AnonymBruker Skrevet 29. juni #2 Skrevet 29. juni Jeg er 22 år og synes denne typen «humor» er både kjedelig og klein. Jeg er utrolig glad for å ha vokst opp i en tid med langt større utvalg enn bare NRK. Hadde dette vært alt som var tilgjengelig, tror jeg ærlig talt jeg hadde død av kjedsomhet. Anonymkode: 15d02...9cd 3
AnonymBruker Skrevet 29. juni #3 Skrevet 29. juni Jeg er 21 og syns det er litt morsomt, men hadde ikke subscriba på det på youtube. Anonymkode: 5f0e5...17d 1
knooters Skrevet 29. juni #4 Skrevet 29. juni Hallo, det er jo kjempegøy. Selv om Thomas André er en man syns synd i. Du har ikke noe sarkasmegen i DNAet om du ikke syns det med gravstøtta er festlig. 4
AnonymBruker Skrevet 29. juni #5 Skrevet 29. juni AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg er 22 år og synes denne typen «humor» er både kjedelig og klein. Jeg er utrolig glad for å ha vokst opp i en tid med langt større utvalg enn bare NRK. Hadde dette vært alt som var tilgjengelig, tror jeg ærlig talt jeg hadde død av kjedsomhet. Anonymkode: 15d02...9cd AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg er 21 og syns det er litt morsomt, men hadde ikke subscriba på det på youtube. Anonymkode: 5f0e5...17d Humor-programmer er som regel ferskvare som sjeldent er morsomt for neste generasjon. Nye generasjoner har andre referanser enn hva man hadde tidligere. Hva som var originalt for 30 år siden vil selvsagt ikke lenger virke originalt 30 år senere. I tillegg vil hva som er regnes som støtende endres over tid. Programmet Lille Lørdag bygde mye av humoren på å parodiere NRK-programmer fra 60- og 70-tallet. Den typen humor vil trolig aldri holde seg godt. De som er unge i dag vil ikke ha sett programmene som parodieres. Referansene til de gamle NRK-programmene fungerte også bra i sin tid fordi NRK i lang tid hadde hatt monopol slik at nærmest alle hadde sett de gamle NRK-programmene og man hadde sett dem selv om man ikke likte dem siden det ikke var noe annet å se på og det typisk kun var 1 TV i hvert hjem. Anonymkode: 89348...7d4 10 4
Bacteria Skrevet 29. juni #6 Skrevet 29. juni Hadde ikke samme gjengen en parodi på en dansk serie, fra et sykehus? Husker bare en gulaktig fargepalett, foster på formalin i kjelleren og greia var liksom at det spøkte på sykehuset pga døde babyer? Var absurd gøy, men ikke gangbart i dag selvfølgelig.
AnonymBruker Skrevet 29. juni #7 Skrevet 29. juni Litt på siden. Men jeg fant dette da jeg prøvde å google Lille Lørdag: Aftenposten (2003) «I 1994 jobbet det som skulle bli "Lille lørdag"-gjengen i ungdomsprogrammet "U". Harald Eia, Marit Åslein og Bård Tufte Johansen, for å nevne noen. "Målet til "U", skriver komikerne selv om DVD-lanseringen, "var å vise at ungdom drev med antirasistisk arbeid på fritiden, at ungdommer slet med å få jobb (på den tiden var det 0,5 prosent ledighet i Norge) og at det ikke var flaut for ungdom å snakke om kjønnssykdommer. Vi fikk det ikke så bra til. Vi syntes ungdommer var sytete og schtøgge". Derfor lagde vi heller "Lille lørdag". Som ble en slags parodi på "U" og det programmet vi egentlig skulle lage.»[7] https://no.wikipedia.org/wiki/U_(TV-serie) Noen som vet om det Harald EIa skriver om U stemmer? Jeg tror jeg aldri så den serien så jeg vet ikke hvordan den faktisk var. Anonymkode: 89348...7d4
AnonymBruker Skrevet 29. juni #8 Skrevet 29. juni Bacteria skrev (49 minutter siden): Hadde ikke samme gjengen en parodi på en dansk serie, fra et sykehus? Husker bare en gulaktig fargepalett, foster på formalin i kjelleren og greia var liksom at det spøkte på sykehuset pga døde babyer? Var absurd gøy, men ikke gangbart i dag selvfølgelig. Er det denne du tenker på? https://tv.nrk.no/serie/uti-vaar-hage/sesong/2/episode/OUHA43000507 Anonymkode: 2c1aa...49a 1
AnonymBruker Skrevet 29. juni #9 Skrevet 29. juni Bacteria skrev (53 minutter siden): Hadde ikke samme gjengen en parodi på en dansk serie, fra et sykehus? Husker bare en gulaktig fargepalett, foster på formalin i kjelleren og greia var liksom at det spøkte på sykehuset pga døde babyer? Var absurd gøy, men ikke gangbart i dag selvfølgelig. Tenker du på Von Triers Riget? Anonymkode: 3c777...a93
AnonymBruker Skrevet 29. juni #10 Skrevet 29. juni Jeg er 43 og husker godt Eia og gjengen. Synes ikke det var så veldig morsomt da heller.. Men Seinfeld, det elsket jeg. Og kan også i dag se på det. Stand up'en til Seinfeld derimot, den nyeste var pinlig. Styrtrik mann som er gretten på kona.. Ser på nrk at serien Skam er 10 år. Wow..det går fort. Spørs om dagens unge ville likt den Anonymkode: 3c777...a93 5 1
AnonymBruker Skrevet 29. juni #11 Skrevet 29. juni AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg er 43 og husker godt Eia og gjengen. Synes ikke det var så veldig morsomt da heller.. Men Seinfeld, det elsket jeg. Og kan også i dag se på det. Stand up'en til Seinfeld derimot, den nyeste var pinlig. Styrtrik mann som er gretten på kona.. Ser på nrk at serien Skam er 10 år. Wow..det går fort. Spørs om dagens unge ville likt den Anonymkode: 3c777...a93 Enig. Kan ikke si jeg syntes de var de morsomste på tv. Litt for masete. Noe var litt gøy. Men jeg er vant til humoren før dem. Og likte/liker godt humpr som overlater litt til fantasien. Jeg syntes det er gøy i dag, at yngre ikke tar de usagte poengene, selv om vitsen er tidløs. Men tenker de er ikke vant med det kanskje. Det liggee to sesonger med humor historie på nrk tv. En bra serie der komiekere komenterer. Der er det mer av det gode. Men også av den dårlige humoren Anonymkode: 04119...061
AnonymBruker Skrevet 29. juni #12 Skrevet 29. juni Må se på KLM for den beste humoren da. Men den begynner vel å bli 40-50 år gammel når jeg tenker etter. Velkomen til Europameisterskapen i venting frå Dortmunder Wartehalle😄 Anonymkode: 974dd...b29 7 4
AnonymBruker Skrevet 29. juni #13 Skrevet 29. juni Jokerbord er morsomt enda 😅 Anonymkode: 59d94...840 1 1
AnonymBruker Skrevet 29. juni #14 Skrevet 29. juni Jeg er 50, og elsket lille lørdag og åpen post. Edgye sketsjer, som i begynnelsen mest ironiserte over stivt og gammeldags tv på 70- og 80-tallet. Skjønner at dette ikke er morsomt i dag, uten de referansene. Anonymkode: 02228...127 4
AnonymBruker Skrevet 29. juni #15 Skrevet 29. juni AnonymBruker skrev (6 timer siden): Jeg er 22 år og synes denne typen «humor» er både kjedelig og klein. Jeg er utrolig glad for å ha vokst opp i en tid med langt større utvalg enn bare NRK. Hadde dette vært alt som var tilgjengelig, tror jeg ærlig talt jeg hadde død av kjedsomhet. Anonymkode: 15d02...9cd Samtidig er din generasjon overrepresentert blant trygdede og medisinerte. Jeg tror du hadde hatt godt av å oppleve kjedsomhet. Anonymkode: dfe93...259 7 1 3
AnonymBruker Skrevet 29. juni #16 Skrevet 29. juni Kleint og cheesy. Ikke like tidløst som Fleksnes Anonymkode: 4c55f...bac 1
AnonymBruker Skrevet 29. juni #17 Skrevet 29. juni Det er mye humor som ikke holder seg, fordi den er så kontekst-avhengig. Man mangler referansene. Dessuten ble det jo gjort narr av mye som ikke hadde vært ok i dag, som diagnoser, rusmisbruk, seksualitet, etnisitet etc. Anonymkode: 10555...641 2
AnonymBruker Skrevet 29. juni #18 Skrevet 29. juni AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg er 43 og husker godt Eia og gjengen. Synes ikke det var så veldig morsomt da heller.. Men Seinfeld, det elsket jeg. Og kan også i dag se på det. Stand up'en til Seinfeld derimot, den nyeste var pinlig. Styrtrik mann som er gretten på kona.. Ser på nrk at serien Skam er 10 år. Wow..det går fort. Spørs om dagens unge ville likt den Anonymkode: 3c777...a93 Angående standupene til Jerry Seinfeld. Nå er ikke jeg noe fan av humoren til Seinfeld i standupene hans, men selv om man liker hans standup-humor tror jeg man får lite ut av å se dem. Han gjenbruker det samme materialet i evigheter. Så om man er fan av humoren hans og sjekker et nytt show så vil man typisk ha sett det samme materialet mange ganger tidligere. Anonymkode: 89348...7d4
AnonymBruker Skrevet 29. juni #19 Skrevet 29. juni AnonymBruker skrev (1 time siden): Samtidig er din generasjon overrepresentert blant trygdede og medisinerte. Jeg tror du hadde hatt godt av å oppleve kjedsomhet. Anonymkode: dfe93...259 Det er vi ikke. Flertallet av oss holder fremdeles på med studier. Trygdede og medisinerte er bestemoren min sin generasjon. Anonymkode: 15d02...9cd 2
AnonymBruker Skrevet 29. juni #20 Skrevet 29. juni Jeg likte aldri lille lørdag og åpen post. Ikke alle synes Eia og gjengen var så fantastisk morsomme da heller. Anonymkode: 9f5f2...934 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå