AnonymBruker Skrevet lørdag kl 22:19 #1 Skrevet lørdag kl 22:19 Jeg har hatt alvorlig sykdom det siste halvåret og nå er jeg ferdig med behandling, men etter alt jeg har vært gjennom så føler jeg meg annerledes. Kroppen er annerledes så jeg føler meg ikke attraktiv i det hele tatt lenger. Føler meg skikkelig stygg og liker ikke at samboeren min skal se meg naken. Det har vært mye og jeg har vært preget av sykdommen, og derfor har humøret mitt i perioder vært ganske dårlig. Men jeg sliter litt med forholdet mellom meg og samboeren min. Han sier at han synes at jeg er attraktiv og ikke ser på meg annerledes enn før, men vi er lite intime. Han sover for eksempel på et annet rom og jeg opplever som at han bare kommer inn til meg når han vil ha sex. Det påstår han at ikke er grunnen, men for meg oppleves det sånn. Jeg har sagt at jeg har mer behov intimitet utenom sex, men der opplever jeg at han er lite lydhør overfor mine behov. Det er nesten som han blir litt sint hvis jeg sier at jeg ønsker det og jeg forstår ikke hvorfor. Det har sikkert vært vanskelig for han også mens jeg har vært syk, men det sier han ikke så mye om. Jeg mister litt troen på at dette forholdet vil vare når det er sånn som det her, men mulig det er tid som skal til. Uansett, så lurte jeg på om andre har erfaring med dette? Enten det er den som er/har vært syk eller den som er partner. Anonymkode: f0814...c59
AnonymBruker Skrevet søndag kl 04:31 #2 Skrevet søndag kl 04:31 Jeg ble syk, og det ga utrolig mange problemer i forholdet. Min eks var ikke den som bidro mest med husarbeid i utgangspunktet, men da jeg var syk, trengte jeg at han begynte å ta sin del. Det gjorde han ikke, noe som gjorde at jeg følte meg veldig sviktet. Jeg var mye utslitt og ble veldig flat følelsesmessig, og ble nok også både klagete og vanskelig å leve med. Jeg hadde det vanskelig psykisk med å godta min nye plass i livet, utenfor arbeidslivet og følte meg mindre verdt. Og vi klarte ikke å kommunisere om det som var vanskelig. Det ble dessverre til slutt brudd, selv om jeg aldri sluttet å elske han. 😭 Skulle jeg kunne endret noe, skulle jeg vært enda tydeligere på å trygge han på at jeg fortsatt elsket han selv om jeg ikke klarte å være intim alltid, at grunnen til at jeg var flat og lo lite var fordi jeg var syk og utslitt. Å vært enda tydeligere på hva jeg trengte av han, og spørre hva han trengte av meg. Anonymkode: b566a...be7
AnonymBruker Skrevet søndag kl 06:37 #3 Skrevet søndag kl 06:37 Fra den andre siden. Min partner ble alvorlig syk. Jeg ble pleier, omsorgsgiver og alene om å ivareta barnas psykiske reaksjoner, i tillegg til alt det praktiske, og jobb. Partner ble til slutt frisk, men går nå på antidepressiva. Kroppen er annerledes, tåler mindre, og det sliter på min partner. Jeg merker at hen er "flatere" enn før, og jeg må fremdeles takle tunge ting alene. Elsker min partner, men sykdommen og alt som følger med, også i ettertid, gjør noe med forholdet. Det handler om det psykiske, å kunne lene seg på hverandre. Føler jeg må ta belastninger alene, og slik har det vært noen år. Vi burde egentlig fått hjelp til å håndtere ny hverdag etter alvorlig sykdom, fordi det er vanskelig. Anonymkode: 03124...81b 3
AnonymBruker Skrevet søndag kl 06:57 #4 Skrevet søndag kl 06:57 Jeg ble alvorlig syk, selv om jeg er singel så tok det hardt på meg selvbilde og hvordan jeg så på kroppen min, følte meg utslitt, lite attraktiv, hadde mine merker på kroppen men det var psyken som også var kjørt hardt ned. Har du fått tilbud om å snakke med noen? Mannen din bør også imøtekomme dine ønsker om å bygge nærhet og intimitet, du har vært gjennom en stor krise. Anonymkode: 3bf5e...693
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå