlighet oppi dette, og etter min erfaring elsker menn særdeles høyt når de først elsker. Mer lojalt enn kvinner. 

• Liker 1
  • Hjerte 4
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Helt ærlig, jeg skjønner deg godt, det er SÅ mange dårlige menn der ute. Men innimellom finner man en diamant. 

Anonymkode: 98062...2e7

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
Trolltunge skrev (14 minutter siden):

Føler du glemmer kjærlighet oppi dette, og etter min erfaring elsker menn særdeles høyt når de først elsker. Mer lojalt enn kvinner. 

Jeg vet ikke hva du mener med "elsker høyt og mer lojalt". Det TS uttrykker er jo at om hun ikke finner en partner hun vil leve med basert på egne preferanser, vil hun være singel - og det mener jeg flere burde tenke. At han elsker deg og er lojal + ikke støtter Trump burde jo være en selvfølge. 

• Liker 9
  • Nyttig 1
Skrevet

De siste årene av mitt ekteskap, var det helt sexløst. Vi var kamerater og knapt nok det. Nå bor jeg alene. Det kan være stusslig, men jeg har oppdaget at det kan være ganske fint også. Jeg har kommet nærmere meg selv, lært mye om meg selv, utviklet meg på mine premisser og er veldig fornøyd med det. Også har jeg en avstands kjæreste og er smått avhengig av å få fine meldinger om dette og hint. 

• Hjerte 1
Skrevet

Jeg har det utrolig bra og stortrives som singel, TS.. Jeg ser ingen ting av det du gjør er galt.. det viktigste for meg som medmenneske er at du har det godt

Singelivet ❣️er en frihetsfølelse, man ikke har i forhold. For jeg har vært i forhold, der jeg ble satt litt i "bås" av eksen.
Jeg ser på meg selv som god ektemann.. jeg har alltid vært elskverdig, raus, lett å leve og bo sammen med, snill og hjelpsom +++. Jeg har kommet i en alder der jeg ikke har den "Ensom-ulv-følelsen".. jeg trenger ingen unntatt kjærlighet til eller av barna. Jeg gleder med stort til jeg får barnebarn❣️

Men jeg kan ikke leve uten kvinner.. så jeg treffer single kvinner som lever og har samme syn.
Altså.. det er blitt litt pop å leve i særbo i min alder, og det er vanlig å treffe noen med barn. Skulle vi ha bodd under samme tak, krever en villa med 8 soverom.. og garasje og parkeringplass til 6 biler.. plass til to hunder og katter.. og i tillegg må alle komme overens..

Dette har vi diskutert mange ganger, det blir vanskelig å ha en slik storfamilie under samme tak. Så vi løser det enkelt med å være elskere i hvert vårt hus. Vi gjør og tillater ting, vi aldri fikk oppleve med ekser. Troskapen og kjærligheten er den samme.. sexen er mere spennende.. og vi går aldri tom for seksuelle ideer, så sexen blir mere utviklet og prioritert i særbo👏

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Du har for høye tanker om deg selv.

Anonymkode: 8a60d...95f

Da har du nok misforstått. Eller er det slik at kvinner som er sammen med menn tenker lite om seg selv? Kanskje det bare er like greit å tenke «høyt» om seg selv da

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Så å si alle kjenner seg igjen i dette ønsket. 

Og ja, det er mulig å få til.

Hm, men tenker du det er noe man merker fra starten av eller noe man må jobbe med i en relasjon? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

TS, jeg kjenner meg igjen. Men jeg ser på meg selv som aseksuell, om det har noe å si. Jeg er 0 interessert i tilfeldig sex.

Jeg trives veldig godt alene, og en potensiell kjæreste må konkurere med friheten i å være alene. Hadde vært hyggelig med en slags søndagskjæreste å sitte i armkroken å se film med, men det er virkelig ikke verdt alt styret, og "spillet" eller følelser.

Anonymkode: caac2...246

Samme her, trives godt alene og det handler mye om friheten. Hvis jeg kunne vært sammen med noen og fremdeles føle på den friheten, ville det vært fint. Og det finnes nok. Men inntil den tid, ønsker jeg å være alene. Det skal være en bonus i livet å finne en man vil dele det med og ikke en følelse av å gi fra seg friheten. 

• Liker 1
Skrevet
Bamseklemmer skrev (4 timer siden):

Jeg har det utrolig bra og stortrives som singel, TS.. Jeg ser ingen ting av det du gjør er galt.. det viktigste for meg som medmenneske er at du har det godt

Singelivet ❣️er en frihetsfølelse, man ikke har i forhold. For jeg har vært i forhold, der jeg ble satt litt i "bås" av eksen.
Jeg ser på meg selv som god ektemann.. jeg har alltid vært elskverdig, raus, lett å leve og bo sammen med, snill og hjelpsom +++. Jeg har kommet i en alder der jeg ikke har den "Ensom-ulv-følelsen".. jeg trenger ingen unntatt kjærlighet til eller av barna. Jeg gleder med stort til jeg får barnebarn❣️

Men jeg kan ikke leve uten kvinner.. så jeg treffer single kvinner som lever og har samme syn.
Altså.. det er blitt litt pop å leve i særbo i min alder, og det er vanlig å treffe noen med barn. Skulle vi ha bodd under samme tak, krever en villa med 8 soverom.. og garasje og parkeringplass til 6 biler.. plass til to hunder og katter.. og i tillegg må alle komme overens..

Dette har vi diskutert mange ganger, det blir vanskelig å ha en slik storfamilie under samme tak. Så vi løser det enkelt med å være elskere i hvert vårt hus. Vi gjør og tillater ting, vi aldri fikk oppleve med ekser. Troskapen og kjærligheten er den samme.. sexen er mere spennende.. og vi går aldri tom for seksuelle ideer, så sexen blir mere utviklet og prioritert i særbo👏

Hvilken "bås" var det?

AnonymBruker
Skrevet
HMK skrev (7 timer siden):

Så godt å høre! Det er forståelig. Selvom jeg ikke vil dele et liv med en mann (foreløpig), har jeg også et stort behov for å være en del av et fellesskap. Slik som venner og familie. 
For noen funker det, men for andre ikke. Jeg har mange venner/familie som tenker forskjellig fra meg, men jeg respekterer dem selvom. Og det er viktig. Men mye av det man tenker har også en større betydning. Det å være sammen med en som tenker forskjellig er ikke noe vanskelig i seg selv, så lenge det ikke er på punkter som jeg mener er viktig for meg. Og ha like verdier er viktig for meg og vil gjøre slik at vi unngår unødvendige uenigheter i fremtiden som er viktige for oss. Mye bedre å finne en som tenker i de baner som en selv og med like verdier. F.eks. om jeg hadde vært med en som hadde stemt på Trump eller syns at pride var unødvendig, ville vi bare ikke fungert. Fordi vi tenker og fungerer på så forskjellige måter. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Hm, men tenker du det er noe man merker fra starten av eller noe man må jobbe med i en relasjon? 

Man må jobbe både med seg selv og sine relasjoner. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Er holdningene og verdiene deres helt på avveie, så er det uaktuelt. F.eks. ville stemt på trump.

90 prosent av den mannlige befolkningen i Norge ville IKKE stemt på Trump. Det virker som om du har fordommer om menn. Det virker som at du ikke kjenner menn. Vanskelig å forstå hva du vil med dette innlegget. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...