AnonymBruker Skrevet 30. juli #181 Skrevet 30. juli Jeg fikk innvilga uføretrygd i går og jeg er SÅ glad og letta 😭 det har vært noen fryktelig slitsomme år med avklaring der jeg har følt meg veldig fanga av systemet og en veldig usikkerhet omkring framtida. Nå kan jeg endelig styre tid og hva jeg bruker krefter på selv. Kanskje kan jeg studere et emne på universitetet bare av ren interesse uten at det må være retta mot noe spesielt i arbeidslivet. Jeg kan tjene litt penger på småjobber uten at det trenerer prosesser med nav. Jeg kan teste ut ting på egenhånd og se om det er noe jeg kan gjøre som gagner både meg og samfunnet, uten at jeg må diskutere det med noen andre som skal vurdere meg og fatte beslutninger om min fremtid. For meg er dette en billett til frihet. Jeg er så heldig at min sykdom er slik at om jeg får tilpasse livet mitt etter formen uten ytre krav, så kan jeg gjøre en del fine ting både for meg selv og andre. Arbeidslivet, slik det ser ut, stiller derimot krav til arbeidstakere som ikke er forenelige med hva jeg får til. Dermed kan jeg med god samvittighet gjøre ting som er til glede og nytte for meg selv og andre og ha god livskvalitet som ufør. Jeg forstår selv at jeg er heldig her og at ikke andre uføre nødvendigvis har det sånn. Jeg tror det er der den store forskjellen ligger mellom oss som er glade for å være uføretrygda og de som ikke er det. Et liv i utenforskap og sykdom er veldig belastende. Et liv med sykdom som man kan håndtere og som ikke hindrer en i å være i fellesskap og drive med meningsfulle ting, bare at man ikke kan jobbe ordinært, er noe helt annet. Anonymkode: 51bba...f44 1 2
AnonymBruker Skrevet 30. juli #182 Skrevet 30. juli NakenPanda skrev (På 26.7.2025 den 9.12): Det fb2 prøvde å si gikk deg rett over hodet tydligvis, emojies får deg til å virke ung og umoden, men det stemmer vel. Og hvordan dine innlegg får deg til å virke bør stå usagt! Anonymkode: 15418...850 1
Enmanelskeråhate Skrevet 30. juli #183 Skrevet 30. juli AnonymBruker skrev (På 29.6.2025 den 17.27): Dette!! Er så lei av folk som mener de forsørger meg, og forstår ikke at jeg selv har betalt inn flere millioner i skatt fra jeg begynt i jobb og frem til nå. Og som ufør betaler jeg fortsatt skatt, og godt med det! Anonymkode: 7db97...1a8 Hvis man forstår enkel matematikk så skjønner man vel at skatt på trygd bidrar med 0.- så går jo AS Norge i minus på stort sett alle utenom noen få menn som jobber hele livet uten å få barn og dør rett rundt pensjonsalder, alle andre går det i dundrende minus
AnonymBruker Skrevet 4. august #184 Skrevet 4. august Ja, ble veldig glad for å bli uføretrygdet. Jobb har aldri vært min greie uansett. Nå har man tid og frihet til det man ønsker. Anonymkode: befaa...98a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå